Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Jättesnyggt Fraggel :)

vv: Drömmer väldigt konstiga drömmar nu.

Jag är trött och på uruselt humör :(
Det går ut över sambon så igår var det nära att han stack (och jag förstår honom!) jag vill inte ha det så här...
Just för detta mående hjälper absolut ingenting heller :(

Jag vet inte, och det är det som är det absolut värsta! :(
Det går inte att förutse riktigt heller (ok, ser ju sårbarheterna som trötthet, rastlöshet o.s.v) så om jag inte hinner stoppa det (och HUR?) så brakar det - rejält.

Nu vet jag inte hur ofta det händer dig. Men du har ju gått igenom en väldigt intensiv terapi som har gjort stora förändringar hos dig. Kan det inte vara så att det är en slags destruktiv sida hos dig som håller sig fast? (lite som att sluta röka och nikotinbegäret)
Jag har så, min terapi går framåt men ibland kommer alla känslor och allt över mig utan att jag kan förhindra det och jag mår skit, försöker sluta kämpa emot och acceptera det som det är och inte fastna i det för mycket. Drar mig undan för att inte "bita huvudet" av folk och oftast går det över efter en dag eller två men ibland tar det längre tid som just nu....

Men jag kan vara helt fel ute.....

Ja, kanske...eftersom det mesta annat har blivit hanterbart så kanske allt hamnar där, typ?
Har alltid haft vidriga PMS-utbrott, men nu verkar det ha stannat av (går på cerazette och menshelvetet har haft uppehåll senaste halvåret typ) så jag vet inte.
Konstigt nog återkommer det oftast på söndagar (!!) och så har det alltid varit...söndagar är absolut värst.
Som tur är så har jag Zumban som bryter av söndagarna nu, det är skönt ändå :)

Utifrån egna erfarenheter så är det faktiskt värst när man inte vet varför man mår så!
Det kommer bara ångest och panik, men man vet inte riktigt varför och då får man ännu mera ångest!:(

VV facebook funkar inte på datorn, men på mobilen. Undrar vad som är fel. Och irriterande är det då mobilversionen inte alls är lika bra :P

Exakt!
Man måste ju komma åt själva grundproblematiken, annars går det bara runt-runt och man blir frustrerad, känner sig maktlös och uppgiven eftersom "Ingenting hjälper" :(

Ja men precis! Min kurator var väldigt duktig på det där.
Hon förklarade typ att känslan oftast kommer först (det går ju så satans fort!) och då får man ångest för att man som sagt inte vet varför.
Hon sa till mig att skriva ner när ångesten kommer och jag skulle försöka minnas vad jag gjorde/tänkte på så att jag kunde spåra upp VAD det var som utlöste ångesten. Det var dock inte lätt alla gånger!

Det är effektivt men svårt, ofta handlar det om att acceptera en känsla för mig eller en sanning och ibland kan det ta någon dag eller så innan jag lyckas sätta ord på det. Jag har en speciell "skrivaavmigbok" för just det ändamålet och det har hjälpt jättemycket.
Svårast är dock i början av dippen när jag bara mår dåligt och inte lyckas lista ut vad det handlar om . Det är verkligen skitjobbigt !

Mimi jag hoppas att det ska bli bättre snart, tyvärr (?) har jag inga tips att komma med :( Så jag ger dig en kram istället!

VV en kompis bjöd på palt, nu är jag proppmätt (och det är ändå närmare 2 timmar sedan vi åt) så jag får ta och ligga på soffan och glo på film tror jag för och bota det :p

Det heter ju inte "paltkoma" för intet :D

Och nu är min energi slut. Så trött på att vara helt färdig så fort jag gör något utöver det vanliga och samtidigt vara sjuk. Vill bara gråta och typ dö!

Trött :(
Somnade 06 imorse.
Ska äta lite mat iaf.
Sånt skitväder ute och jag vill ha sol!!!

Beror ju lite på vilken palt man pratar om, jag åt pitepalt, vilket jag tror smakar ung som kroppkakor (om du ätit det) består av en smet med riven (rå) potatis, vetemjöl och rågmjöl (ska eg vara kornmjöl). I smeten stoppar man in lite fläsk och gör bollar av det som man sedan kokar. Avnjutes med smör, lingon och mjölk. Vet inte riktigt hur man ska beskriva att det smakar :p

VV katten anser att hon äger det ena armstödet på soffan, alltså betyder det att hon får sitta/ligga på mitt ansikte om det råkar befinna sig på det armstödet. Matte är inte road.

Hon sa till mig att skriva ner när ångesten kommer orch jag skulle försöka minnas vad jag gjorde/tänkte på så att jag kunde spåra upp VAD det var som utlöste ångesten. Det var dock inte lätt alla gånger!
Lite som en kedjeanalys? Tack för påminnelsen! :) De är väldigt bra för just sådana här situationer. ..har onekligen tappat bort det lite när jag inte har någon psykolog att gå igenom det med :(

Vv: fick med en vän på Zumban idag, det var jättekul! Duktigt av henne att vara med hela timmen trots att det var första gången, och med en intensiv och energisk instruktör :)
Hon fick två veckors gratis träning, så imorgon ska hon få testa lite styrketräning med mig,, det blir kul! (sedan ska jag på BodyJam på kvällen - men jag är hundledig hela veckan så då får jag passa på! ):)

Jag vet inte, och det är det som är det absolut värsta! :(
Det går inte att förutse riktigt heller (ok, ser ju sårbarheterna som trötthet, rastlöshet o.s.v) så om jag inte hinner stoppa det (och HUR?) så brakar det - rejält.

Kram på dig, älskade du! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 398
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 505
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
298
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka