Scata
Trådstartare
Har du gräs som måste klippas!!!!!!!Ja, jättetrist. Men gräset måste klippas, det blev inte gjort igår.
Jag har inte ens gräs än...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du gräs som måste klippas!!!!!!!Ja, jättetrist. Men gräset måste klippas, det blev inte gjort igår.
Du vet att kaningryta är jättegott va?!jag hatar kaniner!!! Berättade jag om mina klematis som överlevt vintern mot alla odds? På den ena försvann skotten innan jag ens hann märka dem i princip. I morse upptäckte jag att de jävla asen hade tagit sig in genom en decimeterstor öppning i hönsnätet som jag glömt när jag planterade blåregn i veckan. De har alltså hoppat in där, tagit sig genom gången med nät på bägge sidor 2 meter in och grävt upp rötterna samt ätit upp skotten på den sista klematisen. Nu kommer den aldrig överleva och jag hatar dem!!!
Ja, jättetrist. Men gräset måste klippas, det blev inte gjort igår.
Inte bara grytaDu vet att kaningryta är jättegott va?!
Jägarlicens och en .22a fixar kaninerna...
Vi borde ha klippt för typ två veckor sen Betena växer tyvärr inte lika bra som gräsmattan, men även där började det ta sig, jag var precis ute på inspektionsrunda. Snart blir det dagbete!Har du gräs som måste klippas!!!!!!!
Jag har inte ens gräs än...
Jag måste skamset erkänna att jag lättar inte precis på gasen längre när jag ser dem springa längs vägen... Får fixa jägarlicens och sätta mig på pass tror jagDu vet att kaningryta är jättegott va?!
Jägarlicens och en .22a fixar kaninerna...
Ett luftgevär fungerar på nära hållJag måste skamset erkänna att jag lättar inte precis på gasen längre när jag ser dem springa längs vägen... Får fixa jägarlicens och sätta mig på pass tror jag
Ska baske mig kolla upp fällorna. Trodde aldrig jag skulle fundera ut raffinerade sätt att mörda djur på, djurvän som jag är, men nu är det ta mig fan krig...Ett luftgevär fungerar på nära håll
Sen kom jag på nu att det finns mårdfällor, en sådan kanske fungerar? Men jag vet inte hur det är med de som avlivar djuren direkt nu längre, ett tag var det så att det fanns sådan godkända då de var godkända i Canada och då blev vi av någon anledning tvungna och godkänna dem. Min sambo köpte då några lagliga ifrån USA som har fungerat bra.
Jag hade gladeligen betalat både milersättning och uppehälle för honom, samt att alla jaktmetoder är tillåtna så länge jag blir av med kräken. Hälsa honom att han är varmt välkommen alla dagar i veckan om han är på östra sidan nån gång.@Fritidsryttare: Särbon befinner sig på västkusten lite nu och då för tillfället, han kanske ska titta förbi? Så länge du betalar ammon och han har någonstans att sova är han nog nöjd Han skulle nog dö av lycka av att få skjuta så många kaniner han vill
Edit: Äsch, såg att det var på östkusten du var, typiskt
Ja, möjligheterna är oändliga men sällan är tiden, ekonomin och inspiration det. Men vi hade tänkt bo här resten av livet så är inget bråttom.@Kethets Så läckert! Jag gillar "jäkligt stor"-klassificeringen både när det gäller hus och trädgårdar, då kan man göra hur mycket som helst ju. Och gå runt och bara planera och tänka ut olika projekt. Den där lilla nackdelen, att det jämt finns massor att göra för att hinna allt man skulle vilja, det får man bara försöka strunta i.
Huset ser helt fantastiskt ut bara efter vad jag kan se på bilderna, vart ligger det? Uteplatsen är så klart också jättefin!Jag ska försöka dela med mig av helgens projekt, eller, kanske snarare de senaste nio månadernas projekt eftersom jag började förra sommaren. Men, efter en intensivinsats denna helg är det numera nästan klart!
Före: en komplett igengrodd "uteplats" utanför min veranda. Nässlor och ogräs och allmänt kaos. Här första spadtagen förra sommaren.
Från verandadörrarna, inte heller så inbjudande. Jo, kanske om man är en höna, som tycker om när människan gräver fram maskar och kryp.
Helgens ryck, halvvägs utgrävt och täckt med tidningar och markduk.
Och så efter att ha öst på några ton grus samt pyntat lite i zinkbaljorna:
Och från verandan blev det nu så här:
Nu återstår att ösa på ärtsingel som ytskikt samt gräva ut den där rabatten i hörnet vid trappan ordentligt och tänka ut något maffigt att plantera där. Överväger doftschersmin eller fjärilsbuske, har försökt med en ros (Goldstern) förut men den verkar ha tynat bort helt. Den har dock inte heller fått så mycket kärlek utan tvingats klara sig efter bästa förmåga bland nässlor och allmänt skröfs.
Huset ser helt fantastiskt ut bara efter vad jag kan se på bilderna, vart ligger det? Uteplatsen är så klart också jättefin!
MVH Husnörden
Ååååh, tack! Nu har du totalt gjort min dag. INGEN blir gladare än jag när någon säger något snällt om mitt älskade hus och min gård! Det är mitt föräldrahem, som ligger en mil från Ängelholm. Jag har kämpat sedan jag tog över gården 1998 med att få ordning på den, när jag började hade hela verandan rasat in. Det var mycket sorgligt. Liksom en loggavel, liksom att takplåtarna på stallet rostade och lossnade, det fanns varken toalett eller varmvatten indraget, elledningarna såg livsfarliga ut, köket... ja, inget vidare det heller såklart - bland många andra katastrofprojekt som nu är åtgärdade. Det finns fortfarande en hel del att göra som inte syns på dessa bilder, men jag har själv alltid tyckt att det finns potential. Så därför går det rakt in i hjärtat när någons första intryck faktiskt är att det är fint.