Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Urk, lider med er som behövt jobba i denna värme.Vi har 32,5 grader just nu. Det är vår sista semestervecka och vi var verkligen tvugna att ta ner våra syrener innan vi börjar jobba, så det har vi gjort idag. Jag kan säga att det var svettigt! Vi fick spola av oss med trädgårdsslangen efteråt. Nu är det bara rotsystemen kvar att ta hand om, men det får nog göras kvällstid.
Vi har 32,5 grader just nu. Det är vår sista semestervecka och vi var verkligen tvugna att ta ner våra syrener innan vi börjar jobba, så det har vi gjort idag. Jag kan säga att det var svettigt! Vi fick spola av oss med trädgårdsslangen efteråt. Nu är det bara rotsystemen kvar att ta hand om, men det får nog göras kvällstid.
Hmm! Själv kämpar jag för att hålla liv i mina syrener som ska planteras vid växthuset, om/när det någon gång blir lite mer gynnsamma väderförhållanden... inte lika svettigt arbete men de är inte glada där de står och väntar i sina svarta plastkrukor. Närmaste regnchans - tidigare 10 preliminära millimeter på söndag - har ännu en gång förintats till ett nytt besked om 0,5. Det lär inte förbättra några planteringsmöjligheter speciellt.
Så ser mina ut utan katterVisa bifogad fil 17768
Katterna hälsar att paprikaplantor är jättegoda
Jag har börjat få plocka bort paprikor från min ena buske för dem börjar ruttna i botten Fattar inte riktigt varför bara...
Pistillröta, brukar handla om brist på något typ kalcium, vatten eller näring.Jag har börjat få plocka bort paprikor från min ena buske för dem börjar ruttna i botten Fattar inte riktigt varför bara...
Ta av baljan på bondbönorna, sedan kokar du dom någon minut och efter det så trycker du ut dom ur sin hinna, brukar gå någorlunda smidigt om de bara är lätt kokade.Igår kväll så skördade jag några kilon vaxbönor och brytbönor. Men även lite bondbönor. Nu till min fråga, vad fasen gör jag med bondbönorna? Kommer ihåg att det var ett jäkla pill att skala, måste man skala dom?
Sen, måste vax/brytbönor slängas i kokande vatten innan jag kan frysa dem eller kan jag frysa dem helt råa??
Alla mina bifftomater spricker och har konstiga utväxter. Fattar inte alls vad som är fel.Alltså - min bifftomater i år är inget roliga alls.
De är knöliga och oerhört ojämna och har gröna hårda stråk inuti. Man får skära bort massor från dem.
Både Brandy Wine och Buffalo Steak växer konstigt.
Hoppas det rättar till sig på de som kommer senare.
+ @tanten bifftomater är ju så diviga. Det där med konstiga former och sprickningar tycker jag alltid det blir. De är ju även extra känsliga för ojämn bevattning och eller temperaturer. De som utvecklades först hos mig har blivit helkonstiga men de som kom efter verkar ha ett mer normalt utseende, får hoppas på att de blir fina .Alla mina bifftomater spricker och har konstiga utväxter. Fattar inte alls vad som är fel.
Diviga? I så fall passar vi inte ihop+ @tanten bifftomater är ju så diviga. Det där med konstiga former och sprickningar tycker jag alltid det blir. De är ju även extra känsliga för ojämn bevattning och eller temperaturer. De som utvecklades först hos mig har blivit helkonstiga men de som kom efter verkar ha ett mer normalt utseende, får hoppas på att de blir fina .