tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag köper ridbyxor på teambanan, finns på Börjes jag kan ha men ej skodda, så vill jag ja skodde köper jag där, är helnöjd, visst dom kostar men håller brw å bra storlekar
 
Jaha.. har Murphys lag hittat hem till dej @lil-sis ?? ;) Fy för spiktramp! :yuck: Hur har det gått med din operation?
Islandsbyxor är kanske något man får prova även att man inte rider islandshäst :sneaky:

Tja i den här takten så hör jag snart inte hemma i den här tråden längre :p

(Skämt å sido, jag har gått ner 7 BMI-enheter och det är 10 kvar till normalvikt. De lär ju dock ta mer än två månader!)

Åkte på en komplikation som löste sig själv men det gör att jag fortfarande inte äter normal mat utan i princip lever på flytande kost, barnmatsburkar och lite äggröra. Men det blir bra på sikt :)
 
Jag slår också ett slag för jodhpur-ridbyxor. Det är dessutom himla behändigt att slippa tänka på ev stövlar eller chaps :p

Idag har jag och L hoppat! Vi hade sällskap av yngre tjej med ponny och hennes mamma, så vi hade egen hinderpersonal idag :D Vi byggde fram en två-studs och två räcken som stod på båge till varandra. Jag insåg dessutom att jag inte har någon sadel som passar och går att hoppa i så det, blev till att hoppa barbacka :nailbiting: Det är tur att L är snäll. Han hoppade himla fint, men blev väldigt trött i bakkärran efter att vi hoppat studsen. Vi borde nog hoppa lite oftare så att han blir ordentligt stark i bakdelen, men jag är för lat för att bygga fram hinder så ofta :p
 
Grattis @NightRain till er rosett!!
Jag och Tant ska på P&J i morgonkväll men vi ska bara hoppa 60 och 70 cm. Vi vågar inte riktigt oss på 80 cm ännu (läs: Ryttaren vågar ICKE men, Tant vågar :rofl:)

@Lazer09 Att plocka fram och plocka bort en hoppbana är lite som ett gympass :D Man gört så man vet att man har varit duktig :laugh:
 
Haha @Spyro192 :D Visst är det så, men jag tycker också att det känns så meningslöst att bygga fram och bort bara för mig själv. Lite som att laga mat till en person, mycket skrik för lite ull så att säga.
 
Haha @Spyro192 :D Visst är det så, men jag tycker också att det känns så meningslöst att bygga fram och bort bara för mig själv. Lite som att laga mat till en person, mycket skrik för lite ull så att säga.

Jo jag kan hålla med dej. Jag skulle aldrig få för mig att bygga en bana för mig själv endast och sedan "harva" runt i 60 min och sedan ställa allt tillbaka igen. Det är därför jag investerar i hoppträningar 1 g/v fram till jul för någon som ställer fram allt åt mig :D sedan så hjälper jag till att ställa in allt när vi är klara :)
 
Jag red i paddocken idag igen. Dressyrade lite och var ganska nöjd. Vi fick till två superfina fattningar och jag har börjat leka lite med gummit i traven och han svarar riktigt fint :) Det känns häftigt när jag ber om mer tryck och det faktiskt kommer :love: Däremot har han nog bytt stark/svag sida och har svårare (än tidigare, då det varit tvärtom) att korta vänstersidan och länga högersidan. Så jag måste koppla om i huvudet lite :D för att räta ut honom. Å andra sidan får jag väl se det som positivt att han växlar starka och svaga sidor.
 
Dagen till ära så åkte vi på Pay & jump som anordnades av våran klubb. Allt gick bra förutom ett pet i 60 klassen men, felfri i 70 :) Nöjd ändå även att jag kunde ha haft ihjäl en funktionär som ställde sig mitt för hindret, som vi rev tack vare denna incidenten :O men bättre tag nästa gång!
 
Idag körde vi en sväng. Hade sällskap av min käre far på turen och frågade honom om han tyckte det var ok att galoppera en bit och han sade "ja, om du får honom (L, alltså) till det". "Inga problem" sa L och drog iväg hundranitti, typ :p:D Galopp framför vagn gillar L väldigt mycket :D Däremot är det jobbigare att bromsa nerför (egentligen inte så konstigt) och han ormar sig och travar gärna om han får.
 
Jag red lektion för en mycket bra tränare idag (samma som jag rider för på filmen tidigare i tråden). Hon kommer till oss varannan vecka och denna gång gick allt bara så himla bra! Hon hjälpte mig sitta mer i bakvikt så att jag kunde känna bättre var hästen hade bakbenen och plötsligt kom en massa annat också på plats.

Kastade ett öga i spegeln när jag red förbi och hajade till - om du hade sett honom hade du svimmat, @Inte_Ung - han var så vacker, kraftfull, balanserad och i uppförsbacke, t.o.m. tränaren utbrast "han är ju ljuvlig!"

Vad jag älskar denna underbara häst! :love:
Jag kan fortfarande inte fatta att han är min.
 
Körde idag igen. Så himla mysigt i höstsolen :love: att L var riktigt trevlig att köra gjorde ju inte saken sämre direkt :) Han var lagom framåt och lyhörd för rösthjälperna och även för pisken som sidförande. Tummen upp idag :up:
 
Idag har vi kunnat konstatera att Tant har ont i ryggen (igen) och även ont i höger bog :( :cry: och är man riktigt riktigt petig så är hon även mikrospokist halt på vänster fram. :banghead: Så nu blir det inget ridande på 2 veckor utan bara longering med tejpning och bommar, stretchning och promenader. skulle gärna vilja svära och slåss men, vad hjälper det? :arghh:
 
Idag har vi kunnat konstatera att Tant har ont i ryggen (igen) och även ont i höger bog :( :cry: och är man riktigt riktigt petig så är hon även mikrospokist halt på vänster fram. :banghead: Så nu blir det inget ridande på 2 veckor utan bara longering med tejpning och bommar, stretchning och promenader. skulle gärna vilja svära och slåss men, vad hjälper det? :arghh:

Åh, nej vad tråkigt :( Håller tummarna för snar bättring.

Vi var iväg på äventyr igår. Packade in L i trailern och åkte iväg till en vän för en trevlig uteritt. Sagt och gjort, vi red iväg på en trevlig tur. Det var bara det att vi kom vilse efter en stund i skogen :nailbiting: Så hästarna fick bekänna färg och ta sig fram i riktigt oländig terräng och vilka hjältar de var :love: Det är helt otroligt vad de klarar av egentligen om man bara litar på dem. Vi kom rätt ganska snart igen lite skakade, men mest glada att ha kommit till rätta igen :D
 
Japp skit-piss-tråkigt men så är läget nu. Hade ju hoppats på att vi skulle kunna hålla igång hela vintern med både hoppning och dressyren (rehab-dressyr) men men, vad är en bal på slottet?

Skönt med en utetur! Och skönt att ni hittade hem igen :up:
 
Jag tog ut L på en körtur i skymningen och är himla nöjd med honom. Han var avslappnad och lyhörd hela vägen :) Men, nu börjar det bli bra kyligt att köra alltså. Det kanske är jag som är frusen av mig :o men jag tycker det biter bra i kinderna nu. Men, jag håller nog ut ett tag till innan jag ställer in körningen för vintern.
 
Jag fryser hela tiden så ridlusten är noll.

Men Hovis får slå på skor på gamlingen och treåringen i början på januari. Jag bör vara nere på 70kg ca till slutet av januari och kunna börja rida henne då, före det tänkte jag tömköra och börja skritta gamling, det är så mjukt nu så han behöver inte skor än.
 
Har varit dålig att vara aktiv i den här tråden! Härligt att se att det går bra för er och era fina pållar :)

Jag har ÄNTLIGEN hittat en ny medryttarhäst :banana:
Efter så många turer med hästar som det inte funkat med, hästar som flyttat, diverse strul med ägare som bara slutat höra av sig etc så hade jag gett upp hoppet och tänkt "nä, nu skiter jag i det här".
Jag satt och strökollade lite på annonser och plötsligt - där var hon! Allt verkade hur bra som helst bara i annonstexten, men efter tidigare erfarenheter var jag ganska blasé. Men jag tänkte att jag iallafall skulle titta på hästen så jag ringde.
Jag kom, jag provred, jag föll pladask :love: :love:

Hon är ett 16-årigt friesersto, utbildad MSV och haft två föl tidigare. Hur mjuk och fin som helst att rida, luftiga steg, känslig och vaken men ändå trygg och säker. Första gången jag hade min dag med henne kunde jag rida ut ensam i mörkret helt utan problem. Hon är så tillgiven och mjuk, lite reserverad men accepterar det jag ber henne om. Hon har allt jag söker i en häst och har gått rakt in i mitt hjärta. Skulle vilja bosätta mig hos henne och bara snusa mule dygnet runt :love:

Jag nyper mig fortfarande i armen. Efter alla om och men, ska lilla jag få rida en så fantastiskt fin häst? Jag tror karma är god mot mig nu :D
 
L har fått ett sår i karleden som inte vill läka ihop och idag har han börjat bli svullen :( Så det blir ingen motion för oss förrän det har läkt. Han är dock inte halt (vad jag kan se) och det är ju positivt i alla fall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 058
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp