Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
@EmmaW bra gjort! Katthemmet här i stan har fått in en liten unge som någon roat sig med att klippa/skära av svansen på! Som tur var lyckades den komma in i en familj som visste om katthemmet så någon tog hand om stackaren :( Vet också att det försvinner katter just nu i vissa områden här i stan :( Och så undrar folk varför jag vill ha innekatt....
Å va det i din stad :( Jag har sett bilden på face...stackars liten! Det försvinner en del här med:cautious:....med tanke på folket som bor här och vanliga förfrågningar hos polisen om vilka djur man får fånga in här för att äta så kan man ana vad som sker :crazy:

Emma, ja jag delade den vet dock inte om den fått mer spridning sedan. Mitt lokala katthem har fått ta in så många katter som farit illa pga värme och annat i juli att de har räkningar hos veterinären på 100 000 kr :crazy: Hemskt att inte folk kan ta hand om liven de skaffar.

I dag har jag gjort 3 mans jobb. Dubbla rader och så fick jag vara samordnare och planera resten av kvällen och veckan och japp, jag löste allt :up: Är tom imponerad av mig själv :p Roligt och utmanande även om lunchlådan tyvärr fick stå kvar orörd i kylen :p

Fick däremot ett samtal nyss och hon som lämnar huset hade inte:eek: kollat upp ang betalningen på lägenheten hon ska flytta in i så eftersom hon inte kan betala hyran förrän den 25 så får hon inte flytta in förrän det datumet efter 16.00. Hon skulle ha lämnat på helgen och jag har bokat allt nu till den 25 på fm :crazy: så nu har jag ingen flytt hjälp, ingen bil, inget släp och killen ska flytta in i min den 27 :crazy:
Hur kan man INTE :banghead: kolla upp sånt här tidigare innan man bokar dag med allt och alla? :mad: Och hon kunde inte förstå att jag blev irriterad.....:banghead::meh::cautious:

Att min ena gummistöveln numera är för evigt fast i kärret bakom gården, som jag sprungit över X antal gånger och aldrig fastnat förr, men idag plötsligt sjönk jag ner till låret med vänsterfoten, och när jag väl kom loss följde inte stöveln med :wtf:

Inge bra nu... håller fortfarande på att rensa ur fars saker (praktiskt taget INGET slängs, det måste bara ut ur huset pga renovering) och det gör att jag grinar som en idiot (fan, man ska inte behöva göra sådant här själv!).

För att göra allt lite mer vidrigt för mig visar det sig att pappa tagit hand om bilder från MAMMAS sida av släkten också! Jag står alltså med bilder (och i pappas sidas fall böcker, almanackor, anteckningar, medaljer osv från tre generationer) från BÅDA sidorna av min släkt, helt ensam. Inte har jag någon att be om hjälp heller.

Helt ärligt, hade jag haft ett vapen ikväll vet jag inte vad jag hade gjort. Jag kan inte andas.

Inge bra nu... håller fortfarande på att rensa ur fars saker (praktiskt taget INGET slängs, det måste bara ut ur huset pga renovering) och det gör att jag grinar som en idiot (fan, man ska inte behöva göra sådant här själv!).

För att göra allt lite mer vidrigt för mig visar det sig att pappa tagit hand om bilder från MAMMAS sida av släkten också! Jag står alltså med bilder (och i pappas sidas fall böcker, almanackor, anteckningar, medaljer osv från tre generationer) från BÅDA sidorna av min släkt, helt ensam. Inte har jag någon att be om hjälp heller.

Helt ärligt, hade jag haft ett vapen ikväll vet jag inte vad jag hade gjort. Jag kan inte andas.
Men vännen...:( Önskar verkligen att jag kunde vara till hjälp :(
Samtidigt lär det ju kunna ses som någon form av bearbetning, men ack så tufft...ta lite i taget och glöm inte att andas!
Du får gärna ringa om du vill prata :love:

Stor kram!

Hemma, har fått många bra insikter och kunnat bearbeta en del.
Så nu ska jag på två anställningsintervjuer mån och tis.
Vet eg inte om jag är redo att börja jobba men det är nu jobben ligger ute så.

@athena_arabians

Kram

@Sonic76

Lycka till, hoppas du får nåt av dem:)

Knytkalas träff med arbetskamraterna ikväll. Får inte bli för sent. Ska ju jobba imorgon. Sen är det ironman i stan imorgon med, blir spännande att ta sig fram då:meh:

Vaaaaken eller ja jag har varit vaken sedan 08 men :)
Är lite trött i kroppen idag, men ska röja undan tvätten och dammsuga.
Resten tar jag under helgen :)

@Pigalle hon här fixat det nu så jag kan andas ut igen men ändå, så slarvigt!

2,5 timme kvar sen tar jag helg för första gången denna sommar och är ledig hela 2 dagar i rad :nailbiting: Har faktiskt glömt bort hur det känns :p

Mår fortfarande apskit men pratat med särbon och jag följer med honom hem när han går av skift. Kattvakt är ordnad (:love: :love:).

Idag kör jag Downton Abbey-maraton för jag orkar inte titta på något som kräver engagemang.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
6 011
Senast: Exile
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
737
Svar
2 032
· Visningar
117 560
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 869
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd