Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag kom jag äntligen ut i trädgården för att se hur allt har levt/dött under tiden jag varit i stugan. Någon sa tidigare i tråden att det fanns ett ord som heter "måttlig" t.ex. att det räcker med EN squash-planta Då tänkte jag att jag är ändå måttlig som bara har två plantor
Men när man kommer hem och de två plantor jag har har istället gått in för Storlek istället för mängd, vad gör man då?? Fast fler är på G såg jag sen...
Den lilla väger 1 kg, den stora 1,5 kg
Frysa in i halvor så du kan göra kakor och pajer på dom i vinter? Prova att torka som katrinplommon?Visa bifogad fil 75634
Orimliga mängder plommon i år. Har plockat många kilo idag, men det återstår precis hur mycket som helst.
Plommontips, utöver chutney? Är inte jätteförtjust över plommonmarmelad/sylt och vi har gjort vin ett par gånger med mediokert resultat, så gärna nått annat utöver det.
Frysa in i halvor så du kan göra kakor och pajer på dom i vinter? Prova att torka som katrinplommon?
Min mormor lade alltid in plommon i lag. Väldigt gott som efterrätt eller i bakverk som hon använde det. Jag har inte gjort det själv så jag vet inte hur krångligt det är.De blir inte vattniga av att frysas?
Torka hoppar jag, saknar utrymme för det i år!
Min mormor lade alltid in plommon i lag. Väldigt gott som efterrätt eller i bakverk som hon använde det. Jag har inte gjort det själv så jag vet inte hur krångligt det är.
LikörVisa bifogad fil 75634
Orimliga mängder plommon i år. Har plockat många kilo idag, men det återstår precis hur mycket som helst.
Plommontips, utöver chutney? Är inte jätteförtjust över plommonmarmelad/sylt och vi har gjort vin ett par gånger med mediokert resultat, så gärna nått annat utöver det.
Nej inte så det märks när du bakar med dom.De blir inte vattniga av att frysas?
Torka hoppar jag, saknar utrymme för det i år!
Har inte provat själv men läste nånstans om plommon kompott till yoghurt och nötter. Tyckte det lät gottVisa bifogad fil 75634
Jag tror att jag har plockat ungefär 4 kundkorgar hittills. Och jag är inte färdig. Dessutom slängt 1-2 kompostpåsar per dag.Igår frågade jag min skånska granne om dom ville ha en hink plommon, dom blev jätte glada..................vad dom inte vet är att jag kommer ner med 2 murarhinkar (fd hästarnas vattenhinkar) fulla
Tyvärr finns det flera kvar på trädet,men jag gav upp.
Jag ska erkänna att dom som ligger som en matta under trädet,har jag bara halkat runt i och Gissa har ätit av dom,tack o lov äter hon inte kärnorna.Jag tror att jag har plockat ungefär 4 kundkorgar hittills. Och jag är inte färdig. Dessutom slängt 1-2 kompostpåsar per dag.
Vi brukar få mycket, men det märks i år att jag bekämpat ohyra effektivt i tre år nu.