Tråd för värdelöst vetande del 35

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 80 162
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det spelar ingen roll vad jag ändrar på i mitt liv. Det gäller saker som händer och påverkar mitt liv som jag inte kan kontrollera. Det finns inget jag kan ändra för att livet ska sluta med det .
Kram på dig Emma.
Vet hur det är. Vissa saker rår man inte över helt enkelt

Det spelar ingen roll vad jag ändrar på i mitt liv. Det gäller saker som händer och påverkar mitt liv som jag inte kan kontrollera. Det finns inget jag kan ändra för att livet ska sluta med det .

Det finns alltid saker man kan ändra på för att få ett bättre liv. Inte allt naturligtvis, men ganska mycket ändå skulle jag vilja säga. Personligen alltså. Det behöver såklart inte alltid betyda att man kommer leva ett tiptop liv, men bättre iaf.

Mycket hänger på vilka val man gör och vad man är beredd att uppoffra. Inget är gratis och ibland är priset högt.

Det finns alltid saker man kan ändra på för att få ett bättre liv. Inte allt naturligtvis, men ganska mycket ändå skulle jag vilja säga. Personligen alltså. Det behöver såklart inte alltid betyda att man kommer leva ett tiptop liv, men bättre iaf.

Mycket hänger på vilka val man gör och vad man är beredd att uppoffra. Inget är gratis och ibland är priset högt.
Jag tror vi pratar om helt skilda saker. Hur ska jag kunna ändra det som sker med mitt boende genom att ändra mig själv? Eller hur ska skållorna som envist återkommer försvinna genom att jag ändrar på mig själv? Eller att mina skulder finns kvar? Eller att mitt nersystem gått banans? Eller att jag inte har tid att träffa någon pga av allt ovanstående?
Snälla förklara gärna för mig vad jag gör för fel i livet som gör att det blir så här? Jag har diskuterat saken i timmar men min bästa vän utan framgång. Det som förstör mitt liv är saker jag inte kan kontrollera.
Jag kan inte se hur jag ska göra annorlunda.

Jag tror vi pratar om helt skilda saker. Hur ska jag kunna ändra det som sker med mitt boende genom att ändra mig själv? Eller hur ska skållorna som envist återkommer försvinna genom att jag ändrar på mig själv? Eller att mina skulder finns kvar? Eller att mitt nersystem gått banans? Eller att jag inte har tid att träffa någon pga av allt ovanstående?
Snälla förklara gärna för mig vad jag gör för fel i livet som gör att det blir så här? Jag har diskuterat saken i timmar men min bästa vän utan framgång. Det som förstör mitt liv är saker jag inte kan kontrollera.
Jag kan inte se hur jag ska göra annorlunda.

Hmm, ditt svar får mig att inse att, japp verkar som att vi pratar om vitt skilda saker. Har inte läst härinne på buke på ett tag, men verkar som att jag får läsa ikapp en del. Ber om ursäkt om jag sårat dig, inte alls min mening!

Jag kan inte förneka faktumet att jag fyller år längre så nu skapade jag två evenemang om det på fb för att se om där finns något intresse av att hålla mig sällskap...återstår att se vad det blir av det hela.

För att vara blessed med ett medfött äckligt positivt personlighetsdrag, så har jag efter för många veckor där jag vaknat varje morron och det första som dykt upp varit: "åh fy fan!" tydligen dock fått posivitetskurvan att stiga till ett: "det mest spännande som i mitt liv händer är att jag byter profilbild på fb" (obs ironi)

Pallar fan inte att gå hemma mer nu! Klarar inte av det bara.
Varför går du hemma? Kram

Hmm, ditt svar får mig att inse att, japp verkar som att vi pratar om vitt skilda saker. Har inte läst härinne på buke på ett tag, men verkar som att jag får läsa ikapp en del. Ber om ursäkt om jag sårat dig, inte alls min mening!
Det är jag som ska be om ursäkt! Jag hasplade ur mig ett lite arg inlägg från mobilen som blev fel och i dålig ton. Du kunde ju inte veta, jag vet att du försökte hjälpa mig med ditt inlägg.

Jag har börjat bli trött kvällstid. O_o Något är fel. :cautious:
Men det är ju bra! :D Hoppas det håller i sig...

Varför går du hemma? Kram

Först så har jag varit utmattad kan man väl lugnt säga i flera år och sjukskriven för det, sen när det äntligen började ge med sig, så började kroppen tjafsa istället.

Så jag har gått på magutredning som började 2013 och ingenting hittades. Däremot så har blodprover och inflammation i tjocktarmen och knappt något befintligt tarmludd larmat om något, men biopsin sa nej till glutenintolerans. Rektoskopi, koloskopi och gastroskopi är gjorda men läkarna har inte vetat vad dom ska göra med mig för att jag skulle bli bättre. Inga mediciner har fungerat, inga ändringar i kosten har fungerat. Gått hos dietist och fått stöd - inte fungerat.

Det senaste året har jag varit heltidssjukskriven igen och nu bara varit hemma och fått vara ifred med mina magproblem (och ögonproblem, men det löste sig av sig självt så jag slapp ögonoperation :bow:) Lämnade nytt blodprov i början på april och nu har transglutaminasantikropparna stigit ännu mer, så jag har ännu en gastroskopi att se fram emot här.

Är så fruktansvärt trött på att ha en trasig kropp att jag bara vill spy långsamt på det. Särskilt som man får telesamtal och blir erbjuden fast jobb! Och inom den bransch där jag vill vara.Ville bara lipa. Och har faktiskt gjort det oxå.

Men det ordnar sig, det gör det alltid. En sak i taget och det viktigaste först.

Först så har jag varit utmattad kan man väl lugnt säga i flera år och sjukskriven för det, sen när det äntligen började ge med sig, så började kroppen tjafsa istället.

Så jag har gått på magutredning som började 2013 och ingenting hittades. Däremot så har blodprover och inflammation i tjocktarmen och knappt något befintligt tarmludd larmat om något, men biopsin sa nej till glutenintolerans. Rektoskopi, koloskopi och gastroskopi är gjorda men läkarna har inte vetat vad dom ska göra med mig för att jag skulle bli bättre. Inga mediciner har fungerat, inga ändringar i kosten har fungerat. Gått hos dietist och fått stöd - inte fungerat.

Det senaste året har jag varit heltidssjukskriven igen och nu bara varit hemma och fått vara ifred med mina magproblem (och ögonproblem, men det löste sig av sig självt så jag slapp ögonoperation :bow:) Lämnade nytt blodprov i början på april och nu har transglutaminasantikropparna stigit ännu mer, så jag har ännu en gastroskopi att se fram emot här.

Är så fruktansvärt trött på att ha en trasig kropp att jag bara vill spy långsamt på det. Särskilt som man får telesamtal och blir erbjuden fast jobb! Och inom den bransch där jag vill vara.Ville bara lipa. Och har faktiskt gjort det oxå.

Men det ordnar sig, det gör det alltid. En sak i taget och det viktigaste först.
Jag hoppas du snart mår bättre och att du ändå på nåt vis kan få jobbet kanske längre fram när du mår bättre :)

Har sett 22 avsnitt av Greys på ett dygn och det var precis vad jag behövde.

Jag vill inte ha det så här, jag vill känna mig fri. Känns otroligt lockande att ta bilen och bara köra och börja om någon annanstans. Men det förflutna vägrar släppa taget så det är omöjligt.

Vv varit vaken i typ en timme, somnade inte ens tidigt igår. Kroppen är nog lite ur fas. Ska bli skönt att vara ledig till på tisdag nästa vecka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner... 17 18 19
Svar
374
· Visningar
11 807
Tjatter När jag gick högstadiet i mitten av 70talet så hade skolan eller Sverige en tävling där eleverna skulle motionera så mycket som möjligt...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: Sedna
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka