Mina magnolior börjar slå ut, likaså är en massa tulpaner på väg upp. Vad händer då? Jo jag "tvingas" resa bort i flera dagar. Det händer ju massor i min trädgård på 4 dagar! Har ångest nu över allt jag kommer missa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kommer säkert en köldknäpp så att allt avstannat en stundMina magnolior börjar slå ut, likaså är en massa tulpaner på väg upp. Vad händer då? Jo jag "tvingas" resa bort i flera dagar. Det händer ju massor i min trädgård på 4 dagar! Har ångest nu över allt jag kommer missa.
Haha du menar så att mina stackars magnoliaknoppar fryser och ramlar av? Har hänt på en del redan nämligen. Mina värsta farhågor är att kaninerna har rave-party under tiden vi är borta så att jag kommer hem till ett slagfält med uppätna blommor överallt.Det kommer säkert en köldknäpp så att allt avstannat en stund
NEJ nej nej.Jag köpte ju dem där plast stickorna, tänkte att det är ju skitsmart dem kan man ju återanvända varje år. Men att man måste skriva med permanent marker för att det ska stanna kvar är ju bara skit tråkigt. Får se hur det blir. Har ju kvar alla fröpåsar så där borde jag ju kunna se vilka blad som hör till vad
Aha, det är så man ska göra!NEJ nej nej.
Skriv med blyerts!! Lätt att sudda och sitter kvar hur mycket man än vattnar!
Det är rena livsfaran att gå i närheten av växter numer...I dag hoppade det ner 2 stamrosor i min kundvagn Jäkla växter ! I går var det 6st rödgula gullvivor.
Fy vilket fult trick av hyllanHyllan jag har på bilden överföll mig brutalt på Ikea och bara bönade och bad: "köp mig! köp mig!"
Vad obehagligt att de t.o.m hakar sig fast i klädesplagg - är det en pandemi bland växter och växtrelaterade produkter som är i antågande? Kan ju bli en rent av livsfarlig sommar det här om man ska se sig om över axeln för invaderande, anfallande blommor.Det är rena livsfaran att gå i närheten av växter numer...
Jag tänkte vara på den säkra sidan idag och gick in på Clas Olsson för att köpa färgpennor - vad händer tror ni?! Jo, två stycken blomställningar i pyramidform anföll å det grövsta (rea var det också!!) det vara bara att springa ut genom kassan till bilen - men dom hade hakat tag i byxbenen och följde med hem
Nu måste jag ju sätta både sockerärt och bönor stackars mig
Invasiv har fått en ny betydelse!Vad obehagligt att de t.o.m hakar sig fast i klädesplagg - är det en pandemi bland växter och växtrelaterade produkter som är i antågande? Kan ju bli en rent av livsfarlig sommar det här om man ska se sig om över axeln för invaderande, anfallande blommor.
Köpte du stamrosorna på Lidl? Jag har hört så mycket gott om det på Trädgårds Kompisar på Facebook. Många är så sjukt nöjda med sina de köpte förra året. Att de har blivit såå fina under sommaren etc etc.I dag hoppade det ner 2 stamrosor i min kundvagn Jäkla växter ! I går var det 6st rödgula gullvivor.
japp det gjorde jag,har tidigare år köpt hallon,klematis,några buskar jag inte kommer ihåg namnet på mm och allt utom 1 hallonplanta lever.Köpte du stamrosorna på Lidl? Jag har hört så mycket gott om det på Trädgårds Kompisar på Facebook. Många är så sjukt nöjda med sina de köpte förra året. Att de har blivit såå fina under sommaren etc etc.
49:- är ju dunderbilligt.
Jag får knata in då. Tål de där rosorna lite halvskuggigt läge? Det är mot en husvägg, men jag har ett stort träd som står och skuggar så det blir inte direkt solljus hela tiden precis.japp det gjorde jag,har tidigare år köpt hallon,klematis,några buskar jag inte kommer ihåg namnet på mm och allt utom 1 hallonplanta lever.