Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30
Om du har hund kanske du kan träffa annan hundägare på promenad? Går inte, han är så fantastiskt ouppfostrad och osäker så han skäller, drar, attackerar (nåja...hur mycket en 8 månaders malteser nu kan "attackera"...) och är allmänt arg
Hade det inte varit för det så hade det förmodligen varit lämpligt då han är så fantastiskt söt
Börja prata med någon på gymmet? Jag gillar att vara anonym, visst pratar jag med en del folk i väntan på klasser och så där men inte så att jag känner någon vid namn (jo, en...) och vännen har varit med på Zumba, då började hon prata med allt och alla...jag skämdes
Stallet dit du åker ibland? Utöver hästägare + "ansvarig" så är det jag och en tjej till, den andra tjejen är förvisso väldigt rar men vi träffas så sällan och jag tror hon är ganska otrygg så hon behöver landa i miljön (ny häst, nytt stall, nya människor o.s.v.) och ta det där i från, sedan är vi aldrig på samma ställen samtidigt heller
Ibland är första biten värst att ta kontakten Har sällan problem att ta kontakt, men det är oftast jag som håller i den också...
Sen behöver man inte alltid säja till någon att man inte längre vill umgås utan att låta det rinna ut i sanden så att säja vilket är exakt vad som händer, hela tiden!
Det är det absolut värsta jag vet! Folk avvisar en, eller visar med all önskvärd tydlighet att de "har andra att umgås med nu" så jag behövs inte
Tycker det är så förbaskat respektlöst att bara dra sig undan och komma med undanflykter!
Finns kanske andra där du kan ta kontakt med ? Alla har kontakt med alla i varierande grad, det är det som är det fina och gör så att det funkar just där...
En tjej (som var den första jag fick kontakt med i gruppen för tre år sedan) har precis kommit tillbaka efter 1-1,5 års uppehåll, tyvärr tvekade hon in i det längsta nu, då hon också har extremt svårt för "vännens" sätt...(de "känner" varandra sedan innan)
Det värsta är att jag har sådan enorm separationsångest och det har verkligen ALLTID blivit så att jag blivit dumpad av "vänner" så fort de får uppmärksamhet från annat håll!