Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

I fredags var jag akut hos tandläkaren för att dra ut en tand, de hade inte tid utan torterade mig genom att borra djuuuupt och länge i en inflammerad pulpa som inte var ordentligt bedövad :crazy:

Det skulle hålla en månad ungefär. Ska träffa min ordinarie tandläkare imorgon för en bedömning och bokning av tid för utdragning.

Imorse började tandfan värka igen :mad: Det har ju inte ens gått en vecka :mad:

*skickar en styrkekram*

Sitter i bilen och väntar. Allmänt seg. Ska bli skönt att komma hem sen.

Om du har hund kanske du kan träffa annan hundägare på promenad? Går inte, han är så fantastiskt ouppfostrad och osäker så han skäller, drar, attackerar (nåja...hur mycket en 8 månaders malteser nu kan "attackera"...) och är allmänt arg :(
Hundkurs? Han är ju ung så det är ju ett ypperligt tillfället att ta tag i det nu och så kommer man ut och träffar andra hundar och människor :) Hundägaren kanske kan sponsra?
Hade det inte varit för det så hade det förmodligen varit lämpligt då han är så fantastiskt söt :love:
Börja prata med någon på gymmet? Jag gillar att vara anonym, visst pratar jag med en del folk i väntan på klasser och så där men inte så att jag känner någon vid namn (jo, en...) och vännen har varit med på Zumba, då började hon prata med allt och alla...jag skämdes :eek::nailbiting: Varför?
Ibland är första biten värst att ta kontakten Har sällan problem att ta kontakt, men det är oftast jag som håller i den också...Många är blyga, bra att du vågar ta kontakt när du känner att du vill :)
Sen behöver man inte alltid säja till någon att man inte längre vill umgås utan att låta det rinna ut i sanden så att säja vilket är exakt vad som händer, hela tiden! :(
Det är det absolut värsta jag vet! Folk avvisar en, eller visar med all önskvärd tydlighet att de "har andra att umgås med nu" så jag behövs inte :cool:
Tycker det är så förbaskat respektlöst att bara dra sig undan och komma med undanflykter! :(
Det var inte så jag menade, att avvisa någon så är respektlöst och fel. Jag menade om den ena inte känner för det och inte heller den andra, då kan man låta det rinna ut i sanden.

Det värsta är att jag har sådan enorm separationsångest och det har verkligen ALLTID blivit så att jag blivit dumpad av "vänner" så fort de får uppmärksamhet från annat håll! :cry:
Separationångesten bottnar ju i något? Rädsla för att bli lämnad, sårad, ensam osv. Kanske göra en sån där "felsökning" som diskuterades här för några dagar sen för att lista ut grundproblemet för att hitta ett sätt att hantera det?
I perioder umgås man mer eller mindre. Ibland måste man lära sig att släppa taget lite för att ge andra lite space. Min erfarenhet är att dom brukar komma åter om man har en bra vänskapsgrund att stå på.
Det är inte alltid lätt att plocka bort människor ur sitt liv som man vet påverkar ens liv negativt, som sårar och är energitjuvar även om man kanske vet att man borde för sin egen skull. Det handlar ju både om att sätta ett värde på sig själv och lära sig hantera situationer och framförallt känslor.

kl
Känner mig trött på människor som inte förstår att min tid är minst lika dyrbar som deras :mad::banghead:På människor som är falska och inte håller vad dom lovar :meh: Företag som bryter avtal :cautious: Och galna tvättstugekärringar :D

Men jag mår bra i alla fall så jag får väl vara tacksam och glad för det :)

Seeeg Zzzzz trodde jag skulle vara pigg efter sovmorgon. Tur jag har semester idag. Måste pallra mig upp och sätta igång en tvätt.

Är som en klubbad säl av denna monsterförkylning! Ska försöka ta mig ut en stund i friska luften nu!

VV katten har en så söt rosa mage efter rakningen, men det ser lite roligt ut när hon är så långhårig på ryggen :p

Jag mår så fantastiskt dåligt! :cry:
Jag gör förvisso vad jag kan för att inte braka helt, men det är ändå läskigt nära bristningsgränsen :(

Kram!♥

QUOTE]

Skickar värme och styrka.
Tack! :love:
Jag insåg igår vad det var jag behövde just då, byta energi - så jag åkte till gymmet för ett pass Zumba...Väl där såg jag att det var Bodybalance efter, så jag gick på det också.
En av tränarna på gymmet var med på Bb:n, så jag kunde lifta med henne hem sedan (bor i samma port, hemskt praktiskt! :D)
Så jag fick både utlopp för energi, sträcka ut stelheter och slappnaaaa aaav :up:

Men så kommer jag hem och sambon berättade lite vad de kom fram till på månadsmötet de hade i gruppen igår (vilket jag då aktivt valde bort) men sa att "resten får vänta tills imorgon..."

Så i morse när han berättade höll jag på att smälla av! :eek:
I december förra året fick vi ju veta att vi inte skulle få ha kvar rummet som gruppen håller till i - vi gick ihop oss och skrev ihop ett brev som jag (ensam) läste upp inför personal och chefer.
Överchefen backade direkt, och vi blev lovade att vi skulle få vara med i eventuella framtida beslut som rör vår grupp. BRA tänkte vi, och andades ut...

Igår var det då dags igen - Ledarna för gruppen sa att vi inte alls skulle få vara kvar, utan att det t.om. kunde vara tal om att flytta oss till lokaler som inte ens är våra, utan som tillhör en HELT annan verksamhet! :eek:
Hur kan de göra så här???
Ska vi inte få vara trygga någonstans? Ska vi behöva knuffas undan till lokaler vi inte har någon som helst anknytning till "bara för att"? (vi fick tydligen inte ens veta varför...!)

Jag orkar inte kämpa för det här mer nu, jag kommer ifrågasätta det men om det redan är bestämt så lägger jag ner hela skiten...efter 3 års kämpande mot politiker, med en chef som vi trodde var på vår sida...vad tjänar det till att fortsätta när de ändå trycker ner oss, om och om igen?
Det går bannemig inte att lita på folk! :mad:
:rage::yuck::arghh::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 398
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 339
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
298
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka