Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det löser sig för dig med.

Giftstruma är verkligen djävulens påfund!:rage: Jag hoppas du får ordning på din. Jag vill aldrig mer må så dåligt som jag gjorde av min :cautious:

Ja det är inte kul! Just nu tar jag thacapzol och levaxin( börjat med en halv tablett) och är helt färdig i kroppen. Det är en pärs att ta sig upp ur sängen, vill bara sova och psykiskt känner jag mig helt likgiltig och bryr mig inte om nåt:meh:

Jag har haft depression i två år snart, kom efter en chockartad upplevelse när dottern kom till världen sen för ett år sen började jag jobba och hamnade i nåt vad man kallar stressreaktion. Det har gått upp och det har gått ned. Men nu har det varit mest ned.

Låter som att det är dags för mediciner!

Ja det är inte kul! Just nu tar jag thacapzol och levaxin( börjat med en halv tablett) och är helt färdig i kroppen. Det är en pärs att ta sig upp ur sängen, vill bara sova och psykiskt känner jag mig helt likgiltig och bryr mig inte om nåt:meh:
Vet precis hur det känns, man lever som i en dvala och att bara göra det mest basic känns som att bestiga berg. Jag åt tacapzol i 6 månader sen opererade jag bort halvan som bråkade. Bästa jag gjort !

Jobbat 2 timmar och har redan huvudvärk och mår illa :wtf:
Ena kollegan snäste av mig direkt när jag klev innanför dörren i morse. Migrän är tydligen inget att vara hemma för och sätta dom andra i klistret på jobbet för :crazy:

Vet precis hur det känns, man lever som i en dvala och att bara göra det mest basic känns som att bestiga berg. Jag åt tacapzol i 6 månader sen opererade jag bort halvan som bråkade. Bästa jag gjort !

Usch ja! Värdena visade ju senast på normal ämnesomsättning men inte mår man bättre för det. Jag ska äta pillren typ 12-18 månader men fungerar inte det blir det operation för mig med. Tar du levaxin efter operationen?
Sitter på jobbet men känner mig som en säck potatisO_o
Snart ut igen, tur jag bilen i em. 30 grader varmt med, phu:grin:

Usch ja! Värdena visade ju senast på normal ämnesomsättning men inte mår man bättre för det. Jag ska äta pillren typ 12-18 månader men fungerar inte det blir det operation för mig med. Tar du levaxin efter operationen?
Sitter på jobbet men känner mig som en säck potatisO_o
Snart ut igen, tur jag bilen i em. 30 grader varmt med, phu:grin:
Jag hade halva körteln förstorad och överaktiv och andra halvan låg tydligen som i en slags dvala . Jag opererade bort halva och då vaknade den andra halvan till och fungerar normalt. Inga mediciner alls sen op och jag har aldrig ätit levaxin. Det tog dock ganska lång tid att komma tillbaka efter att värdena ställt sig rätt. Jag var tvungen att köra en en rensning av kroppen innan energin återvände. Det tar ju på den rätt rejält att äta cellgifter tyvärr.

@EmmaW Vad skönt att du klarar dig utan medicin:-)
Misstänker att de tar bort hela min och då blir det ju levaxinbehandling resten av livet. Men får prova med pillren först.

Jag tog mig igenom dagen :up: Känner mig faktiskt lite stolt över mig själv :o:p Hittade ett nytt sätt att lindra och en ny trigger så på det hela en bra dag :idea:

Det är hett här! Galet hett och jag smälter verkligen bort :wtf:

Jag tog mig igenom dagen :up: Känner mig faktiskt lite stolt över mig själv :o:p Hittade ett nytt sätt att lindra och en ny trigger så på det hela en bra dag :idea:

Det är hett här! Galet hett och jag smälter verkligen bort :wtf:

Vidrigt här också :meh: känner mest för att ligga på soffan näck med ett lakan över mig och dricka cider :p Katterna är så less på det här, jag tror nästan jag skulle komma undan med att duscha dem (men bara nästan... :cautious:)

Enklare om de tar bort hela :)
Lättare att ställa in pillerna då :)
Men sköldkörteln är ett elände
Fast riktigt så är det inte alls, giftstruma är inte alls som hypo. Det är otroligt många människor som har op bort hela och aldrig någonsin mår bra för att levaxinet inte räcker till och stabiliserar och då finns grishormonet men det är helt bedrövligt svårt att få utskrivet i sverige. Det är i många fall inte alls bättre att ta bort hela än att ha en liten del kvar.
Hoppas jag inte skrämmer dig nu @Pigalle . Det finns så klart många som det blir bra för också;)

Senast ändrad:
Fast riktigt så är det inte alls, giftstruma är inte alls som hypo. Det är otroligt många människor som har op bort hela och aldrig någonsin mår bra för att levaxinet inte räcker till och stabiliserar och då finns grishormonet men det är helt bedrövligt svårt att få utskrivet i sverige. Det är i många fall inte alls bättre att ta bort hela än att ha en liten del kvar.
Hoppas jag inte skrämmer dig nu @Pigalle . Det finns så klart många som det blir bra för också;)

Man blir inte nödvändigtvis bra på levaxin eller naturligt grishormon heller bara för att det är hypo.

Jag tror det skulle behöva forskas MER på sköldkörteln och vad som händer när det blir fel.

Så jäkla kvavt inne och ute, men bara ett muller hittills.
Dock är hunden på helspänn så det blir nog mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 534
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 776
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka