Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Jag har fått en cykel! :D Helt gratis via en sida på face. Den fanns dessutom bara 100 meter hemifrån så :up: några saker behöver fixas men annars ok.

Första BodyBalance-passet för mig på EVIGHETER.
Och förmodligen det jobbigaste...
Ungefär så här:
Upp på alla fyra, raka ben, händerna i golvet, puta med rumpan, spänn mage och säte - ta ett låååångt steg bakåt med "bakre benet" lyft det benet mot taket, sträck fram motsatt arm, gör er låååånga och slappna aaaaaaaaaaaaaav...nu, om ni vill, kan ni lyfta den främre hälen från golvet..."

Och så fortsätter det så.

Eller varför inte:
Sitt ner på golvet, lägg ena benet på motsatt lår, lyft rumpan, spänn magen - sträck upp ena armen...andas in...andas ut...spänn...och slappna aaaaaaaaaaaaaaav.

Eller:
Lägg ena benet över det andra, korsa överkroppen, krångla ut benen, och kom ut i brygga...sträck ut ena benet...
O.s.v. o.s.v. o.s.v.

Jag har nog aldrig varit så trött efter ett Bb-pass förut! :eek:
Men oj vad jag behövde det, för attans så stel jag var! Som tur är så verkar detta program fungera för mig - så det är bara att fortsätta :D

Det absolut enda jag inte har problem med alls är "lotus-ställning".

Solhälsning är vidrigt! :yuck:

solhalsningen-Surya_Namaskar-Sun_Salutation.jpg

Det är väl egentligen yoga?
:)
Har testat det och skulle vilja göra det mer men får se senare

AJ det är nog inte skönt.
Idag har jag mått sisådär så stadsresan sköts på tills imorrn.
Är nog allt som hänt som spökar.
Nåja det regnar så struntsamma :)
Har en hund att roa istället

Nä fy det är inte skoj, väldigt smärtsamt. Hände ju i onsdags men trodde nog inte det skulle bli så här. Nätterna är värst, omöjligt att sova eftersom då måste jag ju stänga ögat aj,aj:nailbiting:
Får bli sjukskrivning måndag-tisdag till att börja med.

Senast ändrad:

Totalt värdelöst vetande:
Jag kanske är helt frisk, jag är kanske igentligen inte trött hela tiden även fastän det känns så, jag inbillar mig kanske alltihop. För läkaren säger ju att jag är frisk, ändå orkar jag inte rida hästen tex efter en dag på jobbet, eller gå ut och träffa vänner...men det kanske är helt normalt? Trots att mina symptom stämmer in på både addisons och utamningssyndrom? och nåt kortisolprov får jag inte ta.... O_o

Jag undrar hur det känns att vakna pigg? att orka en hel dag utan att behöva vila en stund mitt på dagen? Att faktiskt orka umgås med folk i stället för att man måste sova? Jag är så trött på att vara trött, jag har varit det i 1,5 år nu.....vill inte mer ....

Sorry, jag bara behövde spotta ur mig....:(

Senast ändrad:

Byt läkare.
Fick en stafettläkare. Drog samma version jag dragit varje gång jag mött en läkare.
Fick direkt hjälp.
Var inte ens en diskussion. Enda nackdelen r att det kommer ta lika lång tid att ta sig upp som att åka ner dvs 8 år :)

Men jag gjorde det nu, hon tog några fler prover men hänvisar bara till att jag är trött pga av allt som har hänt och att min vanliga läkare som hon ser upp till? måste vara med i beslutet om kortisolprovet.......och hon har redan sagt nej en gång och påpekar att jag är fullt frisk.....

Och nej jag anser inte att min trötthet är normal alls, och visst kanske en del av det beror på det som hänt men jag mår ju inte bra även om hon påstår annat, det är stress säger hon....men vad bra då :(

Blod i avföringen,kaotiskt mage,ont i magen vid ansträngning, hjärtklappningar, adrenalinpåslag i tid och otid, glömmer saker, har svårt att focusera, blir trött både fysiskt och psykiskt av ganska lite, upplever inre okontrollerad stresspåslag, sover mycket, tappat mycket vikt på kort tid, upplever att luften går ur mig ganska ofta och jag måste då lägga mig och vila omgående, grumlig syn och skakiga händer. Men visst...toppenfrisk eller hur?:(

Ursäkta min bittra ton.....:o

Senast ändrad:

Byt vc?
Ibland är det värt det. Jag gick till en annan än den jag ät skriven på och fick direkt hjälp med andra saker.
Min vc suger på uppföljning av allt. Har ff inte kallats till kontroll av mitt levaxin, min nya medicin, min sjukskrivning mm

Alltså igentligen vet jag inte om jag vill byta varken läkare eller vc trots detta då hon är bra i vanliga fall, nu sista halvåret har hon dock helt fastnat på att vad jag än säger så är det stress och behöver inte utredas :(

Kan man gå till annan vc ändå?

kl

VV: Har varit hos svenska kyrkan i Frankfurt och kollat på Lucia:love: Åh! Tårar i ögonen!

Tack för infon, ska ringa en annan då på måndag , det borde väl gå på frikortet då antar jag? Hursomhelst så är det värt ett försök. Hoppas dom inte läser min journal då och blir påverkade av vad som står där utan kan skaffa sig en egen uppfattning. Tack sonic, nu gav du mig lite hopp :up:

Alltså igentligen vet jag inte om jag vill byta varken läkare eller vc trots detta då hon är bra i vanliga fall, nu sista halvåret har hon dock helt fastnat på att vad jag än säger så är det stress och behöver inte utredas :(

Kan man gå till annan vc ändå?

Googla mina vårdkontakter och regga/logga in dig där. Där kan du byta innan besök på ny VC och då kostar det inget. Det kostar bara om du går till VC B utan att vara inskriven hos de. Däremot är deras bokningsgrej värdelös.. får alltid "komplettera dina uppgifter tack" så kommer hädanefter ringa o boka tid :p

Ont i huvudet; men snart mot staden. Sen hem och fortsätta städa.
Skitväder som fasiken men men :)

Efter ännu en natt med ingen sömn blev det ett besök på primärjouren igen. Var en kvinnlig duktig läkare idag:) Mycket mer noggrann. Efter undersökning ordnade hon remiss till ögon. Där fick jag en duktig kvinnlig utländsk.
Hon undersökte ögat noga och kunde konstatera att jag förutom sår har en inflammation i ögat. Inte konstigt det gjort ont:arghh:
Hon spolade rent ögat och sen har jag fått salva mot inflammationen.
Känns inte bra men bättre än innan. :)

Sår och inflammation i ögat?!:eek: AJ!!

kl

VV: Har checkat in nu. Fy vad konstigt det känns att flyga hem igen!

VV har varit fullt ös här hemma hos mamma hela helgen med massa julsaker som hunnit bli tillagade/bakade :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 397
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
912
· Visningar
28 303
Senast: _Elly_
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka