Nej, den är offentlig, du är så välkommen! sök på höbalsodling, du borde hitta den.
Den sökningen gav mig inga träffar alls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, den är offentlig, du är så välkommen! sök på höbalsodling, du borde hitta den.
Konstigt, jag ska se över sekretessinställningarna.Den sökningen gav mig inga träffar alls.
Gruppen är offentlig, jag har ju lite svårt att kolla sökresultaten själv... finns det något annat som jag kan kolla?Konstigt, jag ska se över sekretessinställningarna.
Om det är någon tröst så tror jag att dessa är rätt svåra att hitta? Åtminstone de vita!NEEEEEEJ såna fantastiska bilder ska du INTE visa när jag precis bestämt mig för att vara färdig med mina trädgårdsinköp för en överskådlig framtid.
Problemet är att jag tror att jag såg just en vit rosenkvitten när jag var borta i handelsträdgården i fredags. Får bli ett styrketest mentalt att hålla mig därifrån nu. Ja, det är fördelen med att bo på östkusten, klimatet är underbart! 13 grader och sol igår hade det visst varit när jag var nere hos mamma, hoppas på samma väder idag.Om det är någon tröst så tror jag att dessa är rätt svåra att hitta? Åtminstone de vita!
Dina trädgårdsplaner låter dock underbara, du får också lägga upp lite sukt-bilder sen. Framförallt detta att du planterat KLART, jag tror det är typ en månad innan det ens är någon idé här. *suck* Flera minusgrader här inatt, det mesta ser fortfarande dött ut.
Hur litet? Räcker de som biltema och rusta har?Behöver tips!
Syster fyller 30 och har pratat om ett litet växthus.
Tips på sådana i lite lagom storlek till typ lite tomater och kryddor? Var kan jag börja kolla efter?
Nu ska mina hemodlade tagetes flytta från pluggbox till kruka. Wish me luck!
Hur litet? Räcker de som biltema och rusta har?
Nej.Har de växthus?
Ja, jättetrist. Men gräset måste klippas, det blev inte gjort igår.Vilket tråkigt väder det är ute idag. Inte så kallt men rått och grått. Tror jag hoppar trädgårdsjobb och istället målar en stol eller nått
Inte äkta utan sådan där typ hylla med plast runtHar de växthus?
Nej.
De har små inplastade hyllor man kan använda till förodling, Inga växthus.
Willab har, Byggmax också.
Om du helt enkelt söker växthus på google hittar du massor.
Enda fördelen med att hund och sorkar hjälptes åt att gräva upp gräsmattan. Det finns ingenting kvar att klippaJa, jättetrist. Men gräset måste klippas, det blev inte gjort igår.
Alltså - det är ju en byggnad. Med andra ord behöver den stå på nån form av grund. aka sockel.Exakt, hittar massor Hur vet jag vad som är vettigt? Hur viktig är tex sockel?
Typ 5 m2 borde väl vara lagom storlek till lite hemmaodling? Det är väl ganska standard. Eller är det värt att lägga på nån tusenlapp och ta större?
Min hjärna kokar av beslutsångest!
Mitt växthus är 9,5 kvm, där kommer jag ha fyra tomatplantor, fyra chili, en melon, två gurkor och en vinstock och en kiwi. Sen är det knökafullt! Jag har en smal plattgång i mitten bara.Alltså - det är ju en byggnad. Med andra ord behöver den stå på nån form av grund. aka sockel.
Det behöver göras en bra grund för huset att stå på. Och man behöver bestämma om det ska vara plattor att gå på eller om det funkar med grus.
5 kvm är ganska litet. Jag jämför med en hästbox Man behöver yta att stå och gå på också.
Tomater tar en hel del plats. På 5 kvm finns det knappt plats för något annat än ett halvdussin tomatplantor?
Mät ut ytan på golvet i köket och provgå!
Exakt, hittar massor Hur vet jag vad som är vettigt? Hur viktig är tex sockel?
Typ 5 m2 borde väl vara lagom storlek till lite hemmaodling? Det är väl ganska standard. Eller är det värt att lägga på nån tusenlapp och ta större?
Min hjärna kokar av beslutsångest!