tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Idag red jag en stund i paddocken. Jag tar med mig några fina delar, som t ex de avslappnade fina serpentinerna vi gjorde under uppvärmningen och några fina öppnar och slutor. Däremot måste jag fundera lite på det här med fattningarna. Galoppen fungerar riktigt bra nu när vi väl fattat den, men fattningarna funkar inte riktigt för oss och det känns som att det kan bli en grej av det om jag inte tänker till nu. Eller så överanalyserar jag och ska helt enkelt ge det tid.
 
Igår red vi för den nya hopptränaren och det gick bra! Vi fick hoppa mycket studs, räcke med vattenmatta och oxer. Tant tände till emellanåt så det togs i från tårna :D Säkerhetsvästen och jag är mer ovänner än vanligt. Känner mig så instängd i den och av någon dålig anledning så får jag så svårt att andas i den. Fattar inte varför egentligen? Får testa nästa vecka att köra utan.

Idag var det en rund till sjukgymnasten och det märktes att hon hade racat igår för hon var något stel. Men för övrigt så gick hon fint, finare än vad hon har gjort innan! Börjar att "kunna" komma in i en mer "krök på nacken- form" självmant och utan våld. :bow: Känns riktigt gott!
 
Vad roligt att det går framåt @Spyro192 :)

De sista dagarna har vi ägnat oss åt uteritter och körning. Ute har vi gjort ett litet fall framåt i trafiken och fått ett par trevliga upplevelser. Hoppas att vik kan hålla i det och slippa större bakslag nu. I körningen rullar :D det på. Det var ett tag sedan vi var ute och körde sist nu och det kändes som att han saknat det. Han var glad och framåt hela vägen och stod som ett ljus vid anspänning och frånspänning. Att hn blir lite väl framåt emellanåt är väl smällar man får ta :D
 
En till stor ryttare här, jag är nog en av de största här skulle jag tro men jobbar hårt på att gå ner, har jojobantat alldeles för mycket och har nu gått in för att fixa allt i huvudet för att förhoppningsvis tappa många kilon när jag börjar tänka annorlunda när det gäller mat/bantning/kroppsideal osv, plus aktiva förändringar i livet!

Jag har fått väldigt dåligt självförtroende inom ridningen och ska försöka jobba upp det med min nya stabila och trygga häst som jag nyligen fick hem, så färskt att jag inte har ridit än! :) Körning är något som jag också tycker är kul och perfekt att variera med när man är stor så att man kan motionera hästen utan att behöva rida varje gång.

Vilken typ av hästar har ni andra?
 
[Välkommen! idolfina, post: 16653683, member: 133795"]En till stor ryttare här, jag är nog en av de största här skulle jag tro men jobbar hårt på att gå ner, har jojobantat alldeles för mycket och har nu gått in för att fixa allt i huvudet för att förhoppningsvis tappa många kilon när jag börjar tänka annorlunda när det gäller mat/bantning/kroppsideal osv, plus aktiva förändringar i livet!

Jag har fått väldigt dåligt självförtroende inom ridningen och ska försöka jobba upp det med min nya stabila och trygga häst som jag nyligen fick hem, så färskt att jag inte har ridit än! :) Körning är något som jag också tycker är kul och perfekt att variera med när man är stor så att man kan motionera hästen utan att behöva rida varje gång.

Vilken typ av hästar har ni andra?[/QUOTE]
Välkommen! :-) jag har en kraftig fredriksborgare på 6 år 170 hög, å av nån anledning så känner jag mig inte mega stor på honom , med mina 162 cm å MASSA kg. :-P undrae åxå vad du själv har:-)
 
Tack så mycket! :) Jag har en Irish Cob och två kallblodstravare. :) Eller vi snarare, det är familjens hästar!
De är från 140 upp till 160 i mankhöjd och den minsta rider jag inte av förklarliga själ... men han är rejäl och fixar utan problem en som inte är allt för lång på 100kg när han är i tävlingskondition.

Min bättre hälft har skött det mesta med stallet men det ska bli ändring på det nu, nu ska hästlivet tas upp ordentligt igen!
 
En till stor ryttare här, jag är nog en av de största här skulle jag tro men jobbar hårt på att gå ner, har jojobantat alldeles för mycket och har nu gått in för att fixa allt i huvudet för att förhoppningsvis tappa många kilon när jag börjar tänka annorlunda när det gäller mat/bantning/kroppsideal osv, plus aktiva förändringar i livet!

Jag har fått väldigt dåligt självförtroende inom ridningen och ska försöka jobba upp det med min nya stabila och trygga häst som jag nyligen fick hem, så färskt att jag inte har ridit än! :) Körning är något som jag också tycker är kul och perfekt att variera med när man är stor så att man kan motionera hästen utan att behöva rida varje gång.

Vilken typ av hästar har ni andra?

Välkommen! Jag har en bruksnordis på ca 155 cm. Både kör och rider honom.
 
Jag gjorde slag i saken och klippte L idag. Fick också möjlighet att ta lite bilder på honom:
1412234_860160430675269_844650004170202663_o.jpg

Klippte också ihop två bilder som jämförelse för att se om och hur han växt:
10641085_860159187342060_1776589061319652631_n.jpg


Tycker allt att han växt till sig en hel del :)
 
Idag var jag ute och körde med L och det var som om han hade dynamit under fötterna. Han var så jäkla pigg och allt var hur spännande som helst:D Klippningen gjorde nog susen :p

Vad kul! Vad har du för vagn till din häst?

Jag har varit ute och promenerat med min nya, stabil herre som mest var nyfiken på omvärlden, han verkar dock något pigg, eller så är det bara flytten som gör det. Hur länge har ni andra väntat innan ni har ridit på era efter flytt?
 
Valacken inte alls, stoet är känsligare och skulle nog få acklimatisera sig i en vecka iaf med pyssel och handpromenader.
 
Vad kul! Vad har du för vagn till din häst?

Jag har varit ute och promenerat med min nya, stabil herre som mest var nyfiken på omvärlden, han verkar dock något pigg, eller så är det bara flytten som gör det. Hur länge har ni andra väntat innan ni har ridit på era efter flytt?

Jag har en Tidaholms rockard som jag trivs bra med, men drömmer om en ordentlig fyrhjulig vagn. Helst en maratonvagn.

Idag körde jag en sväng igen. Den värsta udden av dynamiten från igår var avskalad och han var riktigt fin att köra :) Däremot funderar jag på om det kan vara läge att börja köra på stångbett, i alla fall efter igår. Det tål att fundera på lite.

Angående hur länge jag hade väntat med att rida efter flytt så tycker jag att det beror på. Det beror på hur hästen är i sättet, hur gamal den är, hur pass utbildad den är, etc. Men är det en vuxen häst som inte är hyperstressad så hade jag nog ridit dagen därpå, men inte begärt något direkt arbete av den.
 
Han verkar vara en lugn kille, jag har inte haft tid att rida nu från början, kommer dröja ungefär en vecka, tänkte få med mig karln så att han kan knata med till fots första gången jag hoppar upp så känns det lite bättre för min egen del ifall att något skulle inträffa. Vi har ingen ridplan/ridhus så det är uteritt som gäller... vilket kan vara spännande ibland. ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 059
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp