Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
BLÄÄÄ För denna dag! Igår fick morfar åka in akut till sjukhuset och det visade sig vara lunginflammation. Igårkväll vid samtal med sjukhuset var det lugnt och bra värden och han syresatte sig bättre och bättre. Mamma ringer idag och säger han blivit sämre, två timmar senare är morfar död
kl
I dag har jag fått ganska brutala hårda ord, dom är inte sanna, dom kommer från en sjuk människa (min mor) men ändå for dom som en kniv rakt in i själen och vred om....
Försöker påminna mig om att människan är sjuk och att det inte ligger någon sanning bakom orden men ändå.....
Det är inte lätt. Min mor har aldrig varit kärleksfull, stöttande eller mjuk på något vis under min uppväxt och hon har inte blivit mildare med åren utan snarare värre. Jag kan inte längre säga att jag älskar henne men antar att jag kanske ändå gör det mot min vilja på något vis eftersom jag tar åt mig av det hon säger.Japp, de vi älskar kan göra oss illa mest. Det var vidrigt det min mor sa till mig vid ett tillfälle när jag gick på universitetet och vårt förhållande hade aldrig varit bra. När hon sedan blev sjuk i Alzheimers och blev aggressiv (först mot mig, sedan mot pappa) var det än vidrigare. Jag visste ju att hon var sjuk men det drog upp gamla minnen.
Försök skaka av dig det även om jag vet att det är svårt. En förälders uppgift är att stötta och ibland leda på ett mjukt men bestämt sätt så länge vi är omyndiga. Efter det får de hoppas på att de gjort ett bra jobb för sedan är det upp till oss. Föräldrar som inte inser det gör oss så illa att det finns inte eftersom vi trots allt älskar dem.
*stor kram*
Att vara förälder är ett privilegium, inte en rättighet.