Vv är hos tatueraren nu och ska strax börja nervöst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte arg längre bara ledsen och bitter....gråtit floder i dag, inte för att det hjälper situationen men ändå..
Jag kommer troligtvis in på min drömutbildning i grannstaden, jag har inte rätt till csn, för att få rätt till det måste jag betala tillbaka i alla fall ca 20 av tidigare lån. Sen kan dom godkänna det. Jag kommer inte få ihop ekonomin eller orka att både jobba och plugga (måste vara på skolan 5 dagar i veckan). Om jag tar csn får jag inte igenom skuldsaneringen. Skuldrådgivaren hörde av sig och det handlar om 180. Så för att jag försökte överleva när soc och f-kassan bråkade med varandra och vägrade betala ut förrän först 10 mån senare när jag var sjukskriven och dödssjuk så är jag skuldsatt sen 5 år tillbaka. Innan dess sjuk i 8 år innan nån tog det där jäkla blodprovet och jag fick en diagnos(förbannade inkompetenta läkare). Nu ska jag straffas med skuldsanering i 5 år till,existensminimum i 5 år där pengarna aldrig räcker till,för 180 tusen. Innan allt är klart kommer den här historien ha kostat mig 18 år av mitt liv. Den har redan tagit 13 år. Kan inte det räcka?
Jag kommer vara 36 år när allt är klart...5 år till det känns som en evighet och jag vet inte riktigt hur jag ska orka i dagsläget. Jag vrider och vänder på det för att se det positiva med en skuldsanering men det känns inte rätt.
Jag drömmer om att äga mitt boende, ha djuren hemma och träffa nån och få familj men allt är på vänt i 5 år till....
Så jag är ledsen och bitter, ensam om det hela och ingen att prata med. Jag tycker just nu att livet är jävligt orättvist och så skäms jag för min reaktion för jag är ju frisk och vet dom som väntar tex sin cancerdiagnos nu i veckan.... Så jag borde inte klaga men just nu kan jag inte låta bli att vara både bitter och ledsen över min lott här i livet
Tar ni illa upp så lovar jag att vara tyst framöver tills jag hittar min positiva anda igen men det kommer nog ta ett tag är jag rädd...
Jag har ingen utbildning, jobbar inom vården på timmar och får precis så jag klarar mig på det. Får inget fast pga av brist på utbildningen....Jag förstår att det är tufft nu men en skuldsanering är en väg ut.
Kan du inte hitta ett jobb så du kan betala av utan saneringen då?
Jag har ingen utbildning, jobbar inom vården på timmar och får precis så jag klarar mig på det. Får inget fast pga av brist på utbildningen....
Snodde sista inlägget lite.@lil-sis Jag kan kanske (har ej gått gymnasiet) läsa till undersköterska men jag vill inte för det enda som är att man få hoppa runt på vik till las-dagarna är slut och ja det tar ju lite tid att komma dit och då hoppas på att det finns nån tjänst ledig ..ja det kan ju ta ett par år det och inga heltidstjänster får man heller (vet inte om jag skulle palla det heller i längden).
@lil-sis Jag kan kanske (har ej gått gymnasiet) läsa till undersköterska men jag vill inte för det enda som är att man få hoppa runt på vik till las-dagarna är slut och ja det tar ju lite tid att komma dit och då hoppas på att det finns nån tjänst ledig ..ja det kan ju ta ett par år det och inga heltidstjänster får man heller (vet inte om jag skulle palla det heller i längden).
Det är flera uskor som jobbar på timmar där och får lite vik här och där, inget långvarit, kanske en månad i taget eller här och där. Det är sagt så som du säger men det tycks inte ske och jag vill inte läsa i 1,5 år till nåt jag inte vill utbilda mig till för att jobba upp alla las-dagar för att sen ev bli fast anställd. I den takten kan jag ha ett fast jobb om kanske 3 -4 år där Jag vill inte jobba med det här i framtiden/resten av mitt liv.Hur ser det ut på arbetsplatsen du arbetar på, har du väl fått in en fot kan de erbjuda dig nåt längre/fast om du väljer att läsa till Uska?
Går det inte att kombinera studier och arbete? Tänkte ifall arbetsgivaren vet att man utbildar sig är chansen större för en fast tjänst.
Jag läste till Uska på distans via NTI skolan. Det var en validering utbildning och jag gjorde alla studier hemma samtidig som jag jobbade 85%.
Kämpa på!!!Druckit nästan en halvliter vatten på en timme. Yay!
Det är svårt med minst 1.5 liter om dagen när man bara kan ta små klunkar.
Och så maten på det.
Vilka bekymmer