Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är inte sant att de inte tar annan läkares intyg.

Jag bytte från vårdcentralen till företagshälsovården och den läkaren ändrade diagnosen och sen flöt allt på smidigt. Han är en fena på att skriva intyg som fk tar, synd att han bor här och bara jobbar privat!
Det var ju det som var konstigt. I onsdags förra veckan ville han på fk ha ett second opinion. I fredags fick han det och på måndagen så dög det inte.

Har en toppenbra rehabkordinator.
Hon hade pratat med fk, sen sugit tag i läkaren jag träffade i fredags och de tillsammans hade skrivit ett rejält utförligt läkarintyg och läkaren som bara sjukskrev mig tills imorrn hade tom sagt att jag borde bli fortsatt sjukskriven pga allt jag varit ned om. Han hade ju inte läst hela journalen innan och blev nästan chockad av allt jag varit med om.

Gurkmeja i all ära, men jag borde veta bättre än att ta den innan jobbet så nu har jag väldigt lågt blodtryck med allt vad det innebär och yrsel som kommer och går och två och en halv timme kvar innan jag ska köra hem , vilket tar ca en timme .....:meh:

Har en toppenbra rehabkordinator.
Hon hade pratat med fk, sen sugit tag i läkaren jag träffade i fredags och de tillsammans hade skrivit ett rejält utförligt läkarintyg och läkaren som bara sjukskrev mig tills imorrn hade tom sagt att jag borde bli fortsatt sjukskriven pga allt jag varit ned om. Han hade ju inte läst hela journalen innan och blev nästan chockad av allt jag varit med om.

Åh så bra att det finns ljusglimtar :)
Hoppas det ordnar sig för dig

Såklart. Men fördelarna med den läkaren var: hon följde upp mitt fall, hon var kvar mer än en dag, hon ringde om provsvaren och tog nya för att följa upp.
Låter kanske märkligt, men på min vc finns bara en fast anställd. Så tas det prover är det inte alls säkert att du får svar, ska du på återbesök får du boka det själv osv

Hittat ett fårskinn jag vill ha på ebay. Visserligen "defekt" dvs undersidan är inte perfekt. Men skulle passa fint på golvet i burspråket:)

Låter dom eller är jobbiga på annat sätt?

De är allmänt jobbiga!
Sambon och jag håller på att renovera huset. Ena grannen håller på med nån jäkla massage i källaren hemma och det ska såklart vara lugnt då!:meh: När denna granne fick höra att vi skulle renovera blev hon hysterisk och menade på att "hur ska jag kunna massera nu?!:eek: Hon kom även över med en lapp där hon skrivit upp tider som vi kunde jobba under!:eek::banghead::arghh:
Vad tror hon liksom?! Renoveringen måste bli klar! Ska vi säga åt renoverings-gubbar och oss själva att dem måste ta en paus 1 timma här och 1 timma där för att hon ska massera?!

I går skällde hon även ut sambon för att hon var tvungen att ge rabatt till en kund för att sambon hade gjort så mycket ljud av sig!:arghh: Vi håller just nu på att riva en vägg, men då måste alla kablar först hamras fram. Sambon som alltid försökt vara schysst skällde tillbaka och sa åt henne att det inte funkar så! Då måste hon faktiskt öppna en "praxis"(vet inte vad det heter på svenska) för vi måste ju bli klara med den här skiten och då jobbar vi under dagen när vi har tid! PUNKT!
Jösses alltså!:arghh:

@Got2Be Jag fick ingen rabatt hos massören när dom renoverade i lokalen bredvid och det lät massor så det är ju hennes val....och klart man får ta hänsyn till renoveringen....när skulle ni annars göra det? På natten?:confused:

vv: Jag är hemma, har migrän, smärta och mår illa till tusen, lyckats pillra i mig några jordgubbar men sen tog det stopp....jag blir så trött på mig själv och min kropp:banghead: Kan det aldrig bara funka?:meh:

Kram @EmmaW hoppas du mår bättre snart.
Jag har huvudvärk, men det blev visst lite åska så det var därför.
Nu ska vi åka in till byn och handla lite mat och förnödenheter.
Saknar lite basvaror.

Är så glad att fk beviljade sjukpenningen för nu kan dotra få sin efterlängtade present.
Hon hade ju sparat ihop till den, men så blev hon (jag) blåst på pengarna.
Man ska aldrig sälja/köpa av vänner :(

@Got2Be

Verkar vara en ytterst märklig granne. Det är väl bättre hon tar sina kunder på kvällarna/nätterna då:grin:

Ledig idag. Sen tre dagar till på jobbet att klara av. Söndagen avslutas med Grand finale och jag har delad tur:meh:

@Got2Be Jag fick ingen rabatt hos massören när dom renoverade i lokalen bredvid och det lät massor så det är ju hennes val....och klart man får ta hänsyn till renoveringen....när skulle ni annars göra det? På natten?:confused:
Ja men precis! Gör vi det på kvällen kommer nästa granne och klagar liksom!:meh:

@Pigalle : Ja men eller hur!:meh: Eller så får hon ljudisolera källaren! Herregud, jag kan ju inte gör något hemma överhuvudtaget om jag ska hänsyn till henne! Dammsuga, sjunga, lyssna på musik osv är ju struket då!:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 605
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar