Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande att varje gång jag tar bort gurkmejan så hårdnar hästens depåer och ökar oavsett fodring och efter några dagar på gurkmeja så mjuknar dom och minskar i massa O_o
I morgon börjar allergimedicineringen av hästen som ska ske i 12 timmars intervaller :wtf: Hoppas det fungerar nu också :cautious:

Var är min framtida masserande karl när jag behöver honom?!? :angel::D

Får man fråga vad det är för allergibehandling? Vad har din häst för allergi?

Får man fråga vad det är för allergibehandling? Vad har din häst för allergi?

Vi vet inte riktigt i dagsläget, förra sommaren blev hon trött, nästan hängig och med lite nässelutslag på bogen vilket jag trodde var insekter som orsakat, i år samma sak men nässelutslag på ena skinkan :confused: som varat några veckor och nu som först börjat klia och sprida sig. Eftersom hon har ems vågar jag inte kortison i annat än absolut nödfall så nu ska hon få antihistaminer dvs Cetirizin 1-2 gånger om dagen och hoppas det hjälper.
Om inte så ska allergiutredning göras och kortison sättas in :(. Veterinärerna verkar inte så insatta i sånt här tyvärr så man får mest läsa på själv och sen konsultera dom känns det som.:cautious:

Har haft fotograf hemma idag gör att fota lägenhet inför visning. Dagens i-landsproblem- vad jobbigt det var art städa innan! Nu helt genomsvettig!

Nej, får försöka själv.
Känner bara att allt hopp försvann nu... Suck

Okej Sonic, jävla skit och elände! Nu får du försöka hjälpa mig att tänka här, har slutat röka och befinner mig rätt kraftigt i abstinensens land för stunden.

Du fick avslag. För att läkaren inte fyllt i läkarintyget tillräckligt beskrivande. Fk ville ha second opinion och fick då inte detta. Så du fick avslag.

Vad du kan göra åt det vet jag inte riktigt, mer än bestrida det. Och i vilket fall så kommer du ändå inte få några pengar denna månad från fk.

Min fråga är: Vad händer nu? Var får du pengar ifrån istället för fk? Soc?

Jag blir orolig över sånt här. Det är människor som det spelas med och det är helt galet!

Okej Sonic, jävla skit och elände! Nu får du försöka hjälpa mig att tänka här, har slutat röka och befinner mig rätt kraftigt i abstinensens land för stunden.

Du fick avslag. För att läkaren inte fyllt i läkarintyget tillräckligt beskrivande. Fk ville ha second opinion och fick då inte detta. Så du fick avslag.

Vad du kan göra åt det vet jag inte riktigt, mer än bestrida det. Och i vilket fall så kommer du ändå inte få några pengar denna månad från fk.

Min fråga är: Vad händer nu? Var får du pengar ifrån istället för fk? Soc?

Jag blir orolig över sånt här. Det är människor som det spelas med och det är helt galet!
Jag får från soc hoppas jag, ska dit idag men det räcker ju inte för att täcka förra månaden.
Borde sökt då med men med 5 intyg från läkaren trodde jag i min enfald att det skulle gå vägen

@Fan of Bill
De fick ju eg ett second opinon i fredags men då helt plötsligt gällde inte det, för det funkade ju inte för den tiden som varit utan bara framåt i tiden

Kanske dax att gå till en annan läkare som kan skriva vettiga intyg? Jag vet att det är svårt men fråga sköterskan i receptionen så kanske dom kan ge en hint om nån som är bra.
Kontakta ett personligt ombud som får reda i röran så du kan lägga energin på dig själv att komma tillbaka och din dotter i stället.
Pröva facebook gruppen jag tipsade om. Dom har faktiskt hjälpt mig när det var som jävligast. Många givmilda människor som förstår hur det är att hamna mitt i mellan myndigheter och hjälper utan att döma. Kanske kan dom matpengarna i så fall täcka upp andra utgifter som ligger och tar energi?

Ibland får man se att striden inte är värt det även om det är fel när myndigheter kör över en. Att det tar för mycket energi och helt enkelt inte är värt det. Jag vet inte om så är fallet här men finns det andra vägar att gå utan fk?
Vad är det värsta som kan hända om du inte får ut nåt från fk? Går det att lösa ändå?

Sånt här får man ju inte säga högt men.......Kanske kan du slänga iväg några ansökningar varje månad typ 5 ,och sen vila resten av månaden och försöka leva på soc? och använda tiden till att försöka må bättre igen? Om soc bråkar så byt handläggare, jag bytte 3 gånger vid ett tillfälle men fick sen en med hög medmänsklighet.

Finns bara två handläggare på soc här :)

Fk godtar ju inga second opinon och läkaren jag träffade i fredags ville inte sjukskriva mig mer.
Döljer nog hur illa det är eg eller så r det när jag träffar fel personer som jag backar.
Handläggaren på fk är jag väldigt missnöjd med

Fk godtar ju inga second opinon och läkaren jag träffade i fredags ville inte sjukskriva mig mer.
Döljer nog hur illa det är eg eller så r det när jag träffar fel personer som jag backar.

Ok.. men finns det ngn som tar ansvar och ett helhetsansvar? Eller vad säger FK mer än att det inte godkänns? Säger de att du ska börja jobba igen?
Du behöver inte svara om du tycker att det blir för privat att svara här..

De tycker att det finns jobb jag kan klara av.
Vad vet jag inte, har ju många skador sen hästjobben som hindrar.
Statiska jobb, lyft, bära mm klarar jag inte.
Det var ju därför jag läste till lärare.

Jag får inte igång min tv. :meh::arghh:
Jag ryckte ur sladdarna när jag skulle fota inför lägenhetsvisning men nu går inte tvn igång. Hatar att vara tekniskt okunnig

VV sista arbetspasset för denna veckan börjar kl 9, och har nu ca 8 pass kvar att jobba denna månaden. Är dock väldigt trött idag. :(

Fast det är inte sant att de inte tar annan läkares intyg.

Jag bytte från vårdcentralen till företagshälsovården och den läkaren ändrade diagnosen och sen flöt allt på smidigt. Han är en fena på att skriva intyg som fk tar, synd att han bor här och bara jobbar privat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
243
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 605
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar