PUH! Jag överlevde träningen utan att bry mig om åskådarna
Och tro det eller ej - jag ska tillbaka redan på söndag
Har träningsvärk så jag kvider, men fasen vad kul det var!
Jag fick faktiskt - förvånande nog - mycket beröm för att jag hade en bra sits, det hade jag aldrig kunnat tro
Jag som tycker att jag spjärnar och håller på så mycket. Dock mycket "skäll" för att jag spänner mig i axlarna och inte "släpper fram" hästen, och det kan jag absolut hålla med om. Fick göra en galoppfattningsövning i en hörna som skulle efterföljas av en halt - jag som har haft så svårt att göra en riktig halt med henne. Att det kan vara så svårt att göra något så "enkelt" som en halt?
Alltså - först trav, skritt, få till en aktiv och uppmärksam skritt, och sen fatta galopp omedelbart i en hörna, in på en volt, sen halt i mitten på volten efter en böjning och några galoppsprång, och sen ska hästen vänta och stå still, och sen trav igen ett par steg, ner till skritt - och så börjar allt om igen.
Herreminjävlar vad svårt!
Höll på att få dåndimpen av att bli åskådad av alla andra duktiga ryttare på läktaren, men jag hade faktiskt inte tid eller energi nog att bry mig om dem. De får väl tissla och tassla bäst de vill om hur dålig jag är
Men fortfarande så roligt! Är peppad inför nästa lektion på söndag! Sitter här och är alldeles öm i hela kroppen men det ska bli spännande att se vad som händer härnäst. Jag vågade, och finaste pållan hade sådant tålamod med mig
Är så glad att jag får rida en sån fin häst!