Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Fast homosexualitet och pedofili är ju olika läggningar. Alla pedofiler förgriper sig inte på barn.

Öh, kan inte säga att jag håller med :crazy:

Fast homosexualitet och pedofili är ju olika läggningar. Alla pedofiler förgriper sig inte på barn.

Säg det till människan som anser att är man homosexuell så stödjer man pedofiler, människor som har sex med djur o.s.v. Han verkar inte förstå att det är helt olika saker.

Öh, kan inte säga att jag håller med :crazy:

Fast pedofili är ju en sexuell läggning om än en störd (och väldigt) fel sådan. Alla pedofiler är ju heller inte "aktiva" utan sitter mest hemma och skäms över deras tankar, en del söker ju hjälp för det med.

Heterosexuell är oxå en läggning. Man definierar väl pedofili som en störning, det är inte en vanlig sexuell läggning och jag tycker inte de kan jämföras, någonstans!

Hjärnan är fortfarande i chock efter dagens läsning.
Hur kan man vara sån som människa??
Kommer nog aldrig förstå det

Heterosexuell är oxå en läggning. Man definierar väl pedofili som en störning, det är inte en vanlig sexuell läggning och jag tycker inte de kan jämföras, någonstans!

Det tycker inte jag heller. Det är ju som att jämföra fanta med julmust och säga det smakar likadant.

Det är åt helvete! :(

VV:
När jag ändå är inne på att vilja "prata vett" med folk...
Valpägarfamiljens son skolkar från skolan med dåliga lögner, ursäkter och försover sig till höger och vänster.
Jag dömer honom inte alls, skolan kan vara ett rent jäkla helvete! MEN det känns ju sisådär att gång på gång komma dit och "eh...jag börjar inte förrän om två timmar..." och två timmar senare "jag har håltimme, börjar inte förrän..." sedan kommer alltid "eh...inställd lektion så jag blir hemma idag" = jag har suttit där en hel jäkla dag i ONÖDAN.
Jag prioriterar hunden för att inte ställa till det för dem, vilket gör att jag får bortprioritera det jag "borde" som t.ex. träna (även om ett av gymmen ligger precis i porten bredvid hunden, men det är såååååååååååå tråkigt ställe!) och vårda relationen med mitt :love: som då blir ensam medan jag sitter ensam hos hunden...inte mycket blir gjort hemma om inte :love: gör det...

Jag har så himla dåligt samvete över att vara borta så mycket, och att dessutom flertalet gånger vara det i ONÖDAN!
Hur ska jag göra? :(
Jag vill ju vara hos hunden de tider jag kan när de behöver hjälp...men jag vill inte åka i onödan och/eller bara sitta och vänta när sonen inte går som planerat.
Nu har jag ju månadskort så resorna i sig kostar "inget" men skulle jag behöva gå över till reskassa och betala /resa så vill jag verkligen inte åka mer än nödvändigt.
Skit.

(Hade det inte varit för att det är en av få släktrelationer som fungerar hade jag sagt ifrån men nu är det jättesvårt, även om mamman fått hintar om det...)

Läääälp! :cry:

Inte ens så pass, möjligen julmust och lervälling, bägge är flytande och går att dricka.

Nix, men det är skönt att jag inte är ensam :D

En hel massa.. Men just ett par meningar är värst ju :/ kan skicka via pm

kl

Då var ena delen löst genom ett mirakel (hyran) så nu peppar jag om och försöker förbereda mig för käkkirurgen i morgon för borttagning av visdomstanden :crazy:...och jag är helt jäkla skräckslagen ärligt talat :nailbiting:

Jag vill inte gå till jobbet. Vill vara sitta hemma och mysa.
Och så vill jag att illamåendet och klenheten försvinner.

Är det någon som vågar visa hur de blivit tränade, hur hästar dras i munnen och hela köret så är det så jävla tragiskt att andra människor börjar hota människan i fråga för att de inte alls vill visa den där sidan av ridsporten. Hästsport ska ju vara något fint och inte något elakt med massa tvång och vi får inte visa hur vi ska börja sporra, piska och slå hästarna för att den SKA över hindret.

Två olika tjejer;
en i somras som lade upp westernbilder där ryttarna drar och sliter i hästarnas mun lade numera ned blogginlägget. Hon blev hatad, hotad och hela köret.

Igår var det en som berättade hur hennes liv inom ponnyhoppningen såg ut - hon fick så mycket hat och hot att hon inte ens vågade ha kvar inlägget för sin egna säkerhet.

VARFÖR ska det vara sådär? Varför ska man inte våga visa en viss del av en viss sport? ALL träning ser nog knappast ut sådär (vilket jag själv sett med egna ögon) men det förekommer. Hästar som blev piskade med kratta av tränaren när denne skulle ta språnget över hindret, hästar som blev sporrade, piskade om de vägrade o.s.v..

Varför tolererar många hästmänniskor detta genom att vilja mörka och ge sig på människan som var modig nog och visade hur vissa kan ha sin träning? Hur vissa sidor av hästsporten finns?

:o

Man har ju sett en del tokigt. Skulle inte få för mig att piska en häst över hindren.

Ätit lunch med mamma. Köpt fågelfoder och hästfoder.
Kollar Yrrol nu:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 396
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
41 42 43
Svar
849
· Visningar
26 099
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka