Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
🥳🥳
IMG_20210713_163718.jpg
 
Är så nöjd med balkonglådorna som jag fyllt helt med egensådda sommarblommor! Mest krasse, ringblommor, lejongap och solros. Krassen börjar välla ut och draperar allting i frodig grönska och eldiga blommor. Ser ganska likt ut även i flera krukor runt framsidan men där finns också rosa pionaster som jag hoppas vill blomma snart. Har dem även i rabatt men ingen blomning ännu...
Just nu oväder och lite regn. Härligt! Har varit oerhört tryckande värme idag.
IMG_20210714_163319161.jpg
 
Körsbären är nu (nästan) färdigmogna på mitt fjärde(!) och sista och godaste körsbärsträd att mogna. Och det bär i mängder, så mycket att grenarna tyngs ned av bären. Än så länge har fåglarna inte tagit så mycket, men jag börjar bli ganska trött på bären själv så när flocken med starar eller vilken fågelart det nu blir som slutligen länsar trädet så kommer jag nog inte att gråta precis.
 
Har någon här nåt toptips på hur man sköter en rumsgran? Min mår sådär.
Kanske inget supertips men min står i västerläge, inte direkt i fönstret. Planteras om varje år. Hade en ljusslinga runt den i julas, då dog grenarna som var i kontakt med slingan. Nu mår den bra igen. Vattnas cirka en gång i veckan året runt. Ganska stor kruka.
 
Kanske inget supertips men min står i västerläge, inte direkt i fönstret. Planteras om varje år. Hade en ljusslinga runt den i julas, då dog grenarna som var i kontakt med slingan. Nu mår den bra igen. Vattnas cirka en gång i veckan året runt. Ganska stor kruka.
Min har visst stått i soligaste fönstret :angel: Nu har den flyttats till badrummet. Ljust och fuktigt :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
349
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
752
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp