Tråd för värdelöst vetande del 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varmt inne..... Kyligt ute.
Kan iofs bero på att jag hämtade ut min medicin igår då den var slut och kostade hela 17kr
Den gör mig rätt varm av nån anledning

Känner mig nöjd med dagen, sista papprena skrivna och allt är klart med ekonomin :up: och som belöning har jag ( :o ) av alla människor spenderat några timmar på stan och shoppat kläder åt enbart mig själv :D Jag som aldrig shoppar åt mig själv, och dessutom köpte jag en klänning :eek:
Jag som aldrig använder klänning O_o :p

Känner mig nöjd med dagen, sista papprena skrivna och allt är klart med ekonomin :up: och som belöning har jag ( :o ) av alla människor spenderat några timmar på stan och shoppat kläder åt enbart mig själv :D Jag som aldrig shoppar åt mig själv, och dessutom köpte jag en klänning :eek:
Jag som aldrig använder klänning O_o :p
Har du lyckats lösa alla dina skulder nu? :)

Har du lyckats lösa alla dina skulder nu? :)
Ja. Det är nästan ett mirakel :) . Min faster som jag inte träffat på över 15 år dök plötsligt upp från ingenstans när hon fick höra om min situation och erbjöd mig ett privat lån utan ränta som jag kan betala tillbaka helt i min egen takt. Det för att stoppa dom skenande räntorna och få kontroll över situationen. Jag har dessutom lyckats förhandla bort nästan 1/3 av skulderna hos inkasso och därmed sänkt skulderna och lånet blev mycket mindre än vad vi trodde från början. Så jag är glad och lycklig och känner mig trygg för första gången på många många år :)

Ja. Det är nästan ett mirakel :) . Min faster som jag inte träffat på över 15 år dök plötsligt upp från ingenstans när hon fick höra om min situation och erbjöd mig ett privat lån utan ränta som jag kan betala tillbaka helt i min egen takt. Det för att stoppa dom skenande räntorna och få kontroll över situationen. Jag har dessutom lyckats förhandla bort nästan 1/3 av skulderna hos inkasso och därmed sänkt skulderna och lånet blev mycket mindre än vad vi trodde från början. Så jag är glad och lycklig och känner mig trygg för första gången på många många år :)
Det är helt fantastiskt! Vad skönt för dig!

Hahah. Alltså vilken galen dag! :rofl:
Först gick jag till Smärtkliniken (som jublade över att den enda värken jag har nu ungefär är stelhet från träningen) och det är väl en 3-3,5 km.
Sedan gick jag därifrån och fikade på ett kafé i närheten eftersom jag snart skulle tillbaka till sjukhuset för att träffa kuratorn.
Därefter ner på stan och träffa en vän.
Sedan hem i ösregn (typ 2 km) och så byta om för att sedan powerwalka upp till gymmet (kom iväg lite sent, trots allt) för att skutta runt på 30 min BodyAttack - och efter det körde jag dessutom 30 min Grit Strength. Herrejävlar i min lilla låda vilken pärs! :rofl:
(på´t igen på onsdag :rofl: )
Lite förvånad över att ungefär den sista personen jag trodde skulle vara där, trodde hon skulle vara på Bj:n på stora gymmet, var där.

Nu har jag duschat och kan jag gå imorgon är det ett under, eller ett allvarligt fel på mig :rofl::rofl:

hur menar du nu?
Som jag skrev bara :)
Det finns ju de som inte lyckas få någon ordning p.g.a strul från alla håll och kanter, jag har tur som "bara" har krångel med FK och därför kommer få behöva gå till kyrkan och, i bästa fall, få ett litet bidrag därifrån.
T.ex.

Som jag skrev bara :)
Det finns ju de som inte lyckas få någon ordning p.g.a strul från alla håll och kanter, jag har tur som "bara" har krångel med FK och därför kommer få behöva gå till kyrkan och, i bästa fall, få ett litet bidrag därifrån.
T.ex.
Jag bad dig förklara för jag förstod helt enkelt inte, det kändes mest som nåt slags avundsjukt inlägg...
Jag har kämpat oerhört hårt för att komma dit jag är i dag. Och nej jag skriver inte allt här på buke. Att jag lyckats lösa mina skulder gör mig knappast rikare. Mina skulder som jag dragits med i 6 år är en biverkan av en sjukdom som förstört 8 år av mitt liv när jag nästan dog på kuppen.
Så jag har kämpat och trälat i många många år och att jag äntligen kommer på fötter med lite hjälp är det inget fel. Dom flesta kommer på fötter förr eller senare och jag har aldrig missunnat dom deras lycka under tiden jag kämpade med min.

Men jag kanske utläser inlägget helt fel som känner att jag måste försvara mitt liv och min lycka över att äntligen komma på fötter för någon som fortfarande kämpar?

Då kände du fel. Vad skulle jag ha att vara avundsjuk på?
JAG har inte så stora problem i mitt liv (men jag kunde mycket väl ha haft det - och jag har haft det betydligt värre) så jag klagar inte, och är definitivt inte avundsjuk.
Det är ju bra att det ordnat sig för dig.

Då kände du fel. Vad skulle jag ha att vara avundsjuk på?
JAG har inte så stora problem i mitt liv (men jag kunde mycket väl ha haft det - och jag har haft det betydligt värre) så jag klagar inte, och är definitivt inte avundsjuk.
Det är ju bra att det ordnat sig för dig.
Därav min fråga. Det är lätt att missförstå text rakt av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 257
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 432
Senast: pepp
·
Svar
18
· Visningar
280
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 036
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar