Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

*Kl*

Hade tänkt ha premiärtur till mina föräldrar idag, men de skulle iväg så jag får nog hålla mig hemma :)

kyligare idag, ska städa lägenheten och möblera om tänkte jag.
får se hur det går.

Hur varmt har ni det?

Har läst att det är väldigt varmt Sverige också... Varningar utfärdade osv.

Vilken tur man bor i Kiruna, här är väl typ 15 kanske (eller vad vet jag, jag har inte varit utanför dörren ännu haha)

VV håller på och packar ner mina saker som jag inte behöver nu innan jag ska flytta. Undrar var alla kläder kommer ifrån. Hittade dessutom en stor flaska med Pommac som jag skulle haft till ett projekt i vintras som inte blev av, så nu försöker jag få amatörteatern att ta den, annars kommer jag slänga den och det känns som ett hemskt slöseri :(

Åh! Kan vi inte byta ett tag? Här är det över 35 grader och även när man kör bil och sticker ut huvudet så är det för varmt! Det känns som att nån står med ett jättefön och blåser!:arghh:

Hjälpt mamma och hennes man idag med att stappla in ved.
Imorgon blir det ev.bärplockning.

*knapplån*

"hej jag vill beställa från systembolaget"
"ja det går bra. vad vill du ha?"
"ja asså jag vet inte vad dom heter.. men det är ÖL! och det är små vita burkar. Vet du vad det är för nån?"
"neej.. asså vi är ju en matbutik så vi måste ha varunummer eller namn (vi är ombud för systembolaget)"
"jaha... men finns det nån som jobbar där längre som vet då?"
"nja nä vi måste ju veta lite mera.."
"äh du kunde ju inget hejdå"

alltid lika kul att svara på jobbet..

en stund senare kommer en kund in på jobbet
"hej jag vill beställa"
"japp det går bra"
"jag ska ha ett vin som ser ut som en ölburk. köpte en sån förra året"
"vad heter det?"
"INGEN ANING *stor leende* men den ser ut som en ölburk!"
"ehm.. jaha.. ja då blir det ju lite svårt... för vi måste ha namnet eller artikelnummret"
"ja men det har jag inte"
"då får du nog testa att ringa systembolagets kundtjänst och fråga för jag har ingen aning om vilket vin det kan vara"
"jaha! du kan ju INGET!"

nej jag jobbar i en matbutik och dricker inte vin så nä jag erkänner att jag inte kan ett dugg om vad systembolaget har för varor..

blä

Haha! En del kunder är för roliga :D

KL
Har sovit hela 10.5 timmar i natt med katten tryggt vaktandes på andra huvudkudden så nu känner jag mig som en ny människa! :D

bäst är dom som ringer och man ber om artikelnummer och dom bara åh nej det har jag inte.. vart hittar jag det? och jag svarar på www.systembolaget.se.. och då klickar dom in sig där och letar och den ena sa "jag vill ha en Riesling.. vet du nån?" "ja det finns ju ett par.." *kund klickar och skriver in Riesling på sidan* "OJ det fanns visst 500 olika.. inte lätt för dig att veta nån som är bra då" "nej.. just det.. det är därför vi vill ha artikelnummren..." "DET förstår jag"

sen har dom alltid artikelnummer redo :)

Har värk i kroppen idag.
Borde nog ta en vända till Vct men :)
Det ordnar sig alltid

kl

Å jag är så glad i dag! :) Det verkar som om vi äntligen fått stopp på hålväggen på pållen :)
Jag har fått besked om jag får stanna kvar där jag har hästarna i dag på lösdriften vilket blir perfa för både mig och hästarna :D

Och i Mars nästa år blir det tillökning här hemma med liten bebis :love:

Inga grattis eller nåt på fb än dock, ni som har mig där, jag vill vänta lite med det ;)

vv: HELVETE vad jag är förbannad! :rage: :rage:

Bästa väninnans son hjälpte mig att handla i Falun och när vi kommer ut till min bil ser vi en bil bredvid min med en hund i (utan öppen baklucka eller fönster). För de som inte vet är det eldningsförbud i Dalarna FÖR VI HAR SÅ JÄVLA VARMT OCH INGET REGN. Jag ser rött, väntar två minuter och går sedan in i butiken och grabbar tag i en av personalen och säger att om de i den bilen (regnr, färg och märke) inte kommer ut snart ringer jag polisen och knackar sedan en ruta. En i kassan hör mig och säger "Vänta, nu verkar de komma till bilen". Jag går ut och säger till dem att ni var nära att jag ringde polisen, att jag väntat två minuter innan jag gjorde ngt etc. IDIOTJÄVLARNA säger "Jamen det var därför vi parkerade i skuggan" jag säger det hjälper inte, en hund dör fort i värme. De säger: "Jamen, vi var inne i affären en kort stund". Då hoppade jag in i min bil och körde iväg men vet ni vad, det jag tänkte var DET SKITER JAG I. En hund ska ta mig jävlar inte sitta i en bil och och flämta i det här vädret när TRE vuxna människor MÅSTE gå in i en butik samtidigt! :rage: :rage:

Överreagerade jag? Väninnans son hade iaf en spännande resa med tant Helena, mannen i bilen såg ut som en rätt farlig biker :p det skiter jag iofs i, jag hade gjort det hela igen. Hade jag sett i tidningen imorgon att en hund hade dött i en bil hade jag inte kunnat leva med mig själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 751
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 164
Svar
18
· Visningar
304
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok