Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just precis som jag hade postat det här igår började det regna! Hela 4 mm....Här fortsätter det att inte regna och jag har dessutom börjat bli lite försiktig med vattningen för att vattnet fram för allt ska räcka till de viktiga grönsakerna som squash och djungelgurka . Mina pumpor och vintersquash på dyngstacken får alltså mer eller mindre klara sig själva nu...
Kan inte påminna mig att jag nånstans alls läst att de skulle påverkas av kanel. Krydda på duSnabb fråga, har squash och tomatplantor något emot kanel? Jag har myror i pallkragen och de gillar ju inte kanel. Vill inte använda gift av förklarliga skäl.
Äh, stick ner grenarna i krukan och bind upp. Tomater är ju rätt bra på att bilda nya rötter från grenar...Ett par av tomatplantorna har blivit för tunga och brutits av . Blir till att plocka av dom tomater som är och låta de eftermogna inne.
Jag hade två grenar som rök av. Jag tryckte ner dem i hinken bredvid moderplantan och bägge grenarna har fått tomater nu.Ett par av tomatplantorna har blivit för tunga och brutits av . Blir till att plocka av dom tomater som är och låta de eftermogna inne.
Gurkorna växer så pass att jag drog upp två plantor som inte hunnit bilda gurkor än. Vi kommer inte hinna göra av med/lägga in allt, även med hönsens hjälp, annars.
Har kommit några meloner med. Kan det vara idé att plocka bort de blommor som kommer nu, så plantan kan lägga energi på dom frukter som är istället?
Bina har för övrigt hittat in i växthuset nu, det surrar så galet att jag hellre skördar på kvällen när de flugit hem till kupan igen .
Mina väntade på gemensamt tecken. Sedan drog de igång att rodna och gulna. Tomatexplosion.Gurkorna har som sagt gått småtrögt, men nu har jag ett helt gäng knottergurkor som kommit sig förbi det där ömtåliga stadiet, paprikorna fortsätter ge jämt tillgång och babyplommontomaterna har formligen exploderat miljarder blommor och massor med kart De större tomaterna hänger dock gröna än, så de verkar vara lika sega på att mogna för mig som för andra
Vill bara att det ska bli svalare, har massor jag vill göra ute men orkar nästan inget annat än titta här på buke och yt i denna värme