Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blommar den! Åh jag älskar den! :love: Vallmo 'Amazing Grey'.
IMG_20210715_092416_948.jpg
 
Jag hittade en liten spikklubba i gruset utanför huset. Det är oklart hur den hamnat där. Förvisso odlade jag spikklubbor förra året men de hade jag på en annan plats. Och denna ser inte riktigt ut som de jag odlade.

IMG_20210715_200432_586.jpg
 
AF430C0B-3FE5-47F3-B829-CF8BFF5581AD.jpeg

Kommer ni ihåg mina gurkor jag råkade så alldeles för tidigt? 🙈😂 Satte ner dom i krukor inomhus i typ Mars, men det stod ju (tydligen) Maj på påsen. Orkade inte plantera om dom i större krukor så jag var beredd på att dom skulle dö. Stod väldigt länge i alldeles för små krukor, sen fick det bära eller brista när jag slutligen satte ut dom.

Har inget växthus utan odlar i pallkragar, något som skulle vara ganska omöjligt då gurka tydligen är känsliga rackare, och med tanke på den uppväxt dom fick så hade jag aldrig kunnat drömma om detta! 🤩

Jag var 50/50 om jag ens skulle orka plantera ut dom eller om jag skulle slänga dom på komposten direkt! Nu har jag gurka i överflöd! 😂
 
Visa bifogad fil 73757
Kommer ni ihåg mina gurkor jag råkade så alldeles för tidigt? 🙈😂 Satte ner dom i krukor inomhus i typ Mars, men det stod ju (tydligen) Maj på påsen. Orkade inte plantera om dom i större krukor så jag var beredd på att dom skulle dö. Stod väldigt länge i alldeles för små krukor, sen fick det bära eller brista när jag slutligen satte ut dom.

Har inget växthus utan odlar i pallkragar, något som skulle vara ganska omöjligt då gurka tydligen är känsliga rackare, och med tanke på den uppväxt dom fick så hade jag aldrig kunnat drömma om detta! 🤩

Jag var 50/50 om jag ens skulle orka plantera ut dom eller om jag skulle slänga dom på komposten direkt! Nu har jag gurka i överflöd! 😂
I år var det ett utmärkt år att misshandla gurka :) De vill ha varmt. Och det har de fått. I överflöd.

Jag har också en gurka ute. Jag hade missat märkningen och trodde den var en frilandsgurka. Det var den inte. Men den levererar.
 
När ska man ta upp löken? Vanlig gul. Har läst mig till att ”när blasten lägger sig”, men efter någon rejäl monsunskur här om dagen så ligger all blast…:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
349
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
752
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp