Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Följande utspelade sig på gymmet efter båda passen idag:
Pratade med instruktören om att jag verkligen INTE fattar momentet "Crisscross" i BodyJam:en, och skulle då visa hur hopplöst det var. ..och vad händer?
Jag får till det felfritt!! :rofl:
Fast det är ju lite annorlunda på passen, förutom att det är trångt i salen och det går undan, så är det 1 höger, 1 vänster och så 4 tillbaka till höger...ooomöjlgt!
Men det är några gånger kvar på programmet så jag får väl tjuvträna hemma, måste ju bli ett bra avslut! ;) (lite imponerad av mig själv dock, jag har inte ens gått en månad, de andra är inne på 3:e månaden, och jag hänger nästan med ändå!
Men...naturligtvis hamnar jag bakom en överambitiös tjej som kör hårt, vilket är väldigt störande eftersom jag inte kan haka på, och känner mig dålig :p
Bredvid mig ställer sig en kvinna så nära att hon utgår med armbågen någon knapp decimeter från mitt ansikte, och är seriöst nära på att slå till mig flera gånger! :mad:

Inte så konstigt då att jag inte hänger med :p

Kom på en jättesmart sak idag! :D
Köpte en mängd lösgodis (mindre än jag brukar! :D) och klippte alla i småbitar, 3-7 bitar av varje godis (varför har de blivit så in i bängen stora? ! :eek: ) och de kommer räcka länge tror jag, dessutom bättre för mina stackars tänder...nästa gång kommer jag att köpa ännu mindre, för det var jobbigt att klippa! :rofl:
Nu har jag kanske hittat ett knep för att begränsa godisintaget ju! :idea:

VV ibland önskar jag att det hade varit möjligt att sluta äta så jag blev av med mitt jävla (socker)beroende.

Ta Ett stort glas med vatten och en msk äppelcidervinäger i och drick när sötsuget faller på. Det stabiliserar blodsockret och gör det lättare att kontrollera

Är inte "bara" sockerberoende, överäter och känsloäter också. Jag tycker inte ens godis etc är gott egentligen :( Men jag känner mig "bättre" om jag haft en dålig dag när jag fått äta lite godis, ska se om läkaren jag ska till kanske kan remittera till KBT eller liknande. Som sagt jag önskar jag kunde sluta äta helt, som jag gjort med alkoholen (vilken jag inte haft ett beroende av dock). Ska även be om remiss till dietist och fråga om det finns medicinska hinder för att starta med 5:2-dieten. :) Och sockersuget kommer inte heller av lågt blodsocker då jag aldrig har det (okej jag kommer ner i 4,5 när jag stressar en hel dag och inte äter på 12 timmar).

Aha ja då var det ju lite mer invecklat. Hoppas du får bra hjälp av läkaren :)

Ja, det är ju tyvärr det, och det är så jobbigt att bryta vanor. Funderar på GI/LCHF kombinerat med 5:2, och jag som egentligen inte vill banta (men verkligen borde bli av med sådär 50-60 kilo). Så ni får komma med pepp när jag fått professionell hjälp ;)

Äsch då, peppa kan vi göra ändå! ;) försök tänka att allt du gör för att bli hälsosammare är ett steg i rätt riktning. Att det sedan tar lite tid och att man inte är perfekt jämt är att vara människa *pepp pepp*

Åh man mår så gott i själen när man känsloäter.

Men det blir ju inte så bra i längden, typ.

Klart vi peppar dig när du behöver det, oavsett om det är på eget bevåg eller via läkarens hjälp :)

Ang LCHF så har ett par vänner till mig, riktigt överviktiga båda två, la om hela kosten till det och gått ner till normal storlek och mår jättebra. Kvinnan blev dessutom frisk från sin hypotyreos genom dennna förändring. Sen passar den dieten inte alla. Vi är ju alla olika med olika behov men det var spännande att följa deras resa.

lil-sis man gör ju tyvärr det.

Emma jag har ätit LCHF (med en del fusk) under 10 månader och gick ner 15 kilo, tränade 7-10 timmar i veckan, var pigg och fick ordning på sockret så jag vet att det passar mig. Jag ska bara komma ur kolhydratsträsket, vilket just nu känns mer eller mindre omöjligt då jag inte har någon som bor här i stan som kan stötta. Men å andra sidan är det heller ingen som kan "fresta" mig med att gå och fika eller dylikt :)

Jag är dessutom alltid lika nöjd när jag låter bli att ta en kaka när det bjuds på jobbet, vilket i perioder är väldigt ofta.

Och tack i förhand för allt pepp, ska försöka få till en promenad idag efter jag städat! :)

BLÄÄÄ För denna dag! Igår fick morfar åka in akut till sjukhuset och det visade sig vara lunginflammation. Igårkväll vid samtal med sjukhuset var det lugnt och bra värden och han syresatte sig bättre och bättre. Mamma ringer idag och säger han blivit sämre, två timmar senare är morfar död :(

Tack så mycket både du Sonic76 och Athena_Arabians! Jag brukar sällan vara ledsen när någon dör, men nu när det var morfars tur så gjorde det riktigt ont i hjärtat.

Se till att ta dig den tid du behöver att sörja, det är så individuellt vad man behöver. Ta hand om dig själv också, du har ju haft tufft ett tag *kram*

Lite vv det snöar ute... bara för att jag är väldigt sugen på en långpromenad..
men men skitsamma, det är bara väder ;)

jag ska iaf till återvinningen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 397
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
946
· Visningar
29 569
Senast: Keb71
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
298
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka