Tråd för värdelöst vetande - Del 36

Blää, varit jätteseg idag. Tänkte strunta i promenaden men gick en liten runda iallafall. Det hade hunnit bli mörkt :( Skulle behöva gå ut medan det är ljust men är så segstartad på förmiddagarna.

Är täppt i näsan.

Mått urk sen i torsdags, gick ut från Jamen igår (...) och har suttit med varm choklad och tjejfilmer hela förmiddagen. Now what?
(och att inte gå på jamen imorgon är uppenbarligen inget alternativ längre! :eek: )

Träffat doktorn idag, pratade om sömnmediciner och kom fram till att jag provat allt som går. :crazy: Hårt besked men visste egentligen det redan. Behöver vara mer aktiv dagtid så kommer jag antagligen att kunna sova med färre mediciner *skeptisk* :cautious:

Fast det braiga är att jag blivit mer aktiv på sistone och även gått ner ca 5 kg sen i våras. Så förändring är på gång tydligen. :up:

VV: Jag har använt upp alla kassar som jag hade samlat på mig, :eek: har haft 2-3 fulla kassar med kassar i och nu är det bara 3-4 kvar. Ska nog skaffa 1-2 tygkassar. :idea:

Jag klarade ju jamen alldeles utmärkt TROTS att vår supergulliga (:cool:) instruktör bytte ut andra halvan av koreografin till en äldre...en som jag har så otroligt blandade känslor för. Det var lite jobbigt :(
Men - det gick!

Och jag har tydligen lovat bort mig till att gå på Tabata kl 11...:eek:

45 min Tabata kl 11 idag, och jag slog Burpee- rekord inkl hopp! :D totalt gjorde jag 20 st tror jag...på 20 x 6 sekunder :D
(bland annat) Jäklar vad jag har avancerat där mot tidigare typ 2-3 "klivisar" utan hopp. I´m awesome!
Och nu laddar jag om för 45 min Sh´bam och 55 min Bp (eeeeventuellt...rätt mycket knäböjs, planka och elände på Tabatan också)...Hååååll igång! :D

Det blev alla tre passen igår...idag får det bli Bodyattack, tillbringat hela dagen (bortsett från promenad till bageriet för inköp av en saffranswrap) i soffan/sängen.
Och inser att det är så här mitt liv kommer se ut...soffan-sängen-datorn-gymmet... :up: (och så några timmar med Röda Korset, men that´s it...) meningsfullt och bra :cool:

Jag har lite för ont i mina fotleder...måste ha bättre skor när jag tränar! :eek:
(Den här gången kan jag liksom inte säga "du har ont i mina fotleder!"...det har funkat vid tillfällen förut...)

Att få börja dagen med att kliva i träningskläder och ladda upp för ett 45 min Tabata det första man gör känns som en bra start på dagen :D
(Ikväll blir det typ Sh´bam + Bodypump)
Så idag ska jag se vad skorna går för :banana:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 400
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 744
Senast: netia
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
232
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 260
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Mål 2025
  • Äta rätt saker, vad då?