Tråd för värdelöst vetande - Del 36

Jag har pausat lite med promenaderna, blev lite nedstämd när knäet blev sämre. :( Väntar på att en sjukgymnast ska ringa tillbaka.

FEM ÅR senare fick jag kallelse till ett pre-op samtal...
Fick förvisso ett sånt för 2 år sen också "inom tre månader"...nu vet jag inte ens om jag vill att de ska operera så illa som de betett sig under dessa år. Det innebär ju alldeles säkert konvalecens, återhämtning, sjukgymnastik o.s.v. och då försvinner ju alla roliga pass under tiden :(
Samtidigt är det rätt illa med axeln. Det syns t.o.m att den är skadad så om inte annat lär jag behöva det p.g.a försäkringen...kanske kan be dem skicka mig nån annanstans till en mer pålitlig ortopedmottagning (hahahah...)

FEM ÅR senare fick jag kallelse till ett pre-op samtal...
Fick förvisso ett sånt för 2 år sen också "inom tre månader"...nu vet jag inte ens om jag vill att de ska operera så illa som de betett sig under dessa år. Det innebär ju alldeles säkert konvalecens, återhämtning, sjukgymnastik o.s.v. och då försvinner ju alla roliga pass under tiden :(
Samtidigt är det rätt illa med axeln. Det syns t.o.m att den är skadad så om inte annat lär jag behöva det p.g.a försäkringen...kanske kan be dem skicka mig nån annanstans till en mer pålitlig ortopedmottagning (hahahah...)
Hoppas det löser sig på allra bästa sätt

Hoppas det löser sig på allra bästa sätt
Jag har noll och inget förtroende för ortopeden här så...
Och är "återhämtningen" ett antal månader (förutom det där med att jag inte kan/får/ska använda den armen alls åtminstone första tiden) vettefan. EN månad kan jag kanske klara. Men inte mer. Och jag misstänker att med tanke på hur det gått hittills kan ju exakt vad som helst hända känns det som.

Jag har noll och inget förtroende för ortopeden här så...
Och är "återhämtningen" ett antal månader (förutom det där med att jag inte kan/får/ska använda den armen alls åtminstone första tiden) vettefan. EN månad kan jag kanske klara. Men inte mer. Och jag misstänker att med tanke på hur det gått hittills kan ju exakt vad som helst hända känns det som.
Med tanke på tidsåtgången hittills så vettesjutton.MEN kanske du får kortare återhämtningstid tack vare träningen du gjort innan.
Tror inte du behöver hoppa all träning, däremot kanske undvika lyftövningar i början :D

Med tanke på tidsåtgången hittills så vettesjutton.MEN kanske du får kortare återhämtningstid tack vare träningen du gjort innan.
Tror inte du behöver hoppa all träning, däremot kanske undvika lyftövningar i början :D
Ja, lite så tänker jag också. Att förutsättningarna är bättre nu.
Jag är glad om jag kan gå på danspassen i alla fall, det är de jag kommer sakna mest...

Men jag som PRECIS faktiskt verkligen får till burpees ordentligt! :eek:

Jag avskyr burpees. Usch. Fy. Tvi och blä!
Jag tycker de är rätt roliga när man får in dem :D
Fast jag blir typ spyfärdig av 30 min Bodyattack....bara de passen :o

Du skulle se "Bear-crawl" i Grit:en...fy i helvete...förutom att man ser fruktansvärt dum ut så är det typ omöjligt.

Massor av sjukvårdsbesök idag.

Sista om en tjugo minuter, tandis. Vill verkligen inte men har redan (som vanligt) väntat för länge.

Massor av sjukvårdsbesök idag.

Sista om en tjugo minuter, tandis. Vill verkligen inte men har redan (som vanligt) väntat för länge.
Jag fick tid till tandis i mitten av januari. Tur att det är gratis :eek:
Jag väntar fortfarande på att ortopeden ska ringa upp så jag vet vad i h*vete som ska hända den 10:e...operation? samtal? Vilka förberedelser innan? Bla bla bla.
De har haft flera år på sig att skicka ut ett datum, och när de väl gör det är det med en veckas varsel. :banghead:

Jag tycker de är rätt roliga när man får in dem :D
Fast jag blir typ spyfärdig av 30 min Bodyattack....bara de passen :o

Du skulle se "Bear-crawl" i Grit:en...fy i helvete...förutom att man ser fruktansvärt dum ut så är det typ omöjligt.

Äh, ska vi inte börja gå utomhus så som de går i "bear crawl"? :D

Ska tillbaka i januari för en till lagning och sen remiss till käkkirurg för att ta bort en lömsk visdomstand :eek:
Usch för visdomstand :eek:
Jag brukar alltid tala om precis hur jag vill ha det hos tandis. Inte en chans att de får trycka ner mig i stolen och attackera som de vill. Min mun, mitt liv, mina tänder - Jag bestämmer. Det känns tryggt!

Usch för visdomstand :eek:
Jag brukar alltid tala om precis hur jag vill ha det hos tandis. Inte en chans att de får trycka ner mig i stolen och attackera som de vill. Min mun, mitt liv, mina tänder - Jag bestämmer. Det känns tryggt!

Min tandis är jättesnäll och pedagogisk. Om jag bara slutar dra ut så på besöken kommer det inte ens vara dyrt.

Vattnet försvann här idag, sen kom det tillbaks i kokvrån men inte i badrummet :confused: så fick ringa och felanmäla. Någon hade tydligen jobbat där och sen glömt slå på vattnet i en "stam".

Min tandis är jättesnäll och pedagogisk. Om jag bara slutar dra ut så på besöken kommer det inte ens vara dyrt.
"ska bara" :D
Jag vet inte ens vad jag har/kommer få för tandis nu...

VV: Gryyymt jobbig Tabata idag :eek: (men vet ni hur mycket man faktiskt orkar på 20 sekunder? Och hur otroligt långsamt 20 sekunder kan gå?)
Dessutom hade jag fantastiskt ont i ryggen i morse, trotsade det och gick ändå. Innerst inne tänkte jag att det var en dålig idé. Men som vanligt försvann värken när jag kom in på gymmet. Slår aldrig fel! :D

Jag var till apoteket idag, hade helt slut på Theralen så fick masa mig dit. Min läkare är nog lite virrig, Theralen får jag bara ett uttag per recept men på Stilnoct fick jag tre uttag utan uttagsintervall. :confused:

Var in på Hemköp sen och handlade lite, bl.a Skyr vanilj (aldrig provat den förut) hoppas den är värd sitt pris.

Hade så sjukt ont i axlar och nacke i morse, så jag var nära att behöva avbryta jamen men bet ihop. Det släppte efter Bodypump sen :D

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 400
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 744
Senast: netia
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
232
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 260
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Mål 2025
  • Äta rätt saker, vad då?