Jag slängde ut min tumlare när jag renoverade badrummet. Jag tycker lakanen blir skönare när de hängtorkat så jag använde den inte.Jag har en
Hjärterum och stjärterum i mitt badrum
En röst på häntorka, som leder hittills! Två med @Tilly_85
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag slängde ut min tumlare när jag renoverade badrummet. Jag tycker lakanen blir skönare när de hängtorkat så jag använde den inte.Jag har en
Hjärterum och stjärterum i mitt badrum
En röst på häntorka, som leder hittills! Två med @Tilly_85
Jag hatar att hänga underkläder så de tumlas.. och handdukar ville inte vara utan pga småbarn när det ändå fanns plats efter renoveringen.Jag slängde ut min tumlare när jag renoverade badrummet. Jag tycker lakanen blir skönare när de hängtorkat så jag använde den inte.
Samma här. Och jag sörjer det, doften och känslan av soltorkat är oslagbar .Jag kan inte torka ute... jag är allergisk mot pollen
Det finns nog inget fastställt begrepp? Vi får beskriva och rita det.Vad kallar man det här? Säger man strumpa fast det bara är en strimma eller låter man bli? vit kota och strimma?
Visa bifogad fil 139576
Maskstrumpa?
Vid första anblick hade jag nog trott att det var ett ärr efter skada.Vad kallar man det här? Säger man strumpa fast det bara är en strimma eller låter man bli? vit kota och strimma?
Visa bifogad fil 139576
Maskstrumpa?
Ja, så får man nog göra. Det är ju verkligen ett signalement!Det finns nog inget fastställt begrepp? Vi får beskriva och rita det.
Som - vit hö kota med strimma från kotans framsida upp till xx
Ja visst är det ett ovanligt tecken! Det är troligtvis inte ett ärr dock. Hästen är Vicci vd Berghoeve.Vid första anblick hade jag nog trott att det var ett ärr efter skada.
Hängtorkas så blir de lite plattare utan mangling och härligt lätt stela och lättare att vika.Ska lakan torktumlas eller hängtorkas?
Jag kände mig såhär: när jag fick veta att man kan mangla våta lakan och sen hänga dem på tork. Provade det nån gång men det är så trist att mangla.Hängtorkas så blir de lite plattare utan mangling och härligt lätt stela och lättare att vika.
Själv älskar jag att mangla. Blir fint och tar lite plats.Jag kände mig såhär: när jag fick veta att man kan mangla våta lakan och sen hänga dem på tork. Provade det nån gång men det är så trist att mangla.
Jag älskar varmmangeln i min tvättstuga!Ska lakan torktumlas eller hängtorkas?
Den är ju toppen att mangla med!Vi har en gammal, stor mangel med en 400 kg sten. Jag vågar inte använda den.
Och livsfarlig tror att vi bara har en person i föreningen som vet hur den funkar. Hon visar ibland på gårdsdagar men nä, det känns för läskigt.Den är ju toppen att mangla med!
Verkar blött? tror mamma brukade mangla dem halvtorra. Sedan blev de väl mer torra efter ngt varv.Jag kände mig såhär: när jag fick veta att man kan mangla våta lakan och sen hänga dem på tork. Provade det nån gång men det är så trist att mangla.
Den som lärde mig det tog dem från tvättmaskinen och direkt in i mangeln. Det funkade men man kanske måste ha en mangel som tål att det droppar ner lite vatten under.Verkar blött? tror mamma brukade mangla dem halvtorra. Sedan blev de väl mer torra efter ngt varv.
Och mangelduken lär ju drypa efteråt. Hoppas det är egen mangel och ingen stackare som ska ha den efter.Den som lärde mig det tog dem från tvättmaskinen och direkt in i mangeln. Det funkade men man kanske måste ha en mangel som tål att det droppar ner lite vatten under.
Tror det är äldre mangel utan duk man ska göra det i? Typ stenmangel där man virar det som ska manglas runt trästavar. Det lär ha kunnat fylla den funktionen som vi når med centrifugering, innan maskinerna var bra på det.Och mangelduken lär ju drypa efteråt. Hoppas det är egen mangel och ingen stackare som ska ha den efter.
Ja det låter rimligt!Tror det är äldre mangel utan duk man ska göra det i? Typ stenmangel där man virar det som ska manglas runt trästavar. Det lär ha kunnat fylla den funktionen som vi når med centrifugering, innan maskinerna var bra på det.