Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

Ibland finns det hinder och hinder...
Ikväll skulle vi sätta ned båten för första gången i år, det har bara inte blivit tidigare. Den står på ett båtvagn. Sambon satte ned bensintanken i båten och skulle koppla till den. Då släpper någonting i tanken och ett plaströr ramlar ned i bensinen. Enda sättet att få tag i det var att tömma tanken på bensin, få tag i plastslangen och hälla tillbaka bensinen i tanken igen.
Sedan kopplade han fast batteriet och skulle starta motorn. Stendött. Då kom han ihåg att batteriet nog sjöng på sista versen i fjol och att det han laddat inte verkade räcka. Han hämtade den avställda bilens batteri. Stendött. Det hade nog laddat ur under vintern.
Jaha, vad göra? Jo, traktorn har ju ett batteri!
Då startade motorn och han gjorde alla kontroller osv.

Vi for iväg till bensinstationen eftersom han ville fylla lite ny bensin och olja då det i tanken var från ifjol.
När han skulle hälla olja från medtagen flaska så upptäckte han att det fanns vatten i oljeflaskan - inte bra.
Inköp av ny flaska.
Väl i båthamn så sjösatte vi båten och lagom när båten lämnade vagnen kom han ihåg att hade hade glömt sätt dit pluggen...... upp med båten igen, i med pluggen och ned med båten igen.
Startade motorn och åkte iväg - och konstaterade att det inte kom något vatten från motorn....jo, efter ett tag.
Vid det laget så undrade jag om vi skulle få ro tillbaka, men resterande gick i alla fall bra.
Vanligtvis flyter allting väldigt bra, men i kväll hade sambon både otur och lite hjärnsläpp.
Men det var en underbar kväll och nästan spegelblankt på vattnet. Vi kom hem för ca 45 minuter sedan.

Har just gjort morgonduschen i Skara. Har mått riktigt gott den här helgen. Tacksam för det. Härligt väder har vi haft ett bra tag nu och det ger verkligen extra energi.

Här blir det 5-6e extremt varma dagen. Det ska bli upp emot 35 grader i morgon också... :arghh:

Kommer bli galet varmt här i dag oxå, redan otroligt hett ute....:D

Verkar som om jag inte kommer undan en borttagning av tanden, ska dit och spola i dag igen, sista dagen på pencillinet och infektionen är bättre men kvar :(

Tandläkarskräck,op skräck, narkosskräck och bristande förtroende för vården är ingen bra kombo alls! :crazy: :nailbiting: :arghh: Men mitt :love: är en riktigt klippa! :)

Jag tycker det är jobbigt när det är för varmt om man inte har tillgång till pool/strand.

Fy:( Vad jobbigt!

Min älskade farmor dog i morse :cry:

Hundvakt är fixat, kattvakt hittas inte..och litar inte på att någon i släkten behagar komma hit 2 ggr/dag. Skulle det ske är det: in, mata, rensa, gå. Inget kel och inga längre stunder som de stannar. Vilket inte fungerar trots kort tid här..

Kattvakten jag brukar ha ska ju åka till Berlin samma helg.

Önskar jag kunde hjälpa dig vännen! :(
Kan du inte kolla med något kattpensionat? Eller någon pigg pensionär? Om nu alternativet att ta med katten inte är aktuellt?
Än en gång, beklagar sorgen så himla mycket! :cry:
Varma kramar!

Önskar jag kunde hjälpa dig vännen! :(
Kan du inte kolla med något kattpensionat? Eller någon pigg pensionär? Om nu alternativet att ta med katten inte är aktuellt?
Än en gång, beklagar sorgen så himla mycket! :cry:
Varma kramar!

Löste sig nu tack vare en vän som packar in 2 barn+man och åker hit dagligen :). De kommer ju få massa uppmärksamhet när de väl är här och det gör mig tillräckligt nöjd för att orka lämna dem :).

Tack <3

Senast ändrad:

Vad skönt! :love:
Hoppas det blir en fin begravning! :)

VV: VÄRDELÖST! Ska betala en beställning på tassimo men mitt MC är inte reggat för nätbetalning och jag har inte Paypal, varför kan man inte betala med internetbank?!? :mad::banghead::rage::yuck:

Kan man inte?? Men irriterande ju.
Sambon har inte så han kan betala med sitt och du för över till honom?

Löste sig nu tack vare en vän som packar in 2 barn+man och åker hit dagligen :). De kommer ju få massa uppmärksamhet när de väl är här och det gör mig tillräckligt nöjd för att orka lämna dem :).

Tack <3

Tack och lov att det löste sig vännen :)
Kramar till dig

Beklagar sorgen!

VV idag känner jag mig som en hemsk barnplågare och är måttligt glad på ena läkaren på akuten. Nåja får vi se om jag behöver jobba något mer idag/inatt.

Jaa...vi löste det så :)

VIKTIGT vetande!
Under våra två hotellfrukostar i Gävle delade vi matsal med 2-5 poliser, en av dem var (som jag trodde) Magnus från 112! :D

Nu är transporten städad och ren utvändigt nu ska den besiktigas i morgon sen ska den säljas, har ju ingen stor häst längre... den lilla kan jag hyra till om jag behöver...

Det känns bra att få göra sig av med den nu när stora hästen har flyttat till ny ägare...

MMBetsybabe

VV: VÄRDELÖST! Ska betala en beställning på tassimo men mitt MC är inte reggat för nätbetalning och jag har inte Paypal, varför kan man inte betala med internetbank?!? :mad::banghead::rage::yuck:
Det är inte bara så att du behöver öppna kortet för nätköp? Det gör man enkelt i internetbanken. :)

kl

träffade trevlig tandis i går så nu verkar jag klara mig utan op och det går åt rätt håll, långamt men frammåt ;)

Sovit kasst, är rastlös fastän jag har en hel del att göra i dag. :p Längtar efter en heldag vid sjön med bad och sol och båttur, ska kolla med fina faster om hon vill ha dagsbesök snart igen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
630
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 163
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok