Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Idag har det varit en jobbig dag.
Inte för att jag firar alla hjärtans dag, men man blir påmind om den familj man mist när alla skriver på fb
Så har deppat lite, men hunden har kört stirrar jag tillräckligt länge så leker hon med mig-leken.
Då kan man inte låta bli att vara lite glad.
Han ligger och snarkar på golvet nu.
Tänk att en hund kan göra så mycket

Hundar är fantastiska ❤️ vet inte vad jag skulle göra utan min
Jag har oxå haft en tuff dag. Jag saknar kärleken i mitt liv och vill ha barn. Den biologiska klockan slår snart hänsynslöst omkull mig. :(
En familj. . . Men vem kan älska mig ?

Ne i morgon är en ny dag.hoppas den blir bättre :)

Orkade inte göra någon mat idag så ringde mamma o kollade om jag fick bjuda henne på billig alla hjärtans dag mat ute. Absolut.

Åkte till en nyrenoverad restaurang som jag var nyfiken på och de hade en endaste rätt som var vänlig. Kantarellsoppa med vitlöksbröd. 85kr. Första skeden var liksom "WTF var detta?" andra skeden var "Bläääää". Dyr soppa :D Mamma som åt sin toast skagen fick även äta upp min mat.. :angel: Blev till att åka hem och göra mat ändå :mad:

Så kan det va :)

Jag e hopplöst oromantisk när det gäller restauranger. Dels så har jag ätit mycket på såna genom åren (oftast bjuden eller varit utomlands och då tvungen att få nåt i magen ;)), utan att direkt uppskatta det.

Min lilla filosofi om restauranger är mer åt hållet: Varför betala dyra pengar när man ändå ska skita ut maten? Typ :p

VV Dags att färga håret! Nog det tråkigaste som finns att göra?

Under tiden jag väntar ska jag roa mig med att kika lite på "Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford". Får se sen när jag hinner se klart hela.

I alla fall så har jag sovit gott och tungt inatt, vaknade av mig själv och inte katten, skööööönt!

Klockan halv åtta hade jag redan varit ute med hunden, fixat hos hönorna, slängt in två maskiner tvätt och tillika vikt tvätt från sträcket i tvättstugan, annat smått och gott som tillhör hushållsbestyr, berömt svärsonen när han var på väg till jobbet, för han e duktig som jobbar extra så mycket det bara går när han studerar. Pratat med älskling i telefonen som jobbat natt plus extra timmar nu på förmiddagen. Om några timmar e han hemma :love:

Å nu färga håret då.

Här snackar vi värdelöst vetande va :D

VVV håret ser ut som fan, måste verkligen klippa det så jag kan färga om det. Fick kompensera med min dösnygga ormmönstrade klänning :) Nu dags att åka 14 mil för kalas :)

Vill oxå färga håret efter en misslyckad blondering, men får vänta lite, annars tappar jag la håret

Kl

Åh jag är så glad! Jag vågade! Igår åkte rockabillyklänning som är röd på till dansgalan och jag fick många komplimanger för både den och håret. Det kändes skönt för självkänslan även om många var äldre!

Har du ingen bild?:D

kl

VV: Helt slut i huvudet! Har suttit i 4 timmar och skrivit tyska-prov! Nu håller jag tummen att jag klarar det!

Jag vill med se bild:)

Hemma på soffan nu, skönt. Ska bara lata mig och ta lite rostat bröd och oboy sen.

1912036_10151969862713295_1363508854_n.jpg

1656220_10151954987338295_1317864318_n.jpg

Hade ingen helfigursbild från igår, men håret och sminket i alla fall och det andra är från när jag provade klänningen!

Vad fin du är!! :love::love:

----
Apropå det här med äcklig/dålig mat på restauranger; är det bara jag som säger till när jag blir missnöjd?
Jag säger alltid exakt vad jag är missnöjd med, men är noga med att rikta missnöjet mot den som inte sköter sig - servetrisen/servetören ska inte behöva ta skit för att de som ordnar med maten inte kan sköta sig.
Lika så ska inte de som ordnar maten få skit för att servicepersonalen inte kan bete sig.

Och är jag inte nöjd med bemötandet jag får tillbaka så brukar jag kunna maila och påtala det.
Gör de dessutom bort sig totalt när jag är supernoga med min tomatallergi så får de veta det hela vägen, från matansvarig upp till chefsnivå.

Ibland får jag en ursäkt, ibland (men inte ofta) erbjuds kompensation (ibland ber jag om det, faktiskt) och ibland blir jag bara allmänt arg :rofl:
Dock tycker jag att jag sköter det ganska snyggt, jag tjänar ingenting på att ställa till med en scen liksom...

Senast ändrad:

Nej, du är inte den enda... jag är visserligen inte allergisk men om jag betalar mycket för en oxfilé och sagt att jag vill ha den blodig då ska den vara det också! :mad:

Äter sällan ute om jag måste betala själv, det är inte många gånger jag blivit positivt överraskad av restaurangmat (och då snackar vi varmrätt på 275 kr och uppåt) :meh:

Nej, du är inte den enda... jag är visserligen inte allergisk men om jag betalar mycket för en oxfilé och sagt att jag vill ha den blodig då ska den vara det också!

Äter sällan ute om jag måste betala själv, det är inte många gånger jag blivit positivt överraskad av restaurangmat (och då snackar vi varmrätt på 275 kr och uppåt)

Jag har totalt slutat äta kött ute, det är sällan det tillagas på ett tillfredsställande sätt och "oxfilén" är i 9 fall av 10 billig fläskfilé, i bästa fall, från länder med djurhållning som är under all kritik.

Säger naturligtvis om jag är nöjd också, då blir de glada :)
Finns en (två, men den andra är hotellrestaurang, så där äter jag bara när chefen betalar :rofl:) där sericen är i toppklass, personalen är så oerhört trevlig, maten är från prisvärd till ruskigt bra !

På hotellrestaurangen känner de igen mig och jag möts av ett leende och de berättar exakt vad som innehåller tomat (eller spår av...) en gång fanns det inga alternativ för mig så då erbjöd de sig att laga till något - och det som kom ut var bland det bästa jag någonsin ätit i matväg! :d :d
...och då brukar jag be dem framföra det till kocken - det känns bra! :bump:

På "vanliga" restaurangen fick jag ett fantastiskt bra första intryck när jag frågade ifall en viss rätt innehöll tomat - varpå servitören säger "jag vet faktiskt inte till 100% så jag ska höra med kocken" - kort därpå kommer han tillbaka med kocken som upplyser om att det är tomatpuré i buljongen - DET är service i toppklass enligt mig! :bow::bow:

(är det tomat i salladen som ingår till maten fixar de mer än gärna en liten sallad från deras salladsdisk till mig)

Jag var stammis på ett ställe i stan, men sedan bytte de personal och ingen hade koll på något (kunde inte ens kolla upp något då de inte hade någon form av innehållsförteckning någonstans) och efter en incident som kunde slutat illa mailade jag företaget och bad dem se över rutinerna så att det inte händer något allvarligt och den (ofta väldigt unga) personalen får ta onödigt med "skit"...

Jag är glad att jag inte jobbar inom restaurangbranchen :p

Vad fin du är!! :love::love:

----
Apropå det här med äcklig/dålig mat på restauranger; är det bara jag som säger till när jag blir missnöjd?
Jag säger alltid exakt vad jag är missnöjd med, men är noga med att rikta missnöjet mot den som inte sköter sig - servetrisen/servetören ska inte behöva ta skit för att de som ordnar med maten inte kan sköta sig.
Lika så ska inte de som ordnar maten få skit för att servicepersonalen inte kan bete sig.

Och är jag inte nöjd med bemötandet jag får tillbaka så brukar jag kunna maila och påtala det.
Gör de dessutom bort sig totalt när jag är supernoga med min tomatallergi så får de veta det hela vägen, från matansvarig upp till chefsnivå.

Ibland får jag en ursäkt, ibland (men inte ofta) erbjuds kompensation (ibland ber jag om det, faktiskt) och ibland blir jag bara allmänt arg :rofl:
Dock tycker jag att jag sköter det ganska snyggt, jag tjänar ingenting på att ställa till med en scen liksom...

Nah, jag säger till :D Kanske INTE om det bara är så att jag inte gillade den (skillnad på dåligt lagad mat och kräsenhet :P).

Haha jag säger till när maten är dåligt tillagad eller de har glömt min allergi :)

Kan fan inte sova igen...
Suck

Snygg:up: fin sminkning och håruppsättning.

Sovit skumt inatt. Drömde jag skulle duscha på jobbet:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 402
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 751
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
298
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka