Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beställ hos en plåtverkstad?Jag har en idé om att sätta en rund krage mitt på gräsmattan och plantera min buddleja i mitten med en massa annat runt om. Men, då vill jag ju ha en krage som är högre än 20 cm väl? Finns det att köpa ens? Alla jag hittar är mellan 15-20 cm..
Med tanke på att jag inte ens får tag i en plåtslagare för att fixa det sista på altandörren... Den känns dessutom som att det skulle bli väldigt dyrt, hittade en sida där en lite högre krage kostade nästan 2000..Beställ hos en plåtverkstad?
Jag fick mycket bigarråer att snaska på själv, vilket aldrig har hänt tidigare. Väldigt lite fågel i år.Det är en konstig sommar i min trädgård. Förr har jag alltid fått slåss med fåglarna om körsbären. Nu får jag ha körsbären helt för mig själv - och jag har inte användning för alla.
Plommon finns hur mycket som helst, men de mognar inte. De hänger kvar ljusgröna tills vindbyarna vräker ner dem.
Har ni andra märkt liknande?
Det enda jag har märkt av är att spenaten har gått i stock på nolltid, vilket har resulterat i obefintliga små blad, men massor av blommorDet är en konstig sommar i min trädgård. Förr har jag alltid fått slåss med fåglarna om körsbären. Nu får jag ha körsbären helt för mig själv - och jag har inte användning för alla.
Plommon finns hur mycket som helst, men de mognar inte. De hänger kvar ljusgröna tills vindbyarna vräker ner dem.
Har ni andra märkt liknande?
Åh västeråsgurka! En av mina favoriter. Odlar dock inga i år då förra årets skörd resulterade i ett otal antal burkar med diverse inläggningar, däribland bostongurka. Har ett gammalt väl beprövat recept på inlagd gurka som jag gärna delar av mig med @Lillgrådis
Mandolina/skär tunt ca 2 kg västeråsgurka.
Lag: 6 dl vatten, 1/2 dl salt, 6,5 dl socker,
1 msk gult senapsfrö, 4 msk ättika 24%, några dillkronor och 15 vitpepparkorn.
Blanda allt, även gurkan i en gryta. Koka upp och låt koka nån minut. Häll upp på väl rengjorda burkar och sätt på tättslutande lock. Förvara i kyl. Håller länge, jag äter fortfarande av förra årets inläggning.
Buddlejan blir stor, hade haft den och typ lavendel runt.Köpte en planteringsring. Nu velar jag om vad jag ska sätta i den. Tänkte ha nått stort i mitten och smått runt om. Jag har en syrén, en buddleja och en magnolia i krukor som skulle kunna få flytta. Ringen är 95 cm i diameter.
Buddlejan blir stor, hade haft den och typ lavendel runt.
Är dina mogna?? jag får både titta o klämma på mina för att hitta dom som går att äta.Plockade lite snabbt ihop "några" liter plommon igår. Hann inte mer före jobbet. Idag blåser det rejält, är rädd för att de finaste plommonen högst upp nu ligger på gräsmattan och blir förstörda.
Visa bifogad fil 75374
Vet inte om jag ska gratta eller skrattaOch det blev några tomater i år också…