Tråd för värdelöst vetande del 35

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 80 162
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är möjligt att man sover med siliconöronproppar och drömmer om godis en hel natt för att halvt vakna och ta godisbiten i handen och stoppa i munnen och tugga några gånger och inse att det smakar inte alls som i drömmen :yuck: och spotta ut tuggat silicon i handen :eek::crazy::angel:
:laugh:

jag ooooooooorkar inte mer. ingenting går bra just nu. Precis allt känns bara skit. Stallet är min fristad dit jag åker när jag behöver en paus från resten av livet. Jag vill inte åka till stallet för jag orkar inte med tjafs. Jag orkar inte. Det är så illa så jag sitter och tänker ut annonser på hästarna.. :cry: Jag orkar inte

jag ooooooooorkar inte mer. ingenting går bra just nu. Precis allt känns bara skit. Stallet är min fristad dit jag åker när jag behöver en paus från resten av livet. Jag vill inte åka till stallet för jag orkar inte med tjafs. Jag orkar inte. Det är så illa så jag sitter och tänker ut annonser på hästarna.. :cry: Jag orkar inte
Förstår dig. När man inte "trivs" med sin hobby längre så är det extremt tungt. Hoppas att tjafset upphör.

Förstår dig. När man inte "trivs" med sin hobby längre så är det extremt tungt. Hoppas att tjafset upphör.
tyvärr kommer det inte upphöra utan en massa tjafs...och bråk.. Klubben är ökänd här i stan för den dåliga stämning som alltid varit i stallet, så dom stängde ner stallet en vinter för att börja på ny kula med helt nya hyresgäster... men vad hjälper det när det som är överenskommet mellan hyresgäster och styrelse bara struntas i.. Det är en liten ideell förening i ett litet samhälle utanför en liten stad.. alla håller varandra om ryggen och uppsatta regler verkar inte gälla om man är kompis med rätt person...

Det finns inga andra stall i närheten heller som har lediga platser, så det återstår typ att hitta något stall som står tomt.. utan att annonsera efter stall eller stallplatser, för skulle det komma fram att jag ens tänker tanken på att byta stall så kommer det bli ännu mer tjafs..
Just nu står mitt hopp till att en ingift släkting vill hyra ut en gård till oss så vi kan bygga stall där.. var vi nu ska hitta pengarna till det?

Min mage är konstig. :( Ingen aning om vad det är för fel, sitter långt ner i magen och mest på vänster sidan, men även på höger sidan och uppe vid revbenen. :(

tyvärr kommer det inte upphöra utan en massa tjafs...och bråk.. Klubben är ökänd här i stan för den dåliga stämning som alltid varit i stallet, så dom stängde ner stallet en vinter för att börja på ny kula med helt nya hyresgäster... men vad hjälper det när det som är överenskommet mellan hyresgäster och styrelse bara struntas i.. Det är en liten ideell förening i ett litet samhälle utanför en liten stad.. alla håller varandra om ryggen och uppsatta regler verkar inte gälla om man är kompis med rätt person...

Det finns inga andra stall i närheten heller som har lediga platser, så det återstår typ att hitta något stall som står tomt.. utan att annonsera efter stall eller stallplatser, för skulle det komma fram att jag ens tänker tanken på att byta stall så kommer det bli ännu mer tjafs..
Just nu står mitt hopp till att en ingift släkting vill hyra ut en gård till oss så vi kan bygga stall där.. var vi nu ska hitta pengarna till det?
Är i något liknande situation, men har eventuellt hittat en annan stallplats. Har dock svårt att bestämma mig och ingen stallplats är perfekt, vilket stör mig :P Stör mig på att det ska vara så ont om stallplatser där jag bor, hade jag vetat detta hade jag inte flyttat hit.

Att frivilligt åka buss "i onödan" är en sak, men att åka i onödan för att någon inte orkar sköta skolan (och därmed stannar hemma och lika gärna kan ta hand om hunden själv :mad: ) är något heeelt annat, som jag börjar ledsna rejält på!!! :mad:
Jag har månadskort och kanske har jag även tid att "slösa" men det är fortfarande MIN tid! :(

Att frivilligt åka buss "i onödan" är en sak, men att åka i onödan för att någon inte orkar sköta skolan (och därmed stannar hemma och lika gärna kan ta hand om hunden själv :mad: ) är något heeelt annat, som jag börjar ledsna rejält på!!! :mad:
Jag har månadskort och kanske har jag även tid att "slösa" men det är fortfarande MIN tid! :(
Irriterande ju :/

Ja. Och det är varken första eller sista gången :mad:

VV: Kvällens fika inställd :(
Så nu vet jag inte vad jag ska göra istället...?
BodyPump och tantzumba?
Promenad ut till stora gymmet, 45 min Sh´bam och sedan tillbaka till "vanliga" gymmet för tantzumba?
BodyPump och v.i.p-kväll (utan sällskap och pengar)
Sh´bam och v.i.p-kväll (utan sällskap och pengar)

Tantzumba är verkligen världens tråkigaste pass med världens tråkigaste instruktör så det är inte jättelockande, men det är i alla fall någonting och jag vet en deltagare som blir jätteglad om jag är med..."Du behövs! :D " och det håller jag med om...det behövs någon som sätter fart på eländet :D
Hmm...eller så hoppar jag upp på scenen (!!) och kör något eget...vad nu det skulle vara? :rofl:

...eller för all del Bp/Sh´bam. tantzumba OCH v.i.p-kväll??

Om jag går ut till stora gymmet kan jag ju passa på att kolla om snyggingen i receptionen har färgat håret ännu...eller fortsätta min övertalningskampanj, om det nu är han som jobbar :D

Ledig idag, väldigt skönt med sovmorgon.
Men åkt på nåt skit med magen:meh:
Tagit probifrisk, lite fil med en banan. Hoppas det hjälper.

Var lite ångestig förut men gick till apoteket o sen hämtade ett paket. Promenaden lugnade ner kroppen. :up:
Ska prova mirtazapin (antidep) för sömnen, hoppas den funkar på mig...dr hade skrivit ut en förpackning med 100 tabletter så hon verkar vilja att jag ska ge den en rejäl chans... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner... 17 18 19
Svar
378
· Visningar
12 050
Senast: MJLee
·
Tjatter När jag gick högstadiet i mitten av 70talet så hade skolan eller Sverige en tävling där eleverna skulle motionera så mycket som möjligt...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: Sedna
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder