Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Skulle vilja ut och skritta. Länge. Det är ju snö och allt.

Men den ena ridbara ponnyn har bara "sommarskor" så det vore förenat med livsfara.

Hovis skulle kommit förra torsdagen. Sen förra söndagen... Nu är nästa tid tisdag, så det hoppas jag verkligen.

Har ätit god köttfärssås :) min egen såklart.
Mockat åt kaniner och marsvin, de sistnämnda hade rodeo av lycka för att de fick hö.
Nu ska jag till grannen och ta en kaffe, sen tjata in dotra i duschen och så blir det nog tidig kväll.
Är så jäkla trött men sover så illa.
Skulle kunna somna vid 17-tiden och fortsätta sova sen

Jag har skrivit ihop ett brev till chefen, nästan 2 sidor word-dokument blev det.
Nu ska jag bara läsa upp det inför alla på tisdag också...men heeey! Vad gör man inte för sina vänner? :love: (och mot de som tjafsar med en?)

Det är så underbart med folk som faktiskt gör något och inte bara gnäller!!! :bow:

Skönt att vara hemma igen. Frossar i knäck sen ska jag äta ett kokt ägg.

Jag önskar mig en speciell sak i julklapp som jag aldrig någonsin kommer få :( :cry:

vv sjukskriven idag, allt känns mest blä, men jag klarar inte jobba med så här ont i huvudet :(

Har varit klen i två veckor. Nu är jag nöjd på det.
Tråkig tid.
Blä.

Ont i huvudet och halsen.
Ska nog tycka lite synd om mig själv idag :)
Kokar ägg åt dotra och mig själv till frukost.
Förhoppningsvis blir de hårdkokta denna gång.

Ont i huvudet och halsen.
Ska nog tycka lite synd om mig själv idag :)
Kokar ägg åt dotra och mig själv till frukost.
Förhoppningsvis blir de hårdkokta denna gång.

Jag köpte en äggkokare till gästhuset - för min framtida B&B. Har mest använt den inne hos mig. Äggen blir perfekta.

Inte var den dyr heller. Fördelen är att jag slipper fixa kastruller till den usla spisen som står där... Billigare med äggkokare än med ett par kastruller. (jag kan ine köpa bara en kastrull till en spis. Antingen ingen eller flera :meh: )

Om jag är mindre trött under julen än jag är nu ska jag måla och tapetsera där.

VV

För första gången på tusen år känner jag lugn, harmoni och ovillkorlig kärlek i mitt hjärta. Det finns ingen bättre känsla.

Är verkligen helt less.
Ska på allvar försöka flytta nånstans.
Måste få miljöombyte snart

Ett skitbra sätt att koka ägg är i vattenkokaren, om man har en sådan. Jag gör alltid det när jag är i Grekland.

Fyll vattenkokaren med vatten, lägg i äggen (mer än 2 har jag aldrig prövat, det beror nog på hur stor kokare man har), dra igång kokaren. Börja sedan ta tiden när kokaren automatiskt slår av - 5-7 minuter brukar vara lagom, beroende på hur man vill ha sitt ägg.

Eftersom det går så snabbt är det också energisnålt.

Matematik är himla roligt! Jag känner att jag går igång på det, är jag helt frisk då?? :nailbiting::D

Det är så underbart med folk som faktiskt gör något och inte bara gnäller!!! :bow:

:bump::banana: Jag bara hoppas att modet inte sviker när det väl är dags...
Försöker intala mig att det värsta som kan hända är att jag blir utan mat (julbord) imorgon, vilket inte vore någon katastrof :p

VV: Har ont i halsmusklerna...från käkarna ner till bröstkorgen typ - vilket gör att jag dessutom mår illa och har ont i huvudet :yuck:

kl

VV: Herregud. Ska jag rulla fram till jul?:rofl: Känns som att jag bara lever på sötsaker!

Hamnade i en diskussion där en jämför homosexuelitet med pedofili. Alltså, kärlek som att förgripa sig på försvarslösa barn är ju helt två olika saker. Åtminstone i min värld.

Pucko!!!:banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 396
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
26 211
Senast: WS6
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka