Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30
Så vansinnigt besviken på chefen!
Så vansinnigt besviken på chefen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gick åt helvete. Jag bad om uppskov med hyran till nästa månad pga av mycket utgifter denna månad. Allt ok. Nu ringde dom i går och tydligen har jag pratat med fel person som inte alls har befogenhet till anståd. Så senast måndag ska hyran vara betald annars kommer vräkorder vilket kan hänvisas till att jag legat efter med en hyra i våras som betaldes till sist men dock ganska mycket försent . Och jag har inne ett öre och inget av värde att sälja på så kort tid och ingen att låna av.
Jag bara orkar inte mer nu . . . Jag gjorde rätt och ändå blev det så katastrofalt jävla fel rent ut sagt
Så det känns ju inte som att det kommer att ske under en natt i alla fall.För att du ska kunna vräkas måste hyresvärden först skaffa ett beslut (utslag) från Kronofogden eller ett beslut från domstol där det står att du ska flytta. Därefter kan hyresvärden vända sig till Kronofogden för att få dig vräkt. Om du inte flyttar frivilligt är det Kronofogdens uppgift att se till att bostaden töms en bestämd dag. Innan vräkningen kan genomföras måste både hyresvärden och Kronofogden ha underrättat socialförvaltningen.
Soc vägrar ju hjälpa eftersom det var mitt val att flytta på hyran.jag har ju fått pengar till hyran av dom så att säga men gjorde valet att flytta på hyran då jag klarar båda hyrorna nästa månad. Har lyckats lösa åtminstone en del av hyran nu. Saknas dock nästan 3000kr.