Tråd för värdelöst vetande del 35

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 80 162
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har listat ut i dag hur skållorna sprider sig på hästarna...plötsligt på lektionen i dag trillar poletten ner! :up:
Häst nr 1 har haft dom i ansiktet nu ett tag (envisa små jävla bakterier) och plötsligt får häst nummer 2 även hon, men inte nr 3 . :confused:Jag fattade inte varför ? Men nu är 2:an satt i egen bantarhage och i princip fri från skållorna :up: och då plötsligt har även 3:an i hela ansiktet.:eek:
Nr 3 är lägst i rang och får ju inte gå fram och bli klappad av någon om nr 1 och 2 redan är där. Alla tre har endast fått i pannan, nosryggen och lite ner utmed käken.
I samma veva som gräset växte så började hästarna vara i den delen av hagen där omkringboendes barn imellanåt hälsar på hästarna men vad jag trodde och dom är tillsagda så , så klappar dom aldrig på dom men ack så fel jag verkar ha! Det är nog enda förklaringen jag kan komma på och den känns så logisk när man tänker efter :idea:

Så hur löser jag detta på bästa sätt? sätta upp två skyltar vid hagen och vad ska det i så fall stå på dom? Eller ska jag spärra av så dom inte kan gå på den delen av hagen (fast den är är bäst för hästarna) fast det i sig inte är en garanti att ingen går runt och hälsar på dom någon annanstans i hagen. Jag ska snart flytta till nya stallet och måste få bort problemet snabbt innan dess. Hjälp mig! :)

Sicken kväll det blev :eek:
...med lite sightseeing! (Orkar man inte gå av bussen och gå över vägen kan man ju åka varvet runt så blir det närmare från hpl och hem :idea: )
Sedan kaaaaan det ju ha med saken att göra att jag hade sällskap och det är alltid så himla trevligt att prata med henne :love:
Men det är ju alla gånger trevligare att sitta på en varm buss i härligt sällskap än att gå ut i kyla och regn för att komma hem till ensamheten i en stökig lägenhet med internet som fortfarande inte fungerar! :mad: (det sa jag dock inte :rofl:)

Att man ska gå på knäna efter en arbetsdag under väldigt knäppa förutsättningar.
Snacka inte ens om det... 5-6 stycken kollegor har varit sjuka/på semester i flera veckor nu. Då är vi 12 anställda allt som allt :down: Dessutom beslutar cheferna att två i personalgruppen dessutom ska hålla i utbildningar för andra anställda i andra verksamheter - heldagsutbildningar såklart...

Ska göra ett antagningsprov idag på en utbildning, men kommer förmodligen inte att kunna göra det pga att jag inte kan flexa från jobbet då vi har personalbrist. Känns så surt att det finns inte... :grin:

Helt död när jag vaknade i morse, somnade om och vaknade för en stund sen.....så jag har ännu inte tagit mig till skolan.:o

jag vill ha eget stall..egen gård.. jag oooooooooooooorkar inte med mer tjafs. Det verkar omöjligt att hitta bråkfria stall...

Eget stall är guld värt... Det är så skönt att hyra ett där bara jag och syrran är.
Saknar inte knepiga hästmänniskor:meh:

Snacka inte ens om det... 5-6 stycken kollegor har varit sjuka/på semester i flera veckor nu. Då är vi 12 anställda allt som allt :down: Dessutom beslutar cheferna att två i personalgruppen dessutom ska hålla i utbildningar för andra anställda i andra verksamheter - heldagsutbildningar såklart...

Här handlar det om att OM vi får in någon vikarie så är det någon helt ny och det är inte lätt att få barnen att acceptera nya och då blir arbetsbördan mer för den ordinarie som är kvar. Nu ska vi dessutom kontrollera med chefen innan vi ens får lägga in en beställning av vikarie pga ekonomin.

Har man inget bättre för sig kan man åka buss, har jag märkt. Idag hade jag dock inget sällskap, men jag sparade på massor av energiiii :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner... 17 18 19
Svar
378
· Visningar
12 050
Senast: MJLee
·
Tjatter När jag gick högstadiet i mitten av 70talet så hade skolan eller Sverige en tävling där eleverna skulle motionera så mycket som möjligt...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: Sedna
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder