Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste fråga, blommar frösådda stockrosor första säsongen? Min granne hävdar att så är icke fallet men jag hoppas hen har fel :angel:
Enligt uppgift skulle åtminstone den här sorten göra det om man satte dem tidigt. Och såtiden sträcker sig från mars till juli så jag hoppas Impecta är snabba med att leverera dem så de kan sås nästa vecka. Utgår från att jag får skämma bort dem rejält också men det ska nog gå det med :)

Tydligen ska inte pioner heller blomma första året efter flytt. Jag tog små rotbitar av min mors pioner hösten 2014 och de blommade så fint hela 2015. Kanske inte med så många blommor men ändå :p

Hurra!:banana: :banana:

Puschkiniorna som jag fick gräva upp från en granne har tittat upp!!
De är mina absoluta vårfavoriter. Bara runt 10 cm höga men små fina underverk.
Hoppas att de ska trivas, och föröka sig rejält!
image_12793_1_16_1_1907.jpg

Måste fråga, blommar frösådda stockrosor första säsongen? Min granne hävdar att så är icke fallet men jag hoppas hen har fel :angel:
Tyvärr har grannen rätt. Jag köpte några perenna stockrosor som plantor för att få blommor redan i år på ena sidan av huset. Jag frösådde lite förra året och mer i år.

BDqAE2sjMbrNSwT62iT3KcJZIwjB3MBs_brY3c0
BDqNEHZjMWmdMW6ZfDu-RKOin8IH8HozABGg-s0
Första försöket att lägga in en bild. Får se hur det går.

Gick inte så bra. Trodde att det skulle gå från instagram :(

Plantskolor är förrädiska. Det är som om man blir hypnotiserad när man kommer dit.
Eller hur! Och nu gick jag inte ens igenom hela, utan gick direkt från entrén till kassan där vattenkannan fanns. Men ändå råkade det slinka ner lite växter. Vi har dessutom ett gäng mycket välsorterade plantskolor i vår närhet, och nu är jag ju sugen på att göra en utflykt även till de andra.

Ok, jag är tydligen helt oteknisk lägger mig i ett hörn och skäms. Ville dela lite foton jag tog i dag i min trädgård. Krokus, iris och fjärilar.
Nej gör inte det :nailbiting: Jag skulle gärna visa bilder men jag vet inte ens hur man gör... :o:o
Fjärilar redan :love:

Nej gör inte det :nailbiting: Jag skulle gärna visa bilder men jag vet inte ens hur man gör... :o:o
Fjärilar redan :love:
Ok, jag är tydligen helt oteknisk lägger mig i ett hörn och skäms. Ville dela lite foton jag tog i dag i min trädgård. Krokus, iris och fjärilar.
Bilden måste ligga på en öppen plats på nätet.

Klistra in bildadressen i fältet som finns bakom knappen med berg och sol som finns till höger om smileyn ovanför svarsfältet.

Omman klistrar in från ställen som inte är öppna så ses inte bilden. Jag t.ex. har itne insta. Ser inte bilder som är därifrån.

Själv har jag mina album på photobucket.com som jag delar på nätet. Därifrån spåras inte min facebook t.ex.

Jag har fattat så mycket som att jag ska klistra in bildadressen och hittat ikonen för den. Provade med bild från insta men det funkade inte. Antar att det beror på att den är privat eller? Provade från dropbox men fick inte det att fungera heller :(.

Jag har fattat så mycket som att jag ska klistra in bildadressen och hittat ikonen för den. Provade med bild från insta men det funkade inte. Antar att det beror på att den är privat eller? Provade från dropbox men fick inte det att fungera heller :(.
Från facebook fungerar det utmärkt med bilder som är helt privata. När man använder bildadressen hänvisar man ju till en plats på nätet där bilden ligger, inte till facebook i det här fallet. Därför spelar det ingen roll vilka sekretessinställningar man har i fb.

Men @aprilmaj, hur gör du!!!!
Ååååååå :love: Äntligen får jag känna mig tekniskt kunnig :love:

Gå in på www.websta.me . Därifrån kan du kopiera bildadresser på dina foton genom att högerklicka på fotona. Sedan gör du som @tanten säger; Skriv ett inlägg och klicka på symbolen med berg och sol. Då kommer en rad upp. Där klistrar du in din kopierade bildadress. Sedan hamnar den i ditt inlägg. Bra va?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
436
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 204
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka