tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Han verkar vara en lugn kille, jag har inte haft tid att rida nu från början, kommer dröja ungefär en vecka, tänkte få med mig karln så att han kan knata med till fots första gången jag hoppar upp så känns det lite bättre för min egen del ifall att något skulle inträffa. Vi har ingen ridplan/ridhus så det är uteritt som gäller... vilket kan vara spännande ibland. ;)

Låter som en bra plan :)
 
ångrar att man inte började på en "riktig" ridskola när man var liten istället för en dä rman bara "åkte" omkring
Jag har inte börjat lära mig rida ordentligt förrän de senaste tio-tolv åren. Att rida regelbundet (varje eller åtminstone varannan vecka) för duktiga tränare är ett måste.
 
Jag har inte börjat lära mig rida ordentligt förrän de senaste tio-tolv åren. Att rida regelbundet (varje eller åtminstone varannan vecka) för duktiga tränare är ett måste.

Jo tränare på något sätt måste man ju ha, dock hae jag inte råd nu nör jag är arbetslös:-( men har trots det blivit mycket bättre, å de tack vare stallägaren som hjälpt mig jätte mycket å hon är duktig. Så man får ta vad man har så länge.
 
Nu har jag premiärridit min nye här på hemmaplan och jag är minsann lite kär! :love: Det kändes dessutom som om han orkade mig utan problem (ja, sånt oroar mig alltid, jag har endast en gång känt att en häst häst inte orkat fullt ut och det var en av mina egna, han blev vinglig och givetvis hoppade jag av direkt och såg till att gå ner innan jag satte mig på honom igen.), var framåt och inte minst otroligt lyhörd och stabil.

Tänkte höra om det skulle finnas något intresse av er här att starta en facebookgrupp för oss större ryttare? En låst, så att man kan känna sig lite mer bekväm i att lägga ut bilder och diskutera allt möjligt?
 
Tänkte höra om det skulle finnas något intresse av er här att starta en facebookgrupp för oss större ryttare? En låst, så att man kan känna sig lite mer bekväm i att lägga ut bilder och diskutera allt möjligt?

jag är på.. dock vet jag ingenting om hur man startar en men blir gärna medlem i såfall:P
 
En facebookgrupp låter trevligt :)

Idag var jag och L ute med en kompis och hennes häst som kommit ut till oss. Vi hade väldigt trevligt trots trist väder med lite regnstänk. L tyckte det var himlen kul med nytt sällskap och var nyfiken och pigg. Sällskapet som är en lugn och trygg häst blev även den lite pigg på hemvägen :) Hoppas att vi kan få fler trevliga turer ihop.
 
Det finns en grupp på Fb som heter Hästforum för oss över 80 kilo som är väldigt trevlig. God stämning och den är låst så inga andra ser vad man skriver. Kanske är ni sugna på att gå med där. Det är inte jag som startat den men jag tycker den är väldigt bra.
 
Det finns en grupp på Fb som heter Hästforum för oss över 80 kilo som är väldigt trevlig. God stämning och den är låst så inga andra ser vad man skriver. Kanske är ni sugna på att gå med där. Det är inte jag som startat den men jag tycker den är väldigt bra.

Oh, jag ansöker direkt!
 
HAllåans! :bump:

Hur är det med oss alla??

Här känns det mest skit idag :crazy: Mamma har varit på besök och det är alltid ledsamt när hon kör hem igen. (Mina föräldrar bor 45 mil ifrån mig.) Samt att jag har inte hunnit med att rida Tanten så pass mycket som jag skulle vilja pga att man jobbar långa dagar, oftast 7.30-16.30 med minst 30 min bilkörning till stallet.(Jag kör alltid direkt från jobbet.) Plus nu att man har haft mamma hemma så vill man ju hitta på något roligt med henne. Hon älskar att vara i stallet men hon har spänderat hela min uppväxt i stallet med mig så något annat kan man ju hitta på :rofl:
Och tillråga på allt så svängde jag förbi Hööks idag för dom har ju 100:- rabatt på sin ridbyxor. Såg ett par jättefina beige ridbyxor som jag självklart inte provade i butiken utan prova här hemma och SJÄLVKLART sitter dom ju som kattskit....:rage: varför varför varför? :arghh: Jaja, det får väl bli en trip in till dom i morgon och lämna tillbaks dom.. Har ni några favoritmodeller på Hööks eller vart hittar ni ridbyxor som inte stoppar blodet ner till vaderna? ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 059
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp