Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla värden är kollade för typ en månad sen, inga brister. Hade önskat att de hade visat något lätt åtgärdat.
Att ha konstant ont gör att man blir trött. Ibland kan muskelinflammationer osv sprida sig i kroppen och man kan få ont i leder och sånt. Jag brukar ta nypon i några dagar då eller gurkmeja i en vecka sen är smärtan borta. En del mat är ju mer inflammationsframkallande än annan. Bara ett tips.

Jag borde duscha, städa, gå promenad med hundarna och framförallt plugga!:banghead: Jag blir så trött på mig själv ibland! :rage: :meh:

Gårdagens möte satte verkligen griller i huvudet på mig och det stör :cautious:

Att ha konstant ont gör att man blir trött. Ibland kan muskelinflammationer osv sprida sig i kroppen och man kan få ont i leder och sånt. Jag brukar ta nypon i några dagar då eller gurkmeja i en vecka sen är smärtan borta. En del mat är ju mer inflammationsframkallande än annan. Bara ett tips.
Får prova det om jag inte får någon hjälp från sjukvården. Har levt med ont i kroppen alldeles för länge nu och jag har många år kvar innan jag ens är 30. :arghh:

Jag borde duscha, städa, gå promenad med hundarna och framförallt plugga!:banghead: Jag blir så trött på mig själv ibland! :rage: :meh:

Gårdagens möte satte verkligen griller i huvudet på mig och det stör :cautious:
Städa kan man göra en annan dag. ;) Men resten är kanske bra att ta tag i.

Hur går det med din häst?

Sen är jag även trött på att var så här gnällig som man blir när man har ont i kroppen.
Man får gnälla lite, bara man inte fastnar i det ;)
Min stora smärta var glutenallergi visade det sig, trots att proverna (dom testar ju bara ett protein) visade att jag inte var allergisk. Nu är det bara ryggen som krånglar ibland med det har med en muskelskada och stress att göra.

Städa kan man göra en annan dag. ;) Men resten är kanske bra att ta tag i.

Hur går det med din häst?

Fast om jag inte städar i dag så kommer dom där "angorakaninerna" som flyttat in föröka sig och ta över hela huset :devil:. Dom är redan på god väg nämligen :meh:

Det går framåt med hästen :), ingen allergi har blossat upp så nu ska bara svampinfektionen läka ut och pälsen växa tillbaka.Hon är ju ganska kal just nu :( Så kanske kan jag rida till sommaren igen med lite tur ;)

Man får gnälla lite, bara man inte fastnar i det ;)
Min stora smärta var glutenallergi visade det sig, trots att proverna (dom testar ju bara ett protein) visade att jag inte var allergisk. Nu är det bara ryggen som krånglar ibland med det har med en muskelskada och stress att göra.
Du menar glutenintolerans ;) Det är ingen allergi. :p

Du menar glutenintolerans ;) Det är ingen allergi. :p
Intoleransen är när det sätter sig på tarmen. Min sätter sig främst i leder och muskler och ger inflammationer och influensasymptom utan feber och till sist om jag äter det länge så visar sig symptom via tarmen.

Det är vad jag är lärd. Jag kan alltså reagera utöver gluten även på enbart vetet utan att äat det samt andra spannmålsorter. Därav att man säger allergi ;)

Men ja jag skrev fel, provet gällde glutenintolerans och inte allergi :)

Fast glutenintolerans liknar allergi då man bildar antikroppar mot gluten, symptomen från mage eller muskler/leder är när antikropparna angriper kroppen istället (vilket är mer autoimmun reaktion dock).

Fast glutenintolerans liknar allergi då man bildar antikroppar mot gluten, symptomen från mage eller muskler/leder är när antikropparna angriper kroppen istället (vilket är mer autoimmun reaktion dock).
Precis, och eftersom jag inte hade celiaki på provet men ändå reagerar på gluten så är jag i sjukvårdens benämning allergisk.

Gud, så kass jag är på att förklara sånt här enkelt :o:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 914
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 398
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
83 84 85
Svar
1 686
· Visningar
51 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka