Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antagligen för att man vet att man är i "underläge" och rädslan att inte bli trodd/få hjälp sitter starkare än de gånger man faktiskt får toppenbra bemötande och helt rätt hjälp, miljön skrämmer säkert en del också...
Apropå det så var jag till tandis idag och lagade sista hålet, detta var en helt ny inom "allmäntandvården" jag har gått till en på sjukhustandvården i.o.m att jag gått ett program för extrem tandvårdsrädsla...lite orolig såklart - men hon (och sköterskan eller vad man säger) var urgulliga och jätteförsiktiga!
Dessutom fick jag styra och ställa bäst jag ville, precis som jag lärt mig att man kan/får/ska göra för att minska obehaget :D
Ska teckna tandvårdsavtal så fort jag vet hur det går med ekonomin...

Tusan vad bra vi är! :bump::bump:

Antagligen för att man vet att man är i "underläge" och rädslan att inte bli trodd/få hjälp sitter starkare än de gånger man faktiskt får toppenbra bemötande och helt rätt hjälp, miljön skrämmer säkert en del också...
Apropå det så var jag till tandis idag och lagade sista hålet, detta var en helt ny inom "allmäntandvården" jag har gått till en på sjukhustandvården i.o.m att jag gått ett program för extrem tandvårdsrädsla...lite orolig såklart - men hon (och sköterskan eller vad man säger) var urgulliga och jätteförsiktiga!
Dessutom fick jag styra och ställa bäst jag ville, precis som jag lärt mig att man kan/får/ska göra för att minska obehaget :D

Det där med "underläge" är nog precis det jag känner. Har inte kunnat sätta ord på det. Tack

Undrar om det är ngn ide att gå till sjukgymnast på fredag? Ringa och fråga?

Grymt av dig att laga hål!

@MarieJ - sjukgymnast tycker jag låter vettigt! :) Ring du! :)

Tycker inte jag gjort annat än lagat hål i år...sprungit till tandis var och varannan vecka nu (för att hinna få allt klart innan karenstiden från f-kassan går ut) men nu var det en ny tandis (som en "utslussning" från programmet) det värsta är dock den långsamma borren :eek: hela skallen vibrerar :eek: :wtf::yuck: (skojar INTE!)

VV: Jag har skrattat mer eller mindre oavbrutet i tre timmar nu...blev lugnt ett tag men så hände något och eländet (nåja) kom tillbaka :rofl::rofl:

Tycker inte jag gjort annat än lagat hål i år...sprungit till tandis var och varannan vecka nu (för att hinna få allt klart innan karenstiden från f-kassan går ut) men nu var det en ny tandis (som en "utslussning" från programmet) det värsta är dock den långsamma borren :eek: hela skallen vibrerar :eek: :wtf::yuck: (skojar INTE!)

VV: Jag har skrattat mer eller mindre oavbrutet i tre timmar nu...blev lugnt ett tag men så hände något och eländet (nåja) kom tillbaka :rofl::rofl:
Alltså jag har en tid på fredag. Men det var ju för att få hjälp med rehabträning men det är ju inte aktuellt än. Kommer inte kunna göra ngt så jag menar att jag kanske borde ringa och höra om jag ska avboka?

Jäkel vad du är modig! Jag ligger och andas inte och väntar på att det ska börja ila.

Alltså jag har en tid på fredag. Men det var ju för att få hjälp med rehabträning men det är ju inte aktuellt än. Kommer inte kunna göra ngt så jag menar att jag kanske borde ringa och höra om jag ska avboka?
Aha! Ja, ring och prata med dem :)

Jag gick hos tandläkarpsykolog i några månader först, sedan fick jag komma till en tandhygienist, därefter undersökning hos tandis och sedan...well...jag var inställd på rotfyllning och utdragning...så DÅ blev jag glad för att det "bara" var lagningar :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 095
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar