Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Tack! Känner mig helt tom idag. Mamma sa att man har rätt att vara hemma när nära anhörig avlider, ska se om jag kan stanna hemma imorgon för jag är dessutom rejält förkyld och det blev inte bättre av denna händelse...Gråter mest hela tiden!

Åh fraggel jag beklagar verkligen :(

VV när tom fönsterna i vardagsrummet blir immiga när man lagar mat är det nog dags att fråga om man kan få en köksfläkt va? :p

I morgon kommer min syster och ska sova över. Kul! :) Köksbordet och soffan är fulla med böcker och andra grejer, jag behöver ställa in allt i bokhyllan men är så trögstartad. :(

vv: Behöver verkligen duscha innan jag lagar mat (väntar jag blir det inte av) men känner mig så håglös :(

Nu orkar jag inte mer... Nu måste jag flytta men vart när jag ingen har som kan gå i borgen..

kl

I dag har jag fått ganska brutala hårda ord, dom är inte sanna, dom kommer från en sjuk människa (min mor) men ändå for dom som en kniv rakt in i själen och vred om.... :cry:
Försöker påminna mig om att människan är sjuk och att det inte ligger någon sanning bakom orden men ändå.....:(

En främlings ord hade jag skakat av mig, men när det kommer från ens förälder så spelar det ingen roll att man vet att det ligger både osanning i det som säjs och sjukdom bakom. Det gör ont ändå :(

BLÄÄÄ För denna dag! Igår fick morfar åka in akut till sjukhuset och det visade sig vara lunginflammation. Igårkväll vid samtal med sjukhuset var det lugnt och bra värden och han syresatte sig bättre och bättre. Mamma ringer idag och säger han blivit sämre, två timmar senare är morfar död :(

Beklagar sorgen :(:(:(:(

Kl

Ett gäng kramar till er som behöver!

kl

I dag har jag fått ganska brutala hårda ord, dom är inte sanna, dom kommer från en sjuk människa (min mor) men ändå for dom som en kniv rakt in i själen och vred om.... :cry:
Försöker påminna mig om att människan är sjuk och att det inte ligger någon sanning bakom orden men ändå.....:(

Japp, de vi älskar kan göra oss illa mest. Det var vidrigt det min mor sa till mig vid ett tillfälle när jag gick på universitetet och vårt förhållande hade aldrig varit bra. När hon sedan blev sjuk i Alzheimers och blev aggressiv (först mot mig, sedan mot pappa) var det än vidrigare. Jag visste ju att hon var sjuk men det drog upp gamla minnen.

Försök skaka av dig det även om jag vet att det är svårt. En förälders uppgift är att stötta och ibland leda på ett mjukt men bestämt sätt så länge vi är omyndiga. Efter det får de hoppas på att de gjort ett bra jobb för sedan är det upp till oss. Föräldrar som inte inser det gör oss så illa att det finns inte eftersom vi trots allt älskar dem.

*stor kram*

Japp, de vi älskar kan göra oss illa mest. Det var vidrigt det min mor sa till mig vid ett tillfälle när jag gick på universitetet och vårt förhållande hade aldrig varit bra. När hon sedan blev sjuk i Alzheimers och blev aggressiv (först mot mig, sedan mot pappa) var det än vidrigare. Jag visste ju att hon var sjuk men det drog upp gamla minnen.

Försök skaka av dig det även om jag vet att det är svårt. En förälders uppgift är att stötta och ibland leda på ett mjukt men bestämt sätt så länge vi är omyndiga. Efter det får de hoppas på att de gjort ett bra jobb för sedan är det upp till oss. Föräldrar som inte inser det gör oss så illa att det finns inte eftersom vi trots allt älskar dem.

*stor kram*
Det är inte lätt. Min mor har aldrig varit kärleksfull, stöttande eller mjuk på något vis under min uppväxt och hon har inte blivit mildare med åren utan snarare värre. Jag kan inte längre säga att jag älskar henne men antar att jag kanske ändå gör det mot min vilja på något vis eftersom jag tar åt mig av det hon säger.
Tråkigt att höra om din mor. *kram*
Min tröst i det hela är att man inte väljer sina föräldrar eller familjen man föds i. Men man kan välja den familj man vill leva sitt liv med.

Det betyder att jag haft större tur än dig. Allt med min mor har inte varit dåligt och det verkligt dåliga i min uppväxt kom från skolan (där båda mina föräldrar backade upp mig till 100%).

Att man älskar sina föräldrar är väl inte nödvändigtvis sant (fast i mitt fall är det så). Trots allt har man en väldigt intim relation till dem och även om det går så är det svårare att säga upp bekantskapen med föräldrarna än tex en pojkvän.

Hoppas du känner dig bättre snart, även om ord sårar så är det bara det. Mår du riktigt dåligt av att umgås med henne så sluta. Att vara förälder är ett privilegium, inte en rättighet.

Kl
Trött, huvudvärk och annat idag.
Ska bara ta det lugnt idag.
Har tandvärk i den "döda" tanden idag.. Lite psykologiskt kanske :)
Ska nog i alla fall ta en promenad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 397
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
913
· Visningar
28 303
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka