Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte ju dem där plast stickorna, tänkte att det är ju skitsmart dem kan man ju återanvända varje år. Men att man måste skriva med permanent marker för att det ska stanna kvar är ju bara skit tråkigt. Får se hur det blir. Har ju kvar alla fröpåsar så där borde jag ju kunna se vilka blad som hör till vad :D
NEJ nej nej.

Skriv med blyerts!! Lätt att sudda och sitter kvar hur mycket man än vattnar! :idea:

Satt i söndags och funderade på att sätta ut lite frön och små plantor eftersom det är så varmt nu. Smack sa det så har vi 5- grader två nätter på raken. Så det var ju lite tur att jag inte orkade.
Tittade under locket till försådden, i hela baljan har det kommit upp två skott, en paprika och en pak Choi och dem är tre-fyra cm höga medans allt annat inte ens tagit sig ovanför jorden än. Blir ju lagom kul om inget annat tar sig :meh:

Igår planterade jag och barnen några blomkrukor (fuchsia, petunia och stjärnsöta), sådde purjolök och satte lök (gul och röd). Inte så illa för att vara oss, vi brukar inte få så mycket gjort innan något annat kommer emellan. Spontanköpte ju sex små broccoliplantor igår och för att de inte ska dö direkt lagade jag vår stackars lilla sönderblåsta förodlingslåda med silvertejp (a girl's best friend).

@athena_arabians : Mattram var i och för sig ganska söt, men kanske lite väl långsökt. HIttade en rhodhodendron som hette "Raphaela" med dels var den ganska dyr och dels vet jag inte var vi skulle sätta ännu en rhodhodendron. Vi har redan tre och vår jord är inte ett dugg passande, så det krävs att man byter ut och fixar en hel del. Såg nu att lövkoja heter Matthiola på latin. Det kanske vore något...

Idag sken solen på altanen så jag tog ut mina vänner odlingarna. Eller några av dem i alla fall (och ja, det är sugrör jag har som stöttor, hade inget annat :p). Men det kanske var dumt, är det för kallt? När solen går i moln är det +12 grader.
Fick slänga några saker som dött också och även plantera om en del som börjat mögla. Så går det för jag tänkte miljövänligt och skulle använda pappkrukor som jag sedan kunde sätta ut direkt i landet. Men nehepp.
Har ställt en del saker i fönstren inne också, tror de har stått lite för mörkt.

Nästa helg ska vi bygga min drivbänk :bump:

WP_20160412_15_13_36_Pro_zps0hw1fb5q.jpg

I dag hoppade det ner 2 stamrosor i min kundvagn :angel: Jäkla växter ! I går var det 6st rödgula gullvivor.
Det är rena livsfaran att gå i närheten av växter numer... :nailbiting:

Jag tänkte vara på den säkra sidan idag och gick in på Clas Olsson för att köpa färgpennor - vad händer tror ni?! Jo, två stycken blomställningar i pyramidform anföll å det grövsta :nailbiting: (rea var det också!!) det vara bara att springa ut genom kassan till bilen - men dom :devil: hade hakat tag i byxbenen och följde med hem :crazy:
Nu måste jag ju sätta både sockerärt och bönor O_o stackars mig :cautious:

:D

Det är rena livsfaran att gå i närheten av växter numer... :nailbiting:

Jag tänkte vara på den säkra sidan idag och gick in på Clas Olsson för att köpa färgpennor - vad händer tror ni?! Jo, två stycken blomställningar i pyramidform anföll å det grövsta :nailbiting: (rea var det också!!) det vara bara att springa ut genom kassan till bilen - men dom :devil: hade hakat tag i byxbenen och följde med hem :crazy:
Nu måste jag ju sätta både sockerärt och bönor O_o stackars mig :cautious:

:D
Vad obehagligt att de t.o.m hakar sig fast i klädesplagg - är det en pandemi bland växter och växtrelaterade produkter som är i antågande? Kan ju bli en rent av livsfarlig sommar det här om man ska se sig om över axeln för invaderande, anfallande blommor. :crazy::(

I dag hoppade det ner 2 stamrosor i min kundvagn :angel: Jäkla växter ! I går var det 6st rödgula gullvivor.
Köpte du stamrosorna på Lidl? Jag har hört så mycket gott om det på Trädgårds Kompisar på Facebook. Många är så sjukt nöjda med sina de köpte förra året. Att de har blivit såå fina under sommaren etc etc.

49:- är ju dunderbilligt.

Köpte du stamrosorna på Lidl? Jag har hört så mycket gott om det på Trädgårds Kompisar på Facebook. Många är så sjukt nöjda med sina de köpte förra året. Att de har blivit såå fina under sommaren etc etc.

49:- är ju dunderbilligt.
japp det gjorde jag,har tidigare år köpt hallon,klematis,några buskar jag inte kommer ihåg namnet på mm och allt utom 1 hallonplanta lever.

japp det gjorde jag,har tidigare år köpt hallon,klematis,några buskar jag inte kommer ihåg namnet på mm och allt utom 1 hallonplanta lever.
Jag får knata in då. Tål de där rosorna lite halvskuggigt läge? Det är mot en husvägg, men jag har ett stort träd som står och skuggar så det blir inte direkt solljus hela tiden precis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
438
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 759
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 206
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Flytta med utekatt