Tråden för positiv förstärkning/klickerträning/belöningsbaserad träning

Jag körde och red in min häst helt belöningsbaserat.
Ersatte klicker med ordet "bra" för att jag glömde ta med mig klickern hela tiden..

Vi tränade mycket halt och stå still i början av inkörningen. Så det blev mycket halt - bra - belöning
Så det slutade med att det blev TVÄRNIT såfort jag sa "bra" till något annat. Sidförande hjälp = bra = tvärtnit.

Inget större problem men det var lite komiskt 😂

Jag har beställt fem klickers för att försöka sprida ut dem i olika fickor... men fattar poängen med att ha något ljud som man inte riskerar att glömma bort (ska nog undvika "bra" dock)! Jag såg något inslag med Peder F som gjorde en liten vissling, det blir ju lite lättare att hålla isär. :)

Jag har beställt fem klickers för att försöka sprida ut dem i olika fickor... men fattar poängen med att ha något ljud som man inte riskerar att glömma bort (ska nog undvika "bra" dock)! Jag såg något inslag med Peder F som gjorde en liten vissling, det blir ju lite lättare att hålla isär. :)
Bra idé med flera klickers!
Lätt att vara efterklok :angel:

Jag körde och red in min häst helt belöningsbaserat.
Ersatte klicker med ordet "bra" för att jag glömde ta med mig klickern hela tiden..

Vi tränade mycket halt och stå still i början av inkörningen. Så det blev mycket halt - bra - belöning
Så det slutade med att det blev TVÄRNIT såfort jag sa "bra" till något annat. Sidförande hjälp = bra = tvärtnit.

Inget större problem men det var lite komiskt 😂

Klassiker, den har jag råkat betinga också 🤣

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 708
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 223
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 308
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Det hade jag velat göra! Men jag hade velat ha en plan och inser att jag inte har någon teoretisk kunskap. Min häst är ungefär som en...
Svar
15
· Visningar
1 849
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama