Trädgård del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drömmer om blommor som får spridas som de vill på gärdet. Men det är lerjord och på sommaren blir det torrt och stenhårt. Är det kört att kunna plantera något? Jag tänkte typ solhattar. Kommer inte orka gräva eller byta jord 😨.
Det är nog lite för näringsrikt för ängsmark, men visst kan det växa i lera! Jag vågar inte lova något om echinacea just, men den borde klara lerjord, kanske jordförbättra ytan med någon form av organiskt material bara.
 
Det är nog lite för näringsrikt för ängsmark, men visst kan det växa i lera! Jag vågar inte lova något om echinacea just, men den borde klara lerjord, kanske jordförbättra ytan med någon form av organiskt material bara.

Ja vi håller på och gräver nytt avlopp i närheten, kanske kan passa på att slänga ner lite annat material när vi ändå håller på 🤔
 
Att ni orkar tänka på odling!

Här är vinter och mörker. och det enda som lever är julrosorna som frusna tittar fram i snön. Jag har absolut noll inspiration för att tänka på frön, plantor och belysning. :(
Jag har aldrig varit igång med odling den här tiden på året men nu har jag suttit och tittat på hur många odlingsvideos som helst på Youtube, p.g.a. tristess, och då blev jag inspirerad.
 
Att ni orkar tänka på odling!

Här är vinter och mörker. och det enda som lever är julrosorna som frusna tittar fram i snön. Jag har absolut noll inspiration för att tänka på frön, plantor och belysning. :(
Jag odlar numera året runt och min plan är att vara självförsörjande på mina favoritgrönsaker året runt.

Jag ska bara övertyga sambon om att avsätta en kvadratmeter till i lägenheten till min odling och köpa ytterligare en lampa för 2000 kr 🤣🤣

Det går sådär. Men han fick välja mellan gerbiler eller mer växter, och då lutar han nog mot mer växter!
 
Vad är det för skillnad på slanggurka och växthusgurka? Utöver namnet då? :p
Upptäckte precis att Impecta har gratis frakt över nyår :angel:.
 
Piggt litet frö, sådes 21 december efter ett dyng i vatten, 28 tappade den fröskalet och idag den 29 december 20191229_112013.webp
 
En annan sak jag funderar på är gurka. Men gurkplantor växer ju så förbannat! Finns det några små sorter som är goda?
 
Fungerar det att odla i fiberkrukor på kapillärmatta, eller löses de upp för fort då?
Känns som bra att slippa störa rötterna och bara kunna stoppa ner hela krukan i jorden när de ska ut sen.
 
Här har också beställts frön. Min propagator och allt annat kom idag så jag ska pilla ned de jag har så fort som möjligt sedan kommer förhoppningsvis resten nästa vecka. Jag ska till och med prova mig på en tomatsort i år (hundreds and thousands), och cucamelons!
Åh, och lemon cucumbers! Typ det sötaste i världen! :D
 
Här har också beställts frön. Min propagator och allt annat kom idag så jag ska pilla ned de jag har så fort som möjligt sedan kommer förhoppningsvis resten nästa vecka. Jag ska till och med prova mig på en tomatsort i år (hundreds and thousands), och cucamelons!
Åh, och lemon cucumbers! Typ det sötaste i världen! :D
Sådana hade jag förra året, när jag väl kom på att jag behövde hjälpa till lite med pollineringen så sprutade de ur sig små gurkor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sthu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
986
Senast: pepp
·
Kläder & Bli fin Hittade ingen aktuell tråd, så tänkte att jag skapar en. Vilken är din favoritparfym? Använder du alltid en och samma? Varierar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 182
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp