Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått hos kbt-terapeut. Men en dålig natts sömn och någon händelse på dagen så blir det ett bryt. Varit mkt sånt senaste veckan!

@Fraggel_Tess
Om du testat något i 2 år och fortfarande mår dåligt och resultat uteblivit så kanske du borde söka hjälpen på annat håll/väg? Det är absolut inte meningen att man ska behöva må så dåligt som du gör och undra om man någonsin ska känna sig normal igen. Stor kram till dig !

Köpte ny fodersäck i veckan, samma foder som alltid, första givan ur säcken i går kväll, tre hästar dåliga i dag och den minsta är pissdålig i magen :( Det melassfria lucernet innehöll visst både melass och krafftpellets :mad: så nu har jag åkt hela 13 mil för att först möta upp leverantören för att konstatera att bytessäcken innehöll samma skit :mad:för att åka 6 mil åt andra hållet för att i sista stund få tag i en säck på enda stället som har öppet i helgen (jäkla semestertider! ) för att kunna få i lilla ponnyn medicin mot magen och hoppas hon repar sig snabbt.
Och ont i huvudet har jag, och så är jag typ pank igen nu pga av allt detta....fantastiskt! :banghead::yuck::down:
"går och hänger mig en stund":meh:

Köpte ny fodersäck i veckan, samma foder som alltid, första givan ur säcken i går kväll, tre hästar dåliga i dag och den minsta är pissdålig i magen :( Det melassfria lucernet innehöll visst både melass och krafftpellets :mad: så nu har jag åkt hela 13 mil för att först möta upp leverantören för att konstatera att bytessäcken innehöll samma skit :mad:för att åka 6 mil åt andra hållet för att i sista stund få tag i en säck på enda stället som har öppet i helgen (jäkla semestertider! ) för att kunna få i lilla ponnyn medicin mot magen och hoppas hon repar sig snabbt.
Och ont i huvudet har jag, och så är jag typ pank igen nu pga av allt detta....fantastiskt! :banghead::yuck::down:
"går och hänger mig en stund":meh:
Men @EmmaW det ska du ha kompensation för. Du fick väl pengarna tillbaka för den felande säcken ???

Men @EmmaW det ska du ha kompensation för. Du fick väl pengarna tillbaka för den felande säcken ???
Nej, jag lämnade säcken hos en av tillverkarna eftersom återförsäljarna inte gick att få tag i. Vi ska lösa det i veckan lovade han för jag sa att jag ville så klart bli kompenserad för bilresan och säcken och om det blir nåt ytterligare med hästarna nu pga av det här.
Det jag kunde tycka var spännande var när han undrade hur mina hästar överlevde utan kraftfoder:confused: på endast halm, hö lucern och mineraler? :banghead:

@EmmaW

Det är ju det som hästar behöver, de klarar sig ju utmärkt på ett bra grovfoder:)

Blev sur över att påfågeln jag köpte som solcellslampa inte lös nämnvärt, så köpte ett 3-pack med starkt ljus solcellslampa för 79 på Classes:)
Spännande att se ikväll om det lyser, lite mulet just nu.

Fy sjutton, brandröken blir bara värre och värre här och då är jag ändå långt ifrån Sala! Går jag ut på gräsmattan får jag astmakänning och det blå diset har blivit ännu tätare :( :down:

@Fraggel_Tess
Om du testat något i 2 år och fortfarande mår dåligt och resultat uteblivit så kanske du borde söka hjälpen på annat håll/väg? Det är absolut inte meningen att man ska behöva må så dåligt som du gör och undra om man någonsin ska känna sig normal igen. Stor kram till dig !

Ville ha medicinering, men doktorn ville avvakta för att se om semesterledigheten skulle göra nytta. Men nä det gjorde den inte så jag ska ringa på måndag.

Hoppas du får rätt hjälp Fraggel.
Mitt mående är inte heller ok, men jag hoppas att det beror på giftstruman, det är vanligt med depressioner då:crazy:

Har verkligen en urkass helg.
Skulle vart och hjälpt en kompis flytta, men så blev ju hunden sjuk.
Och så är jag bjuden på semester till Danmark men har inte råd att åka :(
Får allt betalt utom resan men ja :/
Kommer kännas skit att tacka nej 'men

förbannad

det har varit brunt vatten/oboyblandning/mysko göjs kastat på min grannes dörr.. igår och idag.
jag har hört att det har sprungit iväg någon/några men inte sett dom..
Nu har jag dock koll för det hände för en stund sen att dom kastade på dörren.. så jag springer till min dörr så fort jag hör ett ljud i trapphuset

det är två små pojkar.. en på typ 10 och en lite äldre..
jag tänker ta reda på vart dom hör hemma och gå hem och prata med deras föräldrar före jag tar dom här utanför... för jag tror det tar hårdare om jag pratar med föräldrar.. för annars lär dom väl bara börja kasta på min dörr...

jävla idioter

Så irriterad.
Min kk som jag har känslor för gick just med i den singelgrupp på fb som jag är admin för.
Har en annan admin med så kan inte neka heller :(
Ska nog gå ur den om den andra admin tillåter

Hoppas du får rätt hjälp Fraggel.
Mitt mående är inte heller ok, men jag hoppas att det beror på giftstruman, det är vanligt med depressioner då:crazy:
Giftstruma är verkligen djävulens påfund!:rage: Jag hoppas du får ordning på din. Jag vill aldrig mer må så dåligt som jag gjorde av min :cautious:

@Fraggel_Tess Hoppas du hittar något som fungerar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 534
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 776
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?
  • Valp 2025