Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Aaah!:D Okej!:D

whwycd: Jag kan ha svårt att somna vid fullmåne, men inte alltid! Har dock inte noterat några humörsvängningar:D

Idag har jag inte gjort många knop. Sovit på soffan, plockat lite löv på tomten och ätit och ser på tv.
Skönt att lata sig:grin:

I Stockholm är ju medtrafikanterna mycket förlåtande. Mycket bättre än i Uppsala. Men det börjar bli rörigt med alla omläggningar!!

VV somnade på soffan efter jag ätit, kom ut nu och skulle lägga maten i lådor så inser jag att spisen fortfarande är på. Tur att katten aldrig hoppar upp på diskbänk etc.

I Stockholm är ju medtrafikanterna mycket förlåtande. Mycket bättre än i Uppsala. Men det börjar bli rörigt med alla omläggningar!!

Tja, det var ju ingen som tutade på bonnjäveln (dvs jag) så det får man väl vara nöjd med :D fast vägarbetena gör det inte lättare, det var därför jag åkte fel först (inte så farligt, tog väl 7 min längre att ta mig till dit jag skulle).

Någon från bingolotto ringde..."Hej är det du som är xxx?" "Om du ringer för att jag har vunnit en miljon så är det säkert jag, annars får du testa ett annat nr..." :D
(Jag) hade inte vunnit en miljon! :mad::mad:

Vad gör man om man verkligen inte tål den enda människan (utöver sambon, såklart!) Som frivilligt umgås med mig och som, till skillnad från "vissa andra" är ärlig?
Känner mig så fruktansvärt dissad och utanför överallt, igen. Så vad gör jag?
Brukar i alla fall säga till henne när hon går över gränsen, vilket hon gör rätt ofta - men absolut inte av elakhet eller "med flit"...hon bara är sådan, men jag orkar knappt vara i närheten av henne
Så, vad gör man? ! Blir ensam igen?

:confused:

Man vidgar sina vyer och ser sig om efter andra vänner. Man behöver inte bli ensam och man kan ju ha kvar vännen under tiden man bygger nya broar om man vill för att sen släppa taget.

Wooohooo jag är sjuk. Feber inatt, men jag ringde redan nu till jobbet och sa att jag inte kommer imorgon för annars kommer jag vela en hel dag!

Fast just dessa människor träffar jag 2-3 ggr/v. Minst, och annars har jag hund + gym så jag träffar inte så många "potentiella" vänner :(

Om du har hund kanske du kan träffa annan hundägare på promenad?
Börja prata med någon på gymmet?
Stallet dit du åker ibland?

Ibland är första biten värst att ta kontakten, det blir lättare sen. Sen behöver man inte alltid säja till någon att man inte längre vill umgås utan att låta det rinna ut i sanden så att säja även om man ses flera gånger i veckan i vissa sammanhang.Finns kanske andra där du kan ta kontakt med ?

Om du vill ha kvar din vän men tycker det är jobbigt sätt hen agerar på ibland så gäller det att hitta ett fungerande förhållningsätt. Det är inte lätt men man får testa sig fram då för att hitta så man inte tar så mycket vikt vid det som sker.

Om du har hund kanske du kan träffa annan hundägare på promenad? Går inte, han är så fantastiskt ouppfostrad och osäker så han skäller, drar, attackerar (nåja...hur mycket en 8 månaders malteser nu kan "attackera"...) och är allmänt arg :(
Hade det inte varit för det så hade det förmodligen varit lämpligt då han är så fantastiskt söt :love:
Börja prata med någon på gymmet? Jag gillar att vara anonym, visst pratar jag med en del folk i väntan på klasser och så där men inte så att jag känner någon vid namn (jo, en...) och vännen har varit med på Zumba, då började hon prata med allt och alla...jag skämdes :eek::nailbiting:
Stallet dit du åker ibland? Utöver hästägare + "ansvarig" så är det jag och en tjej till, den andra tjejen är förvisso väldigt rar men vi träffas så sällan och jag tror hon är ganska otrygg så hon behöver landa i miljön (ny häst, nytt stall, nya människor o.s.v.) och ta det där i från, sedan är vi aldrig på samma ställen samtidigt heller :(
Ibland är första biten värst att ta kontakten Har sällan problem att ta kontakt, men det är oftast jag som håller i den också...
Sen behöver man inte alltid säja till någon att man inte längre vill umgås utan att låta det rinna ut i sanden så att säja vilket är exakt vad som händer, hela tiden! :(
Det är det absolut värsta jag vet! Folk avvisar en, eller visar med all önskvärd tydlighet att de "har andra att umgås med nu" så jag behövs inte :cool:
Tycker det är så förbaskat respektlöst att bara dra sig undan och komma med undanflykter! :(
Finns kanske andra där du kan ta kontakt med ? Alla har kontakt med alla i varierande grad, det är det som är det fina och gör så att det funkar just där...
En tjej (som var den första jag fick kontakt med i gruppen för tre år sedan) har precis kommit tillbaka efter 1-1,5 års uppehåll, tyvärr tvekade hon in i det längsta nu, då hon också har extremt svårt för "vännens" sätt...(de "känner" varandra sedan innan)

Det värsta är att jag har sådan enorm separationsångest och det har verkligen ALLTID blivit så att jag blivit dumpad av "vänner" så fort de får uppmärksamhet från annat håll! :cry:

Har arbetstid flera timmar, men har inget att göra... Jättekul att värma stol...:meh::mad::wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 398
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 421
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
298
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka