Terrorn är anmäld till appellen nu
Får se om vi kommer med dock, fler anmälda än platser och vi är ett litet gäng debutanter.
Dagens träning på vinklar bjöd på en för mig klurig situation;
Han har en tendens att inte gå i kärnan vid sidvind, inget sommarens instruktör tyckte att jag skulle bry mig i. Men när han kommer tillbaka till kärnan efter vinkeln vill han gärna börja bakspåra (att han sen avvek helt kan bero på för enformiga start och slutpunkter på flera spår nu, bakläxa spårläggaren!
) Det är inte första gången det händer. Hur agera där? Idag fick han bakspåra en bit innan jag tog in honom till mig och vände, men jag är rädd att styra honom för mycket eftersom det förmodligen stökat till det med skenspår för oss tidigare. Nu kunde jag hitta tillbaka och starta om honom i rätt riktning, då sög han fast fint. Samtidigt vill jag inte lära honom att jag kan visa honom var spåret går?
Vid spårtapp tidigare när jag ska försöka sick-sacka över var jag tror att spåret går har vi också lite svårt. Ger jag honom lång lina upplever jag honom fladdrig och är osäker på om han förstår att söka spåret, tar jag honom i kortare vill han gärna fokusera på mig istället. Finns det något bra sätt att öva spårtapp? Eller ska man bara tänka som vanlig upptagsträning?
Visa bifogad fil 126995