Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Hur andra tar emot det man försöker förmedla kan man ju som avsändare inte alltid styra över. Tyvärr.

VV. Gäsp. Hade varit väldigt skönt att få stanna i sängen. Men gym och nio timmar jobb står på schemat.

Sjukskriven idag med. Ögat bättre fast sticker ibland. Skönt att kunna sova iaf.

Man kan tänka sig för.

Visst, så är det ju. Jag vet ju iofs sen tidigare att du inte är mottaglig för peptalk eller hjälp, så om du vill stanna kvar och gotta dig i skiten och göra det till din identitet, så är det ju ditt val.

Sorry jag sa nåt från första början.

Man kan tänka sig för åt båda hållen.
Skriver man inlägg om hur dåligt man mår så får man kanske ta att folk sätter emot.
Många gånger av egna erfarenheter - och de flesta gångerna av ren välvilja.
Vi ska nog vara glada ändå att det finns sympatiska och empatiska människor. Allt som skrivs tolkas ju olika av olika människor.
En del ser det som ett rop på hjälp, en del ser det kanske som uppmärksamhetssökande och en del kanske provoceras. En del kanske triggas i sitt eget dåliga mående.
Det kan man inte styra över som skribent, så då får man kanske tänka ett varv till innan man skriver något som folk automatiskt kommer att tolka, kanske inte åt det håll man själv önskar.

Man kan tänka sig för åt båda hållen.
Skriver man inlägg om hur dåligt man mår så får man kanske ta att folk sätter emot.
Många gånger av egna erfarenheter - och de flesta gångerna av ren välvilja.
Vi ska nog vara glada ändå att det finns sympatiska och empatiska människor. Allt som skrivs tolkas ju olika av olika människor.
En del ser det som ett rop på hjälp, en del ser det kanske som uppmärksamhetssökande och en del kanske provoceras. En del kanske triggas i sitt eget dåliga mående.
Det kan man inte styra över som skribent, så då får man kanske tänka ett varv till innan man skriver något som folk automatiskt kommer att tolka, kanske inte åt det håll man själv önskar.

Så sant!

Nej Marie, du ska inte tiga :) Men du får vara beredd på det som whwycd skriver. Vill man bara skriva av sig utan att nån ska lägga sig kan man hålla sig till låst blogg eller dagbok.

Och det var din tolkning av mitt inlägg.
Jag hade ändå hoppats att du inte skulle ta det så...(men samtidigt förstår jag om du gör det) då alla har rätt att skriva.
Det jag menade var att man alltid är ansvarig för det man skriver, och då får man kanske räkna in eventuella "felsvar" i sina argument för att posta ett inlägg på ett öppet forum.
Det är ingen här som menar att du inte får skriva mer här, men det är som sagt omöjligt att säga hur ens inlägg ska tolkas.
Jag är ledsen om du känner att du inte får skriva mer, för det tycker jag absolut att du ska göra.
Och jag hoppas ändå (oavsett vad) att du mår bättre snart!

Senast ändrad:

Eftersom vi har helt olika åsikter och jag mår dåligt av att bli dömd för hur jag funkar så väljer jag det jo.

Jag vet ingenting om dig Marie men jag får känslan av att du har det ganska jobbigt och inte mår så bra. Med små små förändringar kan man komma långt om man helhjärtat går in för det och vill. Men vill man inte så är det ju inget alternativ. Jag har har i alla fall en ganska lång problematik bakom mig men går i kbt och har kommit en bra bit på vägen. Om du vill ha nåt tips så skicka ett pm eller så. Vill du inte är det helt ok. Du har alltid ett val om hur du väljer att uppfatta det som skrivs och även om det vid första tanken verkar negativt så försök se om det inte finns nåt positivt i det ändå .
Jag tycker ändå du kan fortsätta skriva här , kanske kontra en ångest mening med nåt som är hyfsat bra? Bara ett förslag.

Jag är ju en "sådan" som mått dåligt länge, men nu har jag mina ljusa dagar.

Det har hjälpt mig att komma till en KBT-sköterska och fått verktyg att hantera dåliga dagar till avslappningsövningar, hur jag ska tänka när något känns jobbigt osv. Jag var inte särskilt positiv till det, men mådde så dåligt att jag orkade inte med mig själv inte min familj heller så jag gick dit och blev positivt överraskad.

På soffan framför tvn och med iPad i näven:)
Skulle kunna stanna här för alltid.

kl

VV: har klippt håret på ett riktigt bra ställe!:D Vilken service!:D

Instämmer med EmmaW ovanför här.

Jag tror inte det är någon som dömer dig och jag kan förstå att det är skönt att kräkas ur sig allt elände ibland. Men vi som sett dig skriva ett tag kanske någonstans (för att vi faktiskt bryr oss!) ser att det blir väl mycket elände. Buke består av många starka personer med empati och då ger man gärna förslag på vägar till ett bättre mående. Det kanske inte blir rätt alltid men råden ges i välvilja och av omsorg. Helt ärligt, jag blir jätteglad när jag ser en kommentar från dig som inte handlar om att det är eländigt. Vi är många här som inte mått så bra och vet hur jävligt det är ibland men också att det går att komma igenom det. Livet är inte (och ska inte vara!) en dans på rosor jämt men några mil av livets väg måste ändå få vara det.

Så, ta emot det som du vill: *en stor peppkram*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 398
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 017
· Visningar
31 866
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
298
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka