Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Vilken chef?
Känner mig ensam..
Dotra ska sova hos pappa över natten..
Ska gå och gräva ner mig i sängen nu tror jag.

Chefen över vår verksamhet - han har kört över oss, TOTALT! Alltså, ärligt...han har struntat högaktningsfullt i vad föreningen står för, vad vårt arbete går ut på och vilka människor han jobbar med, sköra, trasiga (men ack så starka) människor i mer eller mindre risigt skick.
Ska HAN trampa på oss nu? När VI slagits 1,5 år med politiker redan? Just när vi började landa och känna oss trygga...fyfan! :mad:

Men vad fasiken!!!
Såna människor borde inte få arbeta med sådant

På Tisdag ska jag konfrontera honom - inför styrelse, personal och andra medarbetare...det blir spännande.
Kanske borde ha denna på?

wpid-fb_img_13812584804324029.jpg

:D

Tandvärk fr.o.m. hell. Jäkla visdomstand.
Tur att Ipren kan ta udden av smärtan.

Sovit över 12 timmar :eek:

livet är skit, fyllt med ångest och jag är lurad på målsnöret. Avskyr mitt liv och håller på att blir sjuk av det. :(
Väntar på ett samtal om att det kanske går att lösa, sista jävla rycket för att komma på fötter, annars kan jag lika gärna ge upp nu. :(

inte ge upp Emma. Skriv av dig skiten.. det finns alltid ljus nånstans.. tro mig.. även om det i de mörkaste stunderna kan vara svårt att hitta :D

Det gick åt helvete. Jag bad om uppskov med hyran till nästa månad pga av mycket utgifter denna månad. Allt ok. Nu ringde dom i går och tydligen har jag pratat med fel person som inte alls har befogenhet till anståd. Så senast måndag ska hyran vara betald annars kommer vräkorder vilket kan hänvisas till att jag legat efter med en hyra i våras som betaldes till sist men dock ganska mycket försent . Och jag har inne ett öre och inget av värde att sälja på så kort tid och ingen att låna av.
Jag bara orkar inte mer nu . . . Jag gjorde rätt och ändå blev det så katastrofalt jävla fel rent ut sagt :cry:

Det gick åt helvete. Jag bad om uppskov med hyran till nästa månad pga av mycket utgifter denna månad. Allt ok. Nu ringde dom i går och tydligen har jag pratat med fel person som inte alls har befogenhet till anståd. Så senast måndag ska hyran vara betald annars kommer vräkorder vilket kan hänvisas till att jag legat efter med en hyra i våras som betaldes till sist men dock ganska mycket försent . Och jag har inne ett öre och inget av värde att sälja på så kort tid och ingen att låna av.
Jag bara orkar inte mer nu . . . Jag gjorde rätt och ändå blev det så katastrofalt jävla fel rent ut sagt :cry:

Men det borde ju kunna lösas på något sätt, du kunde ju inte veta att personen du pratade med inte hade befogenhet? Det är ju inte ditt fel utan det blev ju fel redan hos de. De får helt enkelt acceptera att du betalar hyran lite senare samt säger till personen som gav dig anstånd att denne inte ska göra något denne inte får. Borde det inte gå på något sätt?

Nej jag har redan försökt :( pratat med högsta chefen och nej blev svaret . Dom ansåg sig schyssta att ge mig till måndag att lösa det hela :( fantastiskt, jag har ju inte mer pengar för det. Bad om förskott på jobbet men icke. Dom ger aldrig förskott till någon. Men dom hoppades att det skulle lösa sig ändå . . . Ja eller hur?! :(

Fast har du fått påminnelse? Man kan inte bara vräka utan det måste gå "rätt" väg
Soc ska informeras om att du riskerar att vräkas osv

Nej jag har inte fått nån påminnelse. Det ska tydligen inte behövas eftersom jag fick en varning i våras då det strulade med betalningen. Jag hår ju redan på soc men skulle ha klarat mig fr.o.m. Nästa lön.

För att du ska kunna vräkas måste hyresvärden först skaffa ett beslut (utslag) från Kronofogden eller ett beslut från domstol där det står att du ska flytta. Därefter kan hyresvärden vända sig till Kronofogden för att få dig vräkt. Om du inte flyttar frivilligt är det Kronofogdens uppgift att se till att bostaden töms en bestämd dag. Innan vräkningen kan genomföras måste både hyresvärden och Kronofogden ha underrättat socialförvaltningen.
Så det känns ju inte som att det kommer att ske under en natt i alla fall.
Men vad säger soc om du pratar med dem?
Det måste ju vara enklare för dem att hjälpa dig med hyran denna enda gång än att de måste hjälpa dig att lösa en hel boendesituation ifall du blir vräkt...

Har du ingen du kan låna av annars? Jag hade mer än gärna ställt upp och bidragit om det inte vore för att jag själv har det taskigt denna månad :(

Kan du själv prata med kronofogden på något vis?
Hyresgästföreningen?

Någon instans borde ju kunna hjälpa dig, tycker jag!
Du ska i alla fall inte ge upp, så det så!

Emma jag körde försiktig och kom fram hel!

VV sitter hos mamma nyfärgad i håret igen, får se hur det blir! :)

Soc vägrar ju hjälpa eftersom det var mitt val att flytta på hyran.jag har ju fått pengar till hyran av dom så att säga men gjorde valet att flytta på hyran då jag klarar båda hyrorna nästa månad. Har lyckats lösa åtminstone en del av hyran nu. Saknas dock nästan 3000kr. :(

Soc vägrar ju hjälpa eftersom det var mitt val att flytta på hyran.jag har ju fått pengar till hyran av dom så att säga men gjorde valet att flytta på hyran då jag klarar båda hyrorna nästa månad. Har lyckats lösa åtminstone en del av hyran nu. Saknas dock nästan 3000kr. :(

Du kan inte kolla om de kan tänka sig de du har och 3000 så fort som möjligt efter det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 396
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
810
· Visningar
24 849
Senast: lil-sis
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod