pemi
Trådstartare
Vet inte om jag lägger tråden rätt, men det gäller barnkläder. Flytta den gärna annars. 
Handlar ibland på Tradera till dottern och har oftast blivit nöjd, eller iaf kunnat lösa det smidigt med säljaren. Nu har jag råkat ut för en säljare som är lite "krånglig". Köpte en kjol till dottern, stod i beskrivningen att den var mycket fin osv. När jag får hem kjolen så får jag först LÖSA ut paketet för att hon satt på för lite porto (jag har betalt 22 kr i porto, sitter frimärken för 11 kr på så jag får betala ytterligare 11kr i lösenavgift)...
När jag sen kollar kjolen så är trycket ganska slitet och två sömmar (till veck) har släppt. Mailar köparen som erbjuder sig att betala tillbaka de 15 kr om auktionen stannade på om jag skickar tillbaka kjolen.
Då jag redan betalt kjol + porto (15+22kr) och sen ytterligare 11kr för att lösa ut paketet (så totalt 48 kr nu) så känns det väldigt futtigt att dels behöva betala ny frakt (22kr) för att skicka tillbaka kjolen och bara bli ersatt med 15 kr.
Mailade köparen om att jag valde att behålla kjolen (den var ju billig) men att hon får ersätta mej med de 11kr jag fick lösa ut paketet med. Ganska schysst erbjudande tyckte jag. Lovade även positivt omdömme om vi kunde lösa detta smidigt. Fick ett mail i förra veckan att hon skulle föra över pengar under dagen, men nu 6 dagar senare syns fortfarande inga pengar på kontot.
Visst, 11 kr är en petitess, men jag tycker ändå att rätt ska vara rätt. Mailade henne i fredags då det gått 4 bankdagar sen löfte om överföring men har inte hört något än.
Jag har god lust att strunta i pengarna och lämna negativt omdöme, men förstår ju att jag snabbt får ett negativt omdöme tillbaka om jag gör det...
Några tips om hur jag går vidare med detta?
Känns som att det drar ut på tiden, går flera dagar innan jag får mailsvar osv. Lust att skita i det, men vill inte ha ett negativt omdöme när det är HON som gjort fel, själv har jag ju betalt det jag ska + lite till.
Handlar ibland på Tradera till dottern och har oftast blivit nöjd, eller iaf kunnat lösa det smidigt med säljaren. Nu har jag råkat ut för en säljare som är lite "krånglig". Köpte en kjol till dottern, stod i beskrivningen att den var mycket fin osv. När jag får hem kjolen så får jag först LÖSA ut paketet för att hon satt på för lite porto (jag har betalt 22 kr i porto, sitter frimärken för 11 kr på så jag får betala ytterligare 11kr i lösenavgift)...
När jag sen kollar kjolen så är trycket ganska slitet och två sömmar (till veck) har släppt. Mailar köparen som erbjuder sig att betala tillbaka de 15 kr om auktionen stannade på om jag skickar tillbaka kjolen.
Då jag redan betalt kjol + porto (15+22kr) och sen ytterligare 11kr för att lösa ut paketet (så totalt 48 kr nu) så känns det väldigt futtigt att dels behöva betala ny frakt (22kr) för att skicka tillbaka kjolen och bara bli ersatt med 15 kr.
Mailade köparen om att jag valde att behålla kjolen (den var ju billig) men att hon får ersätta mej med de 11kr jag fick lösa ut paketet med. Ganska schysst erbjudande tyckte jag. Lovade även positivt omdömme om vi kunde lösa detta smidigt. Fick ett mail i förra veckan att hon skulle föra över pengar under dagen, men nu 6 dagar senare syns fortfarande inga pengar på kontot.
Visst, 11 kr är en petitess, men jag tycker ändå att rätt ska vara rätt. Mailade henne i fredags då det gått 4 bankdagar sen löfte om överföring men har inte hört något än.
Jag har god lust att strunta i pengarna och lämna negativt omdöme, men förstår ju att jag snabbt får ett negativt omdöme tillbaka om jag gör det...
Några tips om hur jag går vidare med detta?
Känns som att det drar ut på tiden, går flera dagar innan jag får mailsvar osv. Lust att skita i det, men vill inte ha ett negativt omdöme när det är HON som gjort fel, själv har jag ju betalt det jag ska + lite till.