Trädgård del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådana hade jag förra året, när jag väl kom på att jag behövde hjälpa till lite med pollineringen så sprutade de ur sig små gurkor.

Så roligt! Hade du dem i växthus? Det står att de ska vara mer tåliga än vanliga gurkor så jag tänkte prova dem i mitt solhörn helt enkelt.
 
Så roligt! Hade du dem i växthus? Det står att de ska vara mer tåliga än vanliga gurkor så jag tänkte prova dem i mitt solhörn helt enkelt.
Ja jag hade dom i växthus, men jag bor i zon 4 :). Den växte verkligen kraftigt redan från första stund. Väldigt rolig på det sättet :). Den får rotknölar som man ska kunna spara från år till år som dahlior, jag upptäckte dom när jag skulle gräva ur bädden i höstas. Får se om jag lyckas övervintra dom utan att dom ruttnar.
 
Här har också beställts frön. Min propagator och allt annat kom idag så jag ska pilla ned de jag har så fort som möjligt sedan kommer förhoppningsvis resten nästa vecka. Jag ska till och med prova mig på en tomatsort i år (hundreds and thousands), och cucamelons!
Åh, och lemon cucumbers! Typ det sötaste i världen! :D
Hundreds and thousands gör skäl för namnet. Det blir massvis av små tomater. Funkar typ att göra paj/grytor på, goda men dryga att plocka :D
 
Ja jag hade dom i växthus, men jag bor i zon 4 :). Den växte verkligen kraftigt redan från första stund. Väldigt rolig på det sättet :). Den får rotknölar som man ska kunna spara från år till år som dahlior, jag upptäckte dom när jag skulle gräva ur bädden i höstas. Får se om jag lyckas övervintra dom utan att dom ruttnar.

Här booorde den gå bra utan växthus, jag har ju haft mina cillisar ute och har dessutom en passionsblomma som fortfarande är grön i trädgården. :confused:
Jag läste om rotknölarna och det lät himla skoj! Jag är dock värdelös på att övervintra saker och har ingenstans att förvara dem, men om jag bara får några frukter är jag rätt nöjd. :) Hur var smaken?

Jag trodde först att du skrev om lemon cucumber, de är också skitsöta! :D
 
Hundreds and thousands gör skäl för namnet. Det blir massvis av små tomater. Funkar typ att göra paj/grytor på, goda men dryga att plocka :D

Haha, precis det jag vill höra! Jag gillar att gå och okynnesäta i trädgården. :) den ska dessutom vara rätt härdig förstod jag och klara sig utan växthus. Jag tänkte hänga den på stupröret!
 
Här booorde den gå bra utan växthus, jag har ju haft mina cillisar ute och har dessutom en passionsblomma som fortfarande är grön i trädgården. :confused:
Jag läste om rotknölarna och det lät himla skoj! Jag är dock värdelös på att övervintra saker och har ingenstans att förvara dem, men om jag bara får några frukter är jag rätt nöjd. :) Hur var smaken?

Jag trodde först att du skrev om lemon cucumber, de är också skitsöta! :D
Djungelgurka hette dom här ser ut som minimeloner och smakar syrligt. Gav frukt länge även fast det blev svalare. Smaken var syrlig med lite gurka. Mina vart i storlek med druvor ungefär, men jag är ganska dålig på att göda mina växter.
 
Djungelgurka hette dom här ser ut som minimeloner och smakar syrligt. Gav frukt länge även fast det blev svalare. Smaken var syrlig med lite gurka. Mina vart i storlek med druvor ungefär, men jag är ganska dålig på att göda mina växter.
Det är den som kallas cucamelon här, det ska bli jättespännande att odla den! :)
Men jag har också beställt hem den här, som är mer som vanlig gurka tror jag. Bara liten och bollig och gul. :D
prod000691.jpg
 
Jag hör att det är riktigt gräsligt. Mor och far hade -18 ena dagen och plus 2 nästa. Skellefteåbussarna ställde visst in all trafik, så illa var det.

Jag hade tänkt att åka till Jämtland för lite jobb igår... jag skippade det. Jag har suttit fast i en kö på 45:an i mer än tre timmar en gång pga ishalka och det kändes som om jag inte behövde prova det igen :D

Det känns verkligen märkligt att kratta löv i slutet av december... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sthu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
986
Senast: pepp
·
Kläder & Bli fin Hittade ingen aktuell tråd, så tänkte att jag skapar en. Vilken är din favoritparfym? Använder du alltid en och samma? Varierar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 183
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp