Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Jag vet detta om tigerräkor:o Det blir sällan mat med dessa. Men de passar perfekt till den maträtten.
Vanliga räkor funkar inte då blir det scampi...

Obs - detta är ingen attack.

Men hur resonerar du när du köper dem? Köper du dem trots dåligt samvete eller gör det dig inget? Finns det ingen annan smarrig maträtt du kan äta?

jag är ärligt nyfiken.

Men Tantens första länk från Naturskyddsföreningen har en film som kommer med utmärkta förslag till alternativ till scampi :idea:

Ja har sett det. Kungsräkor från Australien verkar va ett vettigt alternativ.
Har bara ätit rätten en gång, var i somras och då stod jag varken för inhandling eller matlagning.

Det är möjligt att det var kungsräkor jag köpte idag. Det stod ju inte tigerräkor och de säljs ju knappt. De är lika till utseende.

Fick privat meddelande från en kille nu på FB. Andra gången på kort tid som okända karlar hör av sig till mig. Är det nåt i luften eller vad?

Nä denna person finns på riktigt i en mindre ort intill. Och den andra var när jag åkte tåg sist.

Nä denna person finns på riktigt i en mindre ort intill. Och den andra var när jag åkte tåg sist.

Jag är inte med på kopplingen till tågåkandet O_o
De som hör av sig har väl ingen aning om vad jag/du/ random tjej gör när de skickar messet??

Jag kan visst inte skriva begripligt ikväll. Sist när jag åkte tåg så raggade en på mig på tåget. Och ikväll raggades det på FB.

Ah, nu fattar jag! Det var nog jag som feltolkade från början :p

Äsch då, känn dig smickrad :) jag är VÄLDIGT inte tillgänglig och har nog aldrig fått så många förslag som nu (bla 25!-åring som jobbade för mig *yikes*). Är ju trots allt 40-årig kärring.

Den "bästa" raggningen var på en fest jag anordnat för jobbet, jag hade stått och pratat med honom tillsammans med min chef (de hade pratat om sina barn, bådas höll på med sporter) och får tillslut kommentaren att han och hans fru hade ett öppet förhållande *hinthint* O_o det har inte jag var mitt svar :D

Smickrad var jag trots allt, karln var väldigt snygg :p

Ja det är klart du ska ta det positiv! :)

vv: Hittade en arabhästbok jag letat JÄTTELÄNGE efter på Amazon US och säljaren skickar inte till Sverige. Jag skickar ett väldigt vänligt mail och frågar om det kanske skulle vara möjligt att skicka hit. Svaret är visst det går bra :banana: är så himla glad, jag är väldigt förtjust i mina böcker om polska araber! Portot var dessutom inte så farligt ;)

kl
Det är ingen jäkla rättighet att äga en häst och göra vad man vill med den:rage:
Flera anmälningar har skett sista åren på denna människa:banghead:. Just nu sitter människan med familj och solar sig i californien i 4 veckor:mad:, medans dennes 2 c-ponnyer går i en lerig minilösdrift med bara dyngsur lera att ligga på ute eller inne i vindskyddet, och får totalt 6 kg/dygn uppdelat på 2 gånger, dvs 1,5 kg / häst morgon och kväll och inget därimellan. Ingen halm, inget gräs utan bara regn och lera överrallt :arghh::rage:
Får ont i magen av sånt här :(

Senast ändrad:

kl
Det är ingen jäkla rättighet att äga en häst och göra vad man vill med den:rage:
Flera anmälningar har skett sista åren på denna människa:banghead:. Just nu sitter människan med familj och solar sig i californien i 4 veckor:mad:, medans dennes 2 c-ponnyer går i en lerig minilösdrift med bara dyngsur lera att ligga på ute eller inne i vindskyddet, och får totalt 6 kg/dygn uppdelat på 2 gånger, dvs 1,5 kg / häst morgon och kväll och inget därimellan. Ingen halm, inget gräs utan bara regn och lera överrallt :arghh::rage:
Får ont i magen av sånt här :(

Ha inte ont i magen. Anmäl.

Ha inte ont i magen. Anmäl.

Jag anmälde i förrgår, då visste jag dock inte att dom dragit ner ännu mer på maten pga av att maten inte annars räcker då ägaren är utomlands:banghead:. Ska ringa länsstyrelsen igen på måndag och prata med dom.

En allmän fråga.

Som ni vet som ratar jag kött, mejeriprodukter och köret. Djur är inte kläder och jag slutade dricka bröstmjölk för ÅR sedan. Kommer mer och mer information om att grisarnas öde ses mellan fingrarna och hur hankycklingar mals levande, hur grisar blir "bedövad" genom någon form av koldioxid så många, mååånga har känslor att kvävas och listan kan göras lååång.
Jag hatar att ha en sådan kunskap, och jag hatar ännu mer att mina nära och kära fortfarande stödjer den där hemska industrin.

Jag vill ha julbord utan likdelar. Jag vill inte ens ha sådana i min närhet under jul. Jag vill att julen ändå ska vara något glatt och positivt men för mig kan den inte det; folk ser julskinkan; jag ser en gris med panik i sina ögon o.s.v. och då blir ju julen allt annat än glatt; den blir deprimerande och jag blir bara frustrerad över deras ignorans och blindhet.

De tycker det är tråkigt att jag inte vill fira jul med de och de hade sett fram emot att fira nästa jul med mig. Men nej, nästa jul ska jag fira vegojul med ett annat gäng. Jag kan tänka mig att fira jul med familjen igen om de äter vegetariskt, men nejdå; julskinkan är ju sååå viktig.

Har min syster (o övrig familj) verkligen rätt att ge MIG dåligt samvete för jag undviker något som bara kommer få mig bli frustrerad och får något glatt att bli deppigt? Det är väl bättre att de kan få fira sin jul med massa likdelar så firar jag min själv. Jag tycker det jag gör ändå är bäst för alla; de får vara glada liksom jag.

"Ja, men tänk på dina syskonbarn". Ja, visst tänker jag på de - men tyvärr vill jag fortfarande inte ha massa likdelar i närheten av mig under självaste jul.

Är det verkligen fel av mig att tänka: "Ja, de vill ju ha sitt kött och jag vill inte se det, jag kommer bara må kasst och jul kommer bli skit. Lika bra för allas trevnad att jag då inte är med de"?

Bjöd för övrigt mormor på vegansk janssons frestelse idag och det var den godaste hon någonsin hade smakat.

Du tänker ju helt rätt så sett. De ska ju inte ge dig dåligt samvete för att du vet saker de inte vill kännas vid.
Men jag funderar ff över grisslakten, sker det så i Sverige?
För då är deg rätt nytt för mig som har vänner med grisgårdar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka