Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft ont i huvudet hela dagen, åt migränhållet blixtar i synen och problem med talet.
Ska egentligen inte äta ipren( foten sägs läka sämre) men jag står inte ut annars så det har blivit 4. Borde ta nu men hoppas att jag somnar istället.

Har haft ont i huvudet hela dagen, åt migränhållet blixtar i synen och problem med talet.
Ska egentligen inte äta ipren( foten sägs läka sämre) men jag står inte ut annars så det har blivit 4. Borde ta nu men hoppas att jag somnar istället.
Kan du inte ta diklofenak? Den är väl bättre mot migrän än ibuprofen.

Jag har fått voltaren utskrivet av läkare för huvudvärk, dock inte migrän utan spänningshuvudvärk. För första gången har jag något som faktiskt hjälper mot huvudvärken.

Menar du om man inte är schemalagd? För det är väl olika beroende på avtal. När jag jobbade var alla röda dagar betald ledig dag (i vårt avtal) om de inföll må-fre (men då var inte nationaldagen röd).
Var det inte annandag pingst (alltid en måndag) som fick ge plats åt nationaldagen (som kan hamna på vilken dag som helst)?

Det är dom som jobbar mån-fre ledig röda dagar som förlorade på det i första hand. Så det är väl där kompensation har lagts.
Sen finns det säkert olika former av scheman som kan bli påverkade men om och hur kompensation ser ut beror ju helt på hur schemat är upplagt.

Man ska inte ha balsam i hårbotten, kanske det som är problemet? :)
Spelar liksom ingen roll, men hennes hår funkar utan balsam med:)

Nu ska jag sova hoppas jag. Har sista lasset med skräp från de förra hyresgästerna att lasta i helgen. Ska bli så skönt att slippa se eländet.
Man kan knappt tro det är samma hus.

Hos oss gäller kompensationen endast de dom jobbar 40 timmar/vecka. Dvs typ inga då nästan alla går på någon form av jourschema (nattar 34 tim/vecka dagers 38,25 tim/vecka).

Ja har sovit gott i natt :banana: Vaknade typ 8:30 redan. :eek: Sen har jag kollat tv, eller...hmm...slumrat framför tv:n. :angel: Ätit sallad till lunch och nu funderar jag på att gå och köpa påskgodis. :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
88 89 90
Svar
1 795
· Visningar
55 476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025