Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Sår och inflammation i ögat?!:eek: AJ!!

kl

VV: Har checkat in nu. Fy vad konstigt det känns att flyga hem igen!

Ja det kan man säga :eek::arghh:
Hoppas att det går och rätt håll och läker nu!

Sen ska jag ha som projekt att utrota alla kardborre tistlar i hagarna. Hatar dessa farliga buskar:cautious:

Jag lyckades ju svepa in en kardborre tistel rakt i ögat när jag skulle ta ner en hösilagebal i onsdags:banghead:
Gick ju inte med det till läkaren direkt. Skulle nog gjort det.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj!:eek::arghh: Fy fan vilken smärta!!!!

kl

VV: Jag ska baka lussebullar nu!:D:D:D:D:love::d

Jo:wtf::yuck:
Trodde aldrig jag skulle kunna bli avis på nån som kan sova.

Gott med lussebullar:d

Byt läkare.
Fick en stafettläkare. Drog samma version jag dragit varje gång jag mött en läkare.
Fick direkt hjälp.
Var inte ens en diskussion. Enda nackdelen r att det kommer ta lika lång tid att ta sig upp som att åka ner dvs 8 år :)

Sådär, jag fick ingen tid, men min läkare kan ju skicka en remiss sa hon :(
Hon hade aldrig varit med om detta och att få träffa en läkare akut gick inte, det här gick inte att lösa på en kvart. Hon skulle prata med sin chef och återkomma, om det blev per telefon eller post ville hon inte tala om, inte heller när jag kan få svar på det. så om jag får besked denna vecka eller nästa visste hon inte.....fantastiskt...verkligen.....:(

Men jösses, de kan ju inte neka dig vård.
Vill du komma till en läkare hos dom borde de inte kunna neka?

Jo tydligen, hon kunde inte förstå var jag hade fått den iden ifrån :(

Hon skulle kolla med sin chef innan hon ev bokar en tid....

Har ringt en vc till, dom ska ringa i em så får jag höra vad dom säger......snacka om att det känns som om man får slå sig fram för att få hjälp......:crazy:

Herrejisses. Har aldrig varit nåt problem att gå till annan vc för mig. Eftersom min ordinarie låg så långt från jobbet valde jag mellan två vid jobbet om det var nåt jag behövde fixa

Sådär då fick jag svaret och nej jag får endast hjälp på min nuvarande vc såvida jag inte listar om mig vilket jag inte vill för då förlorar jag min kuratorkontakt som faktiskt funkar ......samhället är fantastiskt...någon annanstans.....

Jo tydligen så länge jag inte är på resande fot och inte har möjlighet att ta mig hem till vc och det är akut. Då kan dom ta emot på annan vc.

Ingen augustibebis heller.

Är lite på bristningsgränsen för vad jag orkar med.

Men stackare :(
Vilka idiotvc

Vv har idag varit tvungen att ringa massa samtal, men inget av dem blev som tänkt då jag inte nådde personerna pga strömavbrott så telefonerna krånglade.

Jag fyller 26 nästa år, ska baka 26 sorters kakor samt så ska jag strax därefter fly denna skitstad och hamna i Malmö för att bli bjuden på lyxmiddag hos nyfunnen veganvän och sedan träffa lite andra personer. Med mig har jag mamma :D

Ska bli underbart att komma härifrån ett tag.

Allt jag bakar kommer ju vara veganskt (utan komjölk, kogrädde, ägg, gelatin o.s.v, chokladen som nämns är vegansk) och har än så länge kommit fram till:
- Mockarutor
- Biskvier
- Dammsugare
- Bullar (en med vit choklad, vanilj och vanliga hederliga kanel)
- Wienerbröd
- Jordnötscookies
- Drömmar
- Hallongrottor
- Kolakakor
- Kolakakor med smak av lakrits
- Chocolate chip cookies
- Sockerkaka
- Havrekakor
- Chokladbollar, vanliga men även sådana havrebollar
- Lite rawgodis

Bara 11 sorter kvar.. kommer snart få en ny kokbok så kommer kanske kunna göra något mer. Men har ni några idéer än så länge? :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 397
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
947
· Visningar
29 760
Senast: Halcyon
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
298
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka